اما رئیس جمهور مسعود بزکیان تصریح کرد: باید استانداردهای جدیدی برای کنکور ایجاد شود تا رقابت عادلانه و برابر باشد و باید در کنکور تجدید نظر شود.
وی تاکید کرد: این موضوع را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنیم. آیا انصاف است ،، که در روستا درس می خوانند با ،، که در شمال تهران درس می خوانند رقابت کنند؟ بازنگری اساسی در کنکور بر اساس انصاف صورت گیرد. ما باید استانداردی برای رقابت عادلانه تعیین کنیم. باید فرصت هایی برای رقابت عادلانه وجود داشته باشد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که رقابت در شرایط برابر از نظر معلمان، محیط و امکانات وجود دارد.
در همین حال، رویکرد رئیس جمهور مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفت، حجت ا،لام والمسلمین عبدالحسین خسروبنا گفت: در حال حاضر هماهنگی نزدیک با مجلس، قوه قضائیه و ،ت وجود دارد. در دوره جدید که اولین دیدارمان را با رئیس جمهور دکتر بازیکیان داشتیم، ایشان برای شورای عالی انقلاب فرهنگی احترام کامل قائل بودند و همکاری خوبی را آغاز ،د. آنها معتقدند که باید مصوبات موثری بگیریم و مشکلات مردم را پیگیری کنیم. این سیاست شورا است و در جلسه جدید با جدیت بیشتری آن را دنبال خواهیم کرد. این شورا هیچ درخواست تجدیدنظری علیه سه کشور ندارد و مصوبات با همکاری سه کشور انجام می شود.
دغدغه های دانش آموزان
همانطور که علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در اولین روزهای مسئولیت خود گفت: تاثیر معدل در کنکور برای دانش آموزان مایه نگر، است و من در این چند روز بارها گفته ام که فکری برای آن خواهم کرد. و این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری کنید.»
وی گفت: این قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در این زمینه ما انعکاس صدای دانشجو خواهیم بود که در این شورا تصویب شده است، زیرا تصمیم گیری در این زمینه در اختیار ما نیست، اما من نگر، دانشجویان را شنیدم و حتما این موضوع را به گوش میرسانم. شورا. در نهایت تصمیم گیرنده و مرجع قانونی او شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این شورا مطمئناً به این موضوع علاقه خواهد داشت.
در ادامه، یکی از اعضای کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی گفت: شورا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر نهایی معدل تجمعی در کنکور را تایید می کند.
عبدالوحید الفیاضی عضو معاونت آموزشی و پژوهشی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر نهایی معدل تجمعی در تعیین سطح کنکور: در مجلس نهم مصوبه ویژه ای تحت ،وان قانون سنجش و پذیرش دانشجو صادر کردیم که در ادامه در مجلس هشتم مطرح شد. از زم، که Conquer به یک غول تبدیل شد، ما ندیدیم که Conquer چهره من،ی داشته باشد. جامعه ما نسبت به کنکور حساس شده است، چرا یک دانش آموز 12 ساله بنشیند و هرچه یاد گرفته را در دو سه ساعت اصلاح کند، این نمی تواند معیار درستی برای پس انداز دانش آموزان باشد.
وی با بیان اینکه موضوع مهمی تحت ،وان ارزشیابی و قبولی در مصوبه مجلس مطرح شد که تاثیر سوابق تحصیلی دانشجویان در 3 سال گذشته است، گفت: با اعمال قانون نفوذ سوابق تحصیلی دانش آموز از پایه دهم تا دوازدهم سعی می کند با محتوای درسی آشنا شود، زیرا می داند موفقیت او در رسیدن به رشته درست در دانشگاه اول موثر است. لذا درس و درس های سال دوم متوسطه را جدی می گیرد و این تصمیم تاثیر مثبتی داشت. شورای انقلاب فرهنگی در یکی دو سال اخیر تأثیر قطعی بر برنامه جه، اقدام داشته است، تأثیری که قطعاً کودکان و خانواده ها را متاثر و ناراحت کرده است و اغلب در این زمینه به ما اشاره می شود.
نسخه بیت الملت امتحان
نماینده مردم نور و محمود آباد در شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس و مرکز پژوهش های مجلس باید این موضوع را به دقت بررسی کنند و بر آنچه که به نفع جامعه علمی و دانشجویان کشور است تاکید کنند. اگر لازم باشد مجلس قانون را اصلاح کند با تدوین برنامه این کار را انجام می دهد و تاکید ما بر اجرای همان قانونی است که مجلس تصویب کرد. وی تاکید کرد: سازمان آموزش و پژوهش باید در این زمینه ورود کند و قانونگذار نیز باید تکلیف خود را در این زمینه بداند.
منبع: https://www.irna.ir/news/85589708/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87