معرفی پلت فرم تحقیقاتی برای تولید چند ربات

معرفی سکوی تحقیقاتی برای تولید ربات‌های چندتایی

برای گزارش دادن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از جانب کاوشگر فناوریاین پلتفرم شامل طراحی ناوگان (گروه) روبات‌های چرخدار «Robomaster» و نرم‌افزار شبیه‌سازی ربات‌ها و آموزش آن‌ها در انجام وظایف خاص است. ربات های جمعی توانایی بالقوه ای برای انجام وظایف پیچیده تری نسبت به ربات های فردی دارند، به ،وان مثال، آنها می توانند مسافت های طول، تر را طی کنند، همزمان چندین مکان را بازدید کنند، یا مناطق جغرافیایی بزرگ تری را زیر نظر بگیرند.

پلتفرم‌هایی که سخت‌افزار و نرم‌افزار قابل اعتماد را برای برنامه‌های روباتیک متعدد ،یب می‌کنند، می‌توانند به پیشرفت تحقیقات در این زمینه کمک کرده و آزمایش تیم‌های رباتیک را در محیط‌های خاص دنیای واقعی تسهیل کنند.

آماندا پروراک محقق ارشد این پروژه گفت: ماموریت ما توسعه (ایجاد) راه حل هایی برای هوش جمعی در سیستم های چند روباتی و چند عاملی است. این تحقیق از روش‌های یادگیری ماشینی، طراحی و کنترل استفاده می‌کند و طیف وسیعی از کاربردها از جمله حمل و نقل خودکار، لجستیک، نظارت بر محیط‌زیست و جستجو و نجات را در نظر می‌گیرد. ما به یک پلت فرم روباتیک قوی نیاز داشتیم که بتواند تحقیقات ما را تأیید کند.

بلومنکمپ گفت: “پلتفرم ما شامل مجموعه کنترلی برای استقلال کامل درون برد، ارتباط همتا به همتا است و می تواند سیاست های یادگیری تقویتی چند عاملی را مستقیماً از چارچوب شبیه سازی ما بدون آموزش اضافی اجرا کند.”

معرفی پلت فرم تحقیقاتی برای تولید چند ربات

جین بلومنکمپ یک دانشجوی دکترا در دپارتمان علوم و فناوری کامپیوتر در دانشگاه کمبریج و همکارانش تصمیم گرفتند تا یک پلت فرم تحقیقاتی چند رباتیکی بسازند که به یک سری اه، دست یابد. از جمله قدرت مح،اتی پیشرفته، سرعت، چابکی و دوام. آنها در نهایت تصمیم گرفتند از نسخه های سفارشی ربات های S1 Robomaster استفاده کنند، روبات های چرخ دار کوچک که در اصل برای مسابقات دبیرستان و کالج طراحی شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: سه سال است که روی این پلتفرم رباتیک کار می کنیم و در حال ارتقای توانمندی های آن و افزودن رایانه، سنسور و برنامه های کنترلی بهتر و استفاده از آن در بسیاری از پروژه ها هستیم. RoboMaster Cambridge یک پلت فرم رباتیک فشرده و قدرتمند است که برای تقویت تحقیقات چند عاملی طراحی شده است.

یکی از بزرگترین مزیت های این پلتفرم این است که تعادل خوبی بین اندازه و قابلیت های ربات ایجاد می کند. روبات‌های Cambridge RoboMaster بسیار انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه هستند و ساخت و آزمایش آنها را در محیط‌های دانشگاهی و تحقیقاتی آسان می‌کند.

Blomenkamp خاطرنشان کرد: اگرچه ما قصد نداریم از این پلت فرم مستقیماً در دنیای واقعی استفاده کنیم، اما به ،وان یک ساختگی ایده آل و همچنین به ،وان یک ابزار تحقیقاتی برای آزمایش الگوریتم ها عمل می کند. چنین سناریوهایی برای زمینه های دنیای واقعی مانند اتوماسیون و تدارکات انبار مرتبط و مفید هستند.

منبع: https://www.irna.ir/news/85497309/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C