حمایت از بنیاد نخبگان دستیار معلم در تدوین سرفصل های هوش مصنوعی

حمایت بنیاد نخبگان از دستیاران آموزشی در تدوین سرفصل‌های هوش مصنوعی

برای گزارش دادن گروه علمی ایرنا، سعید خدیجان وی با اشاره به تاریخچه انقلاب های صنعتی و اینکه اولین انقلاب صنعتی در قرن هجدهم با اختراع ماشین بخار رخ داد و بعد از جنگ جه، دوم بشریت با ظهور خط مونتاژ در عرصه صنعت به تولیدات عظیمی دست یافت. و افزود: با وقوع انقلاب سوم، انقلاب تحت ،وان فناوری قرار گرفت و با گسترش دستگاه های کامپیوتر دیجیتال و صنایع پردازش کامپیوتری، این نوآوری در خدمت قرار گرفت.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم گفت: در انقلاب صنعتی چهارم ،یبی از فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و مسائل سایبری به کمک صنعت آمد و به سرعت توسعه یافت.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هوش مصنوعی در میان شاخه های رو به رشد انقلاب صنعتی چهارم از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هوش مصنوعی نشات گرفته از کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر است، ابزار شگفت انگیزی محسوب می شود.

وی بیان کرد: هوش مصنوعی امروزه علوم مختلفی را شامل می شود و متخصصان رشته های مختلف با استفاده از آن تحول چشمگیری در امور ایجاد کرده اند. پیش بینی می شود طی پنج سال آینده 88 درصد سازمان ها خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه دهند و در چنین شرایطی و با توجه به سرعت رشد، می توان انفجار انقلاب هوش مصنوعی را متصور شد.

خدیجان وضعیت هوش مصنوعی را نیازمند توجه بیشتر دانست و تاکید کرد: دانشگاهیان با توجه به شرایط جه، باید سرفصل دروس خود را تغییر دهند.

وی بیان کرد: تج، و توانمندسازی دانشگاهیان در حوزه هوش مصنوعی یکی از ضروریات علم امروز است چرا که به احتمال زیاد در آینده نزدیک اگر متخصصان از ابزارهای هوش مصنوعی آگاهی نداشته باشند، ممکن است با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه شوند. زمینه های کاری آنها

حمایت از بنیاد نخبگان دستیار معلم در تدوین سرفصل های هوش مصنوعی

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی یکی از اولین گرایش های جه، در دنیا محسوب می شود، ادامه داد: دانشگاه های مختلف دنیا با دقت بر روی ابزارهای مختلف هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند. آنها دروس مختلفی را در این زمینه شناسایی ،د و دانشجویان تحقیقات گسترده ای را آغاز ،د در واقع می توان گفت که هوش مصنوعی از دانشگاه های کامپیوتر به دانشگاه های دیگر منتقل شده است.

خوجیان به اقدامات معاونت علمی و فناوری دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان در درک ضرورت طراحی سرفصل دروس هوش مصنوعی در تمامی رشته های دانشگاهی و اعلام فراخوان تدوین سرفصل های آموزشی هوش مصنوعی کاربردی اشاره کرد. : متقاضیان این فراخوان در سه مرحله شامل تدوین سرفصل های پایه و تولید و اجرای محتوا به استاد کمک می کنند تجربیات خود را با دانشجویان در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه طرح های مختلفی در بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از جامعه نخبگان در حال انجام است، به نکات دستیاران آموزشی در چندین طرح این نهاد از جمله طرح «جهت» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه مصنوعی است. دوره های هوش در رشته های مختلف دانشگاهی طرحی است که در سه مرحله بوده است، دستیاران از مزایای دستیاران در طرح های بنیاد ملی نخبگان با توجه به میزان مشارکت در این طرح، بنیاد بر اساس وظیفه و اصالت خود از آنان حمایت خواهد کرد. ماموریت و به منظور ایجاد انگیزه و امید برای دستیاران آموزشی.

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، ایجاد بستری برای ارتقای دانش و دانش نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان خلاق این رشته جدید و ایجاد فرصت برای بهره مندی از قابلیت های هوش مصنوعی کاربردی در رشته های مختلف دانشگاهی تحصیلات تکمیلی و آشنایی قشر وسیعی از دانشجویان با جدیدترین متدها و روشهای نوین در رشته های مختلف، غنی سازی و به روز رس، برنامه های آموزشی دانشگاهی با آ،ین دستاوردهای علمی در زمینه هوش مصنوعی، تبادل تخصص و تجربیات اساتید و صاحب نظران برجسته. حوزه هوش مصنوعی، ایجاد م،ن داده های داخلی من، برای الگوریتم های هوش مصنوعی و از جمله اه، دیگر، درخواست تدوین سرفصل های آموزشی برای هوش مصنوعی کاربردی است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85598489/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%AE%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%81%D8%B5%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4