دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان به تغییر سازمانی

قسمتی از متن پایان نامه :

مدل­های تغییر

1- مدل سه مرحله­ای کرت لوین[1] : بر طبق این مدل، تغییر موفق نیازمند درهم ریختن وضع موجود (خارج شدن از حالت انجماد)، تغییر دادن اوضاع به­صورت یک وضعیت جدید و دوباره تثبیت کردن[2] تغییر جدید برای همیشگی ساختن آن می باشد. وضع موجود را می­توان یک وضعیت تعادل در نظر گرفت. حرکت از این وضعیت تعادل، نیازمند برهم زدن آن می باشد که می­توان به یکی از این شیوه­ها به آن دست پیدا نمود: 1- میتوان نیروهای محرکی که رفتار را از وضعیت موجود دور می کنند، افزایش داد.

2- می­توان نیروهای بازدارنده­ای را که مانع از دور شدن از تعادل موجود می­شوند را کاهش داد.

3- می­توان هر دو عامل بالا را در یکدیگر ترکیب نمود (رابینز، 2008 : 14).

2- مدل بیر[3] (1990: 22): بیر و همکارانش در مقاله­ای به نام” چرا طرح­های سازمانی موجب تغییر
نمی­شوند”عنوان نمود که اکثر چنین طرح­هایی براساس یک تئوری تغییر طراحی می­شوند که از پایه نادرست و خطا می­باشد. این تئوری عنوان می­دارد که تغییر در دیدگاه­ها به تغییر در رفتار منتهی می­گردد. برطبق این مدل، رفتار افراد به­گونه دقیقی به­وسیله تأثیر­ سازمانی آنها شکل داده می­گردد. پس موثرترین روش برای تغییر رفتار این می باشد که آنها را در داخل بافت سازمانی جدیدی قرار دهیم که تأثیر­ها و مسئولیت­ها و ارتباطات جدیدی را برای آنها وضع کند؛ این بافت جدید باعث می­شودکه کارکنان دیدگاه­ها و رفتارهای جدیدی را بپذیرند و اعمال کنند. این پژوهشگران، شش گام را برای اعمال تغییر تجویز می­کنند: 1- جلب تعهد کارکنان به تغییر از طریق تجزیه وتحلیل مشترک معضلات 2- ایجاد بینشی مشترک در خصوص نحوه سازماندهی و مدیریت تغییر برای تحقق اهدافی زیرا رقابتی بودن 3-جلب آراء همه در خصوص بینش جدید، شایستگی اعمال آن، هماهنگی و انسجام به­مقصود تداوم آن 4- احیا و نوسازی تمام بخش­ها بدون آن که مدیران از بالا آن را هدایت کنند؛ تحمیل نکردن مسأله به هر بخش اجازه می­دهد تا هر بخش روش خود را برای سازماندهی جدید پیدا کند 5- نهادینه کردن فرآیند فوق از طریق سیاست­ها، سیستم­ها و ساختارهای رسمی، 6- نظارت بر تعدیل استراتژی­ها در پاسخ به معضلات موجود.

[1] . Kert Loine

[2] . Refreezing

[3] . Beer

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-3-1- هدف آرمانی

ارتقاء عملکرد و تاثیر سازمانی اداره کل آموزش و پرورش بواسطه کنترل مقاومت کارکنان در برابر تغییرات سازمانی

1-3-2-هدف کلی(اصلی)

تعیین اندازه تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

1-3-3- اهداف ویژه

  1. تعیین اندازه تاثیر ارتباط درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی،
  2. تعیین اندازه تاثیر مشارکت سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی،
  3. تعیین اندازه تاثیر هماهنگی سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر،
  4. تعیین اندازه ارتباطات بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان به تغییر سازمانی  با فرمت ورد