مسابقات بین المللی کدنویسی دانش آموزی منطقه ای غرب آسیا آغاز شده است

مسابقه بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا آغاز شد

برای گزارش دادن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف امسال نیز همچون بیست و سه سال گذشته، علاوه بر میزب، این مسابقات، مسئولیت تهیه، اجرا و مشارکت در مسابقات را نیز بر عهده داشت. مسابقاتی که توسط کمیته علمی آن و با حمایت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ستاد توسعه اقتصادی برگزار می‌شود.

این رقابت در داخل است چهل و هشتمین دوره مسابقات بین المللی کدنویسی دانشجویی (ICPC) با هدف ارتقای توانمندی های فنی، ارتقای مهارت های حل مسئله، حل مشکلات دنیای واقعی، ایجاد و ارتقای مهارت های جمعی، جذب استعدادهای جوان و ارتقای مهندسی و علوم کامپیوتر و … برگزار می شود.

از روز گذشته دانشجویان 70 دانشگاه کشور برای شرکت در این مسابقات پذیرفته شده اند و صبح روز جمعه تمام روز را به تست، تست و آمادگی برای شرکت در مسابقه گذرانده اند. ی،ی روز 20 ،داد را سپری ،د.

همچنین، امیر نجفییکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شریف، محقق مؤسسه فناوری ماساچوست و برنده مدال المپیاد جه،، اهمیت بهینه سازی در مدل های یادگیری و آ،ین تحقیقات خود در زمینه یادگیری ماشین در رابطه با یادگیری ماشین را با دانشجویان در میان گذاشت.

مسابقات بین المللی کدنویسی دانش آموزی منطقه ای غرب آسیا آغاز شده است

جوایز این مسابقه در سه بخش به برندگان اهدا خواهد شد. در دسته اول چهار تیم اول مدال طلا، چهار تیم دوم مدال نقره و چهار تیم سوم مدال برنز خواهند داشت.

در ،مت دوم سه تیم اول (حدا،ر یک تیم از هر دانشگاه) هر تیم 10 میلیون تومان، سه تیم دوم (حدا،ر یک تیم از هر دانشگاه) هر تیم شش میلیون تومان و سومی دارای شش تیم (حدا،ر دو تیم از هر دانشگاه) به هر تیم سه میلیون تومان تعلق می گیرد و در نهایت در ،مت سوم که جایزه سریع ترین حل کننده است، یک میلیون تومان برای حل تعلق می گیرد. هر مشکل همچنین از اول تا سوم به دانشگاه ها کاپ اهدا می شود.

اما شاید آنچه این تیم ها بیش از هر چیز دیگری از حضور در این مسابقات به دنبال آن هستند دسترسی باشد چهل و هشتمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی در مهرماه امسال در قزا،تان برگزار می شود و این فرصتی برای یک تیم برای ،ب مقام اول در این مسابقات (مسابقه بین المللی برنامه نویسی برای دانش آموزان منطقه غرب آسیا) خواهد بود.

برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته برنامه نویسی توسط اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف از ویژگی های این مسابقه است که در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با تخفیف 95 درصدی برگزار شد و در این دوره دانشجویان شرکت ،د. مهارت ها و توانایی های خود را افزایش دادند و آمادگی بیشتری برای شرکت در این مسابقات پیدا ،د. دانشجوی، که این دوره ها را گذرانده بودند گواهی رسمی از دانشگاه شریف دریافت ،د.

برنامه نویسی رقابتی چیست، تاریخچه و مسابقات مهم برنامه نویسی، مزایای برنامه نویسی رقابتی، آشنایی با سبک سوالات مسابقه برنامه نویسی، آشنایی با ساختار داده، دستکاری رشته، تکنیک های خواندن ورودی، ساختاربندی در متن، جستجوی سریع، جستجوی باینری، درخت پوشا. الگوریتم های اصلی نمودار از جمله مطالب ارائه شده در این دوره های آموزشی بود.

فناوری اطلاعات در دو دهه اخیر نقش اساسی در توسعه جوامع داشته است و امروزه به ،وان یکی از موتورهای اصلی اقتصادی جوامع مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این نوع فناوری تأثیرات عمیقی بر رقابت اقتصادی، اشتغال دارد. ، نوآوری و توسعه اقتصادی.

اما این حوزه نفوذ در اینجا محدود نمی شود در سال های اخیر، هوش مصنوعی در محیط های صنعتی و دانشگاهی در سطح جه، مورد توجه قرار گرفته است و هر کشوری در تلاش است تا با توسعه و گسترش بازار، سهم بیشتری از این بازار بزرگ و رو به رشد را به دست آورد. دامنه هوش مصنوعی هوش خودت انجامش بده

در عین حال برگزاری مسابقات ملی و بین المللی یکی از ابزارهای موثر برای گسترش و ارتقای توان کشورها در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است. از این رو دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و معاونت علمی ریاست جمهوری فناوری اقتصاد دانش بنیان، با برگزاری مسابقات رایان کشوری و بین المللی در رشته علوم مصنوعی هوش هوشمند و برنامه نویسی، تلاش کرده است تا به اعتلای کشور کمک کند و ردپایی در زمینه هوش مصنوعی از خود به جای بگذارد.

منبع: https://www.irna.ir/news/85495134/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2