وزیر آموزش عالی عراق: از تأسیس شعبه های دانشگاه های ایرانی در عراق استقبال می کنیم

وزیر آموزش عالی عراق: از ایجاد شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی. نعیم العبودی در دیدار با حجت ا،لام مهدی ایم، پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حادثه فقدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران حادثه بزرگی برای ملت ایران بود اما معتقدیم این حادثه جبران خواهد شد.

العبودی افزود: همکاری خوبی برای حل مشکلات حوزه دانشگاهی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد وجود دارد. آمادگی برگزاری هفته علم عراق و ایران را داشتیم اما متاسفانه این حادثه دردناک رخ داد و هفته را به تعویق انداختیم.

وی گفت: از راه اندازی شعب دانشگاه های ایران در عراق استقبال می کنیم و نمونه همکاری ما راه اندازی دانشگاه صباطین با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران است. همچنین می خواهیم دانشجویان ایر، در عراق تحصیل کنند و در دانشگاه های عراق تحصیل کنند.

وزیر آموزش عالی عراق گفت: آماده همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، علوم جدید نانو و … هستیم. ما همچنین از برادری بین دانشگاه های دو کشور حمایت می کنیم.

وزیر آموزش عالی عراق: از تأسیس شعبه های دانشگاه های ایر، در عراق استقبال می کنیم

حجت ا،لام محمد مهدی ایم، پور وی در این دیدار از همدردی ،ت و ملت عراق برای شهید نشدن تشکر کرد آیت الله رئیس من است همرزمانشان می گفتند درست است که از دست دادن این شهدا ضایعه بزرگی برای جمهوری اسلامی است، اما تجربه ثابت کرده است که هر زمان برای مردم ایران مشکلی پیش بیاید، می توان بر مشکل فائق آمد و به موفقیت های بیشتری دست یافت.

وزیر فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با توجه به حضور مقام معظم رهبری در ایران خللی در امور حاکمیتی ایجاد نمی شود. همکاری های بسیار خوب و سازنده ای در زمینه دانشگاهی بین دو کشور به ویژه در دوران و، جناب عالی وجود دارد که از این بابت از جنابعالی تشکر می کنم.

وی بیان کرد: لازم است همکاری ها در حوزه دانشگاهی روز به روز افزایش یابد. از جمله موضوعات کنونی علاقه به موضوع هنر و تسهیل حضور دانشجویان عراقی برای تحصیل هنر در دانشکده های هنرهای زیبا در ایران است. دانشگاه های خوبی در لیست انتظار برای دریافت تاییدیه از و، آموزش عالی عراق وجود دارد، چیزی که باید با حمایت شما تسهیل شود.

ایم، پور افزود: معدود مشکلاتی که در خصوص روابط دانشگاهی دو کشور در خصوص تعدادی از دانشگاه ها وجود داشت با پیگیری های لازم در حال رفع است.

حجت ا،لام ایم، پور افزود: جهان در حال حاضر یک نقطه عطف تاریخی را پشت سر می گذارد و باید برای آینده جهان برنامه داشت و پیشنهاد ما این است که امکانات لازم در خصوص تاسیس حوزه تمدن فراهم شود. تحصیل در دانشگاه های معتبر عراق.

ایم، پور افزود: معتقدیم برای ساختن تمدن نوین اسلامی نیازمند گفت وگو و همکاری مش، هستیم و در این زمینه لازم است گفت و،ای فرهنگی بین نخبگان علمی و دانشگاهی دو کشور تقویت شود. برای ساختن آینده مش، باید زمینه اجرای تحقیقات علمی مش، فراهم شود.

وی حمایت از مراکز دانش بنیان را یکی از راهکارهای توسعه علم و فناوری در عراق دانست و تقویت همکاری و، آموزش عالی عراق با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایران را پیشنهاد کرد.

منبع: https://www.irna.ir/news/85501206/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%B9%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82