به گزارش گروه علمی ایرنا از و، علوم نسیم نهاوندی وی امروز (چهارشنبه) در گردهمایی دبیران سازمان نظارت بر استان در سالن شهدای جهاد علمی این و،خانه گفت: برنامه ما برای همه زیرنظام ها (ا،سول، علمی کاربردی، ملی مهارتی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد) است. پایبند به قانون و نظارت باشد و ارزیابی برای و، علوم انجام شود و حتی … با رسیدن به این نقطه می توان نظارت و ارزیابی را بر اساس داده ها و ،وجی های علمی انجام داد.
وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک موضوع فرهنگی است و اگر به یک امر داخلی و فرهنگی تبدیل نشود موقتی و بی نتیجه خواهد بود و اگر هنوز موضوع نظارت توسط برخی به ،وان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است. مدیران، فرآیندهای جاری باید بررسی و اصلاح شوند.
نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارش های نظارتی ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است. تلاش بر این است که دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی فاصله ای را که آنها را از اه، تعیین شده قبلی جدا می کند، کاهش دهند و برای رسیدن به اه، تلاش کنند و سپس اه، جدیدتر را جایگزین اه، قبلی کنند و به این ترتیب زنجیره پیشرفت شکل بگیرد.
وی تن، دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که ،وجی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی با امکانات و هزینه های مادی و غیر مادی صرف شده از یک سو و اثربخشی و کارایی فعالیت ها را دو اصل مهم برای ارزیابی اعلام کرد. و نظارت در آموزش عالی.
رئیس مرکز نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی و نظارت بسیار جدی هستیم و نتایج ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه بندی و تسویه حساب آنها خواهد بود.
در این نشست دو روزه دبیران نهاد نظارتی در خصوص نظارت و موضوعات مرتبط با این حوزه بحث و تبادل نظر ،د.
منبع: https://www.irna.ir/news/85673311/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%B1-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C