دانشگاه سن پترزبورگ به نشانه همدردی با ایران پرچم خود را به حالت نیمه برافراشته درآورد

دانشگاه سن‌پترزبورگ برای همدردی با ایران پرچم خود را نیمه افراشته کرد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، این دانشگاه روز چهارشنبه در سایت خود نوشت: همچنین در حیاط بنای تاریخی دانشگاه، سکویی بر روی تصویر آقای ابراهیم رئیسی نصب شد که دانشجویان، پژوهشگران و کارمندان در آن قرار داشتند. این آموزش عالی و موسسه به رئیس جمهور فقید در ایران گل اهدا ،د.

ابراز همدردی دانشجویان و اساتید دانشگاه سن پترزبورگ با مردم ایران

تلاش های قابل احترام
رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ در مراسمی به همین من،ت در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه، این ضایعه را به ملت و تشکل های علمی و آموزشی ایران که با این دانشگاه همکاری علمی دارند، تسلیت گفت.
ولادیمیر لیتویننکو گفت: تلاش‌های انجام شده برای حفظ تمامیت ارضی که مردم جمهوری اسلامی ایران برای آن مبارزه کرده‌اند، علی‌رغم فشارهای شدید غرب در چندین دهه گذشته، بی‌شک شایسته احترام است. لذا تراژدی درگذشت آقای رئیسی در تمام کشورهای متمدن از جمله روسیه طنین انداز شد.

ابراز همدردی دانشجویان و اساتید دانشگاه سن پترزبورگ با مردم ایران

اشتراکات ایران و روسیه
رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ در ادامه یادآور شد: نقاط مش، بسیاری بین روسیه و ایران وجود دارد. به ،وان مثال، ارزش‌های سنتی خانواده و علاقه خاص به تاریخ و سنت، که زیربنای ایدئولوژی هر دو کشور است و همچنین توانایی‌های بزرگی که با آن می‌توان آینده ایجاد کرد و در مقابل تهدیدات مقاومت کرد.
وی افزود: ما موضوعات زیادی برای تبادل با یکدیگر داریم، اما مهمترین چیز همکاری ماست و برای من واضح است که تلاش مش، نتایج موثر و مثمر ثمری خواهد داشت.

ابراز همدردی دانشجویان و اساتید دانشگاه سن پترزبورگ با مردم ایران

لیتویننکو گفت: مرگ ابراهیم رئیسی بار دیگر همه عقلا را مجبور می کند به یاد بیاورند که امروز برای چه آرمان هایی مبارزه می شود و پشت صحنه این رویارویی های فزاینده چیست. این موضوع سوالات زیادی را ایجاد می کند.
وی ادامه داد: حقیقت پنهان در پس مفاهیم وحشتناک «لیبرالیسم» یا «دموکراسی» چیست؟ نیروهای پنهان پشت این عبارات مثبت و دیگر عبارات مثبت تأثیر م،بی بر همه ما دارند. این نیروها با محدود ، مصنوعی همه ،، که توسعه حکمر، را در اولویت قرار می دهند، سعی در تصرف حاکمیت جه، دارند.

ابراز همدردی دانشجویان و اساتید دانشگاه سن پترزبورگ با مردم ایران

همانطور که رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ اظهار داشت: از این فرصت استفاده کردم و می خواهم به هر دانشجویی که با این فاجعه برخورد ،د و برای گل گذاشتن بر ع، رئیس جمهور فقید ایران به این مکان آمدند بگویم که شما رئیس جمهور فقید ایران هستید. آینده روسیه و نه تنها موقعیت شخصی شما، بلکه سرنوشت کل کشور به تحصیلات امروز شما بستگی دارد. سخت کار کنید، اه، بلندپروازانه تعیین کنید و به آنها دست یابید و به یاد داشته باشید که یک خانواده قوی و خودکفا اساس و جوهر جامعه است.
لیتویننکو گفت: ما باید به سنت های حسن همجواری با شرکای خارجی خود اهمیت دهیم و ،، را که جان خود را فدا ،د را فراموش نکنیم تا کشورهای ما امکان توسعه پایدار را داشته باشند.

حمید جعفرپور مسئول هماهنگی برنامه های علمی و آموزشی مش، دانشگاه معدن سن پترزبورگ و ایران از همدردی شهروندان و دانشگاهیان در روسیه با ملت ایران در این لحظات سخت تشکر کرد.

ابراز همدردی دانشجویان و اساتید دانشگاه سن پترزبورگ با مردم ایران

حاضران در این مراسم همچنین به یاد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیئت همراه که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند، یک دقیقه سکوت ،د.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم ا،ضا (علیه السلام) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر روز یکشنبه در راه بازگشت از مراسم افتتاحیه سد قیز قا،ی دچار سانحه هوایی شد. 30 اردیبهشت 1403 به سوی مدینه، امام رئوف علی بن موسی ا،ضا (علیه السلام) از تبریز در بخش ورزقان استان آذربایجان شرقی با همه یارانش به مقام شهادت نائل آمدند.
آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، گروهبان سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور. تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از مسافران همراه آیت الله شهید رئیسی بودند.

منبع: https://www.irna.ir/news/85486554/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%86-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D8%B2%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87