20 راه کاهش جوش‌های دوران بلوغ

20 راه کاهش جوشای دوران بلوغ

بیشتر جوشای دوران نوجوونی یا جوش (acne) در روی پوست صورت، گردن، سینه، پشت و شونه ها ظاهر می شن. کلا هر جایی از پوست که دارای مقدار زیادی غده چربی باشه، مستعد بروز جوشه. با درمان مناسب، میشه اندازه جوشا رو کم کرد.

1- صورت خود رو خیلی با آب و صابون نشویید.

واسه کاهش تحریک پوست، مناطق مستعد بروز جوش رو با یه ماده پاک کننده ملایم و آب گرم، دو بار در روز شستشو بدین.

 

2- به پوست خود صابون بدون چربی بزنین.

صابون بدون چربی، منافذ پوستی رو نمی بندد و باعث بروز جوشای سرسیاه و سرسفید نمی شه.

صابونایی رو بخرین که روی بسته بندی اونا نوشته شده: بدون روغن و یا ضدجوش یا noncomedogenic .

صابون رو با نوک انگشتان به صورت خود بمالید و به آرومی صورت خود رو با دستانتون بشورید.

شسستن صورت با لیف، اسفنج و … ممکنه باعث سایش پوست شه و همین عامل باعث تحریک پوست و ایجاد جوش می شه.

 

3- غذاهای مضر رو نخورین.

بعضی افراد فکر می کنن که مصرف غذاهای چرب و یا شکلات باعث ایجاد جوش می شه.

وقتی که منافذ پوست به وسیله ترشح چربی، سلولای پوستی و میکروبا بسته شن، ملتهب شده و جوش ظاهر می شه.

بعضی غذاها ممکنه باعث واکنشای هورمونی شدیدی در بدن شده و باعث شن که سلولای پوستی بیشتر از اندازه رشد کنن و یا چربی زیادی تولید کنن

پس اگه فکر می کنین غذای خاصی باعث ایجاد جوش در شما می شه، از مصرف اون دوری کنین. اما لازم نیس واسه داشتن پوستی صاف، اصلا پیتزا و شکلات نخورین.

 

4- آب زیادی بخورین.

نوشیدن آب کافی درزمان روز باعث می شه که پوست شما به اندازه کافی آب داشته باشه.

4 لیوان در روز آب بخورین.

نوشیدن آب باعث می شه که بدن و پوست خود رو از حمله باکتریا و سموم محفوظ نگه داریم.

مصرف غذاهای سالم به همراه آب میوه ها و سبزیجات، دو ویتامین به درد بخور رو واسه پوست تامین می کنه، این دو ویتامین عبارتند از: ویتامینای A و E.

سبزیجات برگ سبز مانند: اسفناج و بروکلی

منبع : tebyan.net

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*