راهنمایی مناسب برای دانشجویان آمریکایی با تکیه بر گفتمان رهبری

جهت‌گیری درست دانشجویان آمریکایی با تکیه بر نامه رهبری

برای گزارش دادن خبرنگار معاونت علمی و آموزشی ایرنادر 15 ذی الحجه 1402 (7 اکتبر 2023) گروه های مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرانه ای به نام “طوفان ،صی” را از غزه (ج، فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز ،د. از آغاز درگیری مستقیم نظامی رژیم صهیونیستی با نیروهای حماس تاکنون بیش از 36 هزار شهروند در غزه شهید و بیش از 81 هزار نفر زخمی شده اند. خبر منتشر شده از غزه به جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه اشاره دارد.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ها، هدف قرار دادن آمبولانس ها و حمله به اردوگاه آوارگان در رفح، واکنش بسیاری از مردم کشورهای مختلف از جمله دانشجویان را به ،وان قشر تحصیل کرده مخالف جنایات این رژیم در غزه و خواهان بایکوت کرد. از تولیدات این کشور یا شرکت هایی که با این رژیم قرارداد داشتند، در داخل و خارج دانشگاه تحصن ،د.

از 18 آوریل (30 آوریل 1403) دانشگاه های آمریکا به صحنه اعتراضات جدی دانشجویان آمریکایی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین سازماندهی تحصن در همبستگی با مردم غزه و حمایت از فلسطین تبدیل شده است. آنها همچنین از روسای دانشگاه‌های خود می‌خواستند که علناً از آتش‌بس غزه حمایت کنند، از سرمایه‌گذاری و همکاری با شرکت‌های صهیونیستی و ارسال سلاح به ارتش این رژیم دست بردارند و روابط دانشگاهی را با این رژیم قطع کنند. جنبش دانشجویی در آمریکا الهام‌بخش اعتراضات مشابهی در دانشگاه‌های ،ستان، اروپا و سایر کشورها از جمله هند و لبنان بوده است. اما این اعتراضات با برخورد پلیس آمریکا مواجه شد و در نتیجه بسیاری از دانشجویان دستگیر شدند.

در همین راستا حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه گذشته (9 ،داد) در نامه ای خطاب به دانشجویان حامی وظیفه شناسانه مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا، با اعتراضات ضد صهیونیستی این دانشجویان ابراز همدردی و همبستگی ،د و بخشی از جبهه مقاومت محسوب شدند و به تغییر اشاره ،د. در و بر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تاکید ،د.

راهنمایی من، برای دانشجویان آمریکایی با تکیه بر گفتمان رهبری

پیام رهبر انقلاب و پر، خلأ ذهنی جوانان غرب

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار معاونت علمی و آموزشی ایرنا وی تصریح کرد: یکی از پدیده های عصر حاضر که گروه ها را مورد توجه قرار می دهد این است که با وجود گستردگی اطلاعات در فضای رسانه ای و فراو، دسترسی به اطلاعات، درک، تحلیل و تشخیص اینکه کدام اطلاعات صحیح و کدام اطلاعات مشکل است. درست. شکوفه دهنده

وی ادامه داد: به عبارت دیگر حجم زیاد اطلاعات افراد را سردرگم می کند و در نتیجه افراد نمی توانند حقیقت را از غیرواقعی و واقعیت را از غیر واقعی تشخیص دهند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایطی که با هجمه اطلاعاتی مواجه هستیم، نسل کنونی به ویژه دانشگاهیان نیازمند یک چارچوب ذهنی برای درک بهتر شرایط پیرامون خود هستند.

وی به پیام معظم له خطاب به دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: آنچه در پیام مقام معظم رهبری آمده است به نوعی خلاء چارچوب ذهنی فرهیختگان را پر می کند. و جوانان از غرب

معتمدی تاکید کرد: پیام رهبر انقلاب به دانشجویان و دانشگاهیان کمک می کند تا مسیر درست زندگی را طی کنند و این برای جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان نویدبخش است.

وی بیان کرد: حقیقت جویی و عدالت خواهی جزء ذات انسان است و همه ما باید از این توانایی استفاده کنیم و دانشجویان در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی با تکیه بر این فطرت از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند.

منبع: https://www.irna.ir/news/85497233/%D8%AC%D9%87%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C