مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 1401 دانتل | darsjet

داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و آگاهی از رشته محل ها و ظرفیت ها، می توانند انتخاب رشته کنکور سراسری خود را انجام دهند. در مطالب بالا مراحل مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱را توضیح دادیم. چنانچه مایل به دریافت مشاوره متناسب با رتبه و کارنامه خودتان هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. مشاوران ضمن پاسخگویی به سوالاتتان می توانند در فرآیند انتخاب رشته تا قبولی نیز همراه شما باشند. انتخاب رشته آزاد تجربی تفاوت های زیادی با انتخاب رشته سراسری تجربی دارد که در ادامه مفصل به توضیح جزئیات انتخاب رشته آزاد تجربی پرداختیم. همانطور که از جدول بالا مشخص است مجموع ظرفیت رشته های با آزمون در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی در سال گذشته، نفر بوده که با توجه به جمعیت 51 هزار نفری شرکت کنندگان تجربی، تقریبا از بین هر 2 نفر، یک نفر شانس قبولی در دانشگاه های سراسری را دارد.

مرحله دوم – انتخاب دوره تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 1401 دانتل | darsjet

و نکته جالب توجه در این است که در دانشگاه آزاد ما رشته فیزیوتراپی نداریم برای همین موضوع است که قبولی فیزیوتراپی بسیار سخت تر است. مسلما نمی توان در یک بازه زمانی مشخص برای چندین نفر همزمان انتخاب رشته کرد و همچنین مسلما فرم اولویت بندی رشته ها بارها و بارها تغییر می کند. برای همین مشاور انتخاب رشته علاوه بر دقت و تمرکز بالا باید صبور نیز باشد و داوطلب را راهنمایی کند.

رشته‌های متمرکز، نیمه متمرکز و متمرکز شرایط خاص

از این رو، هرگز از شناخت رشته های دانشگاهی غافل نشوید و با تمامی موارد مرتبط با این رشته ها ازجمله دروس مورد مطالعه در طول دوران تحصیل، بازار کار و مواردی از این دست اطلاعاتی مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی را بدست آورید. 👈🏾علاوه بر این، بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی باید شما را به شناخت خوبی از دانشگاه‌های پذیرنده در رشته‌های دانشگاهی این گروه آزمایشی برساند. اینجاست که می‌توانید از اهمیت استفاده از مشاوره انتخاب رشته تجربی را واقف شده و خود را ملزم به استفاده از آن نمایید. ✔️ داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کنند که توضیحات جامع نحوه انتخاب رشته در این مقاله ارائه شده است. ✔️ مطابق متن مقاله داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرم اینترنتی را تکمیل نمایند.

  • شرط لازم برای استفاده از سهمیه فوق، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.
  • بهتر است در فرم 150 تایی به نحوی این کد رشته ها را انتخاب کنید که اگر تمایلی به قبولی در آنها ندارید در انتخابهای اولیه قرار نگیرند البته اگر هم قرار بگیرند باز هم اتفاقی نمی افتد چون شما می توانید در مصاحبه آن شرکت نکنید و خود به خود این کد رشته ها را دیگر قبول نمی شوید.
  • 2- پذیرش در دوره های تربیت معلم و دانشگاه های فرهنگیان بومی است و هر داوطلب فقط حق استفاده از رشته هایی را دارد که در دفترچه ویژه استان یا منطقه بومی آنها باشد.
  • ازین جهت است که فرآیند انتخاب رشته اهمیت بالایی پیدا میکند زیرا فرد اگر با دید باز انتخاب کرده بود و نسبت به انتخاب های خود اطمینان خاطر داشت، دلیلی نداشت که از ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده امتناع بورزد و دچار محرومیت از کنکور سال آینده گردد.
  • 🔶 اطمینان داشته باشید که در صورت استفاده از مشاوری آگاه در حوزه انتخاب رشته در گروه تجربی می‌توانید قبولی خود را در یکی از رشته‌های تجربی ضمانت کرده و خیالتان را از این بابت راحت کنید.
  • پس با کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی نگرانی از بابت انتخاب نادرست ندارید و با خیال راحت مطمئن هستید در رشته و دانشگاهی مناسب قبول می شوید.

1- بخش اول که شرایط و ضوابط انتخاب رشته را به صورت کامل و تصویری توضیح داده است. 2- آموزش اصول و قوانین انتخاب رشته چرا که در طی مسیر انتخاب رشته داوطلب و خانواده نیز اگاهی کامل و دقیق داشته باشند. این رشته درباره‌ی مباحثی چون علوم طبیعی و تجربی صحبت می‌کند بنابر این اگر علاقه مند به بدن موجودات زنده و انسان، علوم زیستی و آزمایشگاهی هستید پیشنهاد می کنیم این رشته را انتخاب نمایید.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و آموزش ثبت نام اظهارنامه

اما در زمان انتخاب رشته مطمئن شوید که مشاور شما روی اطلاعات قطبی و ناحیه  ای و کشوری تسلط کافی دارد یا خیر.اما یک نکته جالب وجود دارد که گزینش رشته پزشکی کشوری است اما این ممکن است قابل تغییر هم باشد . یعنی هر سال قطب ها و ناحیه ها تغییر می کند که در زمان انتخاب رشته باید به آن دقت کنید . توزیع ظرفیت در انتخاب رشته تجربی با توجه به نمره اکتسابی در هر زیرگروه بر اساس سهمیه منطقه یا ایثارگری و بومی پذیری است. برای کاهش دادن خطای احتمالی در انتخاب رشته و سرعت بالاتر در وارد کردن اطلاعات در فرم سازمان سنجش، بهتر این است لیستی را که در نهایت با کمک مشاوره انتخاب رشته کنکور، پر کرده را بر روی برگه‌ای به صورت منظم و دقیق بنویسید و آماده داشته باشید. حتماً هم سعی کنید لیستی از انتخاب‌های خوشبینانه، بدبینانه و منطقی را در زمان پر کردن چک‌نویس انتخاب رشته کنکور تجربی‌‌تان تهیه کنید. یکی از مهم ترین نکات درباره انتخاب رشته کد رشته های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص مصاحبه و استخدام است.