اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله‌

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند.

به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد.

  • بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید.
  • Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند.
  • فلسفه وجودی موتور های جستجو، مرتفع کردن نیاز افراد به بهترین نحوه و سریع ترین زمان است.

در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو می‌شوید که می‌بایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف می‌باشد و یک منظور را دارد. تحقیق کلمه کلیدی معمولا اولین قدم برای سئو و بهینه‌سازی سایت است.

بهینه سازی محتوا

اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله‌

افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و متا دیسکریپشن ارائه خواهیم داد.

در زیر به برخی از سوالاتی که ممکن است در زمینه سئو پیش آید پاسخ داده می‌شود. قبل از پرداختن به اینکه سئو چیست، در این بخش ابتدا نگاهی به تعاریف چند سایت معروف سئو بیاندازیم. از آنجا که اهمیت زیادی در این چک لیست وجود دارد به‌صورت مختصر به توضیح هریک خواهیم پرداخت. مواردی که در این چک لیست هست و باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر هستند.

برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.

به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. تکنیک‌های لینک‌سازی، شامل نکات زیادی است (برای الهام گرفتن می‌توانید فهرست بزرگ ما از بیش از 50 روش لینک‌سازی را بررسی کنید). ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایت‌های معمولی ​​به شما اجازه نمی‌دهند به این موقعیت برسید.

سئو (SEO) چه بخش‌هایی دارد؟

پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه‌های بهتر شده و رتبه‌های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می‌شود. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد. منظور از پیمایش وبسایت، حرکت از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر در یک وبسایت است.

یکی از راه هایی که موتور های جستجو، زمینه های فعالیت هر وبسایتی و میزان اعتبار آن ها را می سنجند، کوسایتیشن یا هم استنادی است. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود. این متن برای کاربر و کرولر نشان دهنده این است که لینک با چه کلمه کلیدی و چه مشخصاتی داده شده است.

در تحلیل سئو سایت، اینگونه موارد معمولا بسیار پیش پا افتاده هستند، بنابراین نمی توان گفت توسط ابزارهای سئو می توان سئو سایت را بررسی کرد. همان صفحه‌ای که بعد از سرچ در گوگل مشاهده می‌کنید و نتایج سرچ شما را برایتان نشان می‌دهد را صفحه نتایج موتور جستجو می‌گویند. ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد. از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.