وزیر علوم: روابط عمومی نقش راهبردی و پیشگامی در آموزش عالی دارد

وزیر علوم: روابط عمومی‌ها در آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و آموزشی ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی و اختتامیه جشنواره هاتوال (برترین آثار روابط عمومی) و رسانه در حوزه آموزش عالی) در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی افزود: روابط عمومی در دانشگاه ها جایگاه خاص خود را دارد و تمامی مدیران و کارکنان روابط عمومی همواره با اعضای شورای دانشگاه ارتباط نزدیک دارند. و رئیس و معاونان دانشگاه چاره ای جز ارتباط خوب با روابط عمومی ندارند. اگر رئیس دانشگاه با روابط عمومی خود ارتباط مستحکمی نداشته باشد، تلاش او پاسخ مثبتی نخواهد داشت.

وزیر علوم گفت: یکی از ویژگی های فردی که در روابط عمومی فعالیت می کند قدرت جذب است و باید با اخلاق خوب و قوی خود افراد را جذب کند. مدیر روابط عمومی باید با متولیان مدیریت دانشگاه ارتباط بسیار نزدیک داشته باشد و اگر اینطور نیست نباید طرف مقابل را مقصر بد،م.

وی مهارت های ارتباطی را یکی از ویژگی های مدیران موفق روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی در آموزش عالی نقش راهبردی و رهبری دارد. نقش استراتژیک زیرا باید اه، سازم، را تبیین کنند و نقش رهبری را به دلیل اینکه باید در معرفی خط مشی ها، قو،ن و ال،ای گروه و سازمان خود کوشا باشند.

ا،لفی گل افزود: روابط عمومی در حوزه آموزش عالی است که راهبرد دانشگاه ها و موسسات را با اخبار و سرفصل های خود جهت می دهد و می توانند امید ساز و سازنده هویت متمایز باشند.

وزیر علوم: روابط عمومی نقش راهبردی و پیشگامی در آموزش عالی دارد

کارکنان روابط عمومی
وی ادامه داد: یکی دیگر از رسالت های روابط عمومی جذب نیرو است و همه حاضران در دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی نقش آموزشی دارند.

ا،لفی گل نقش پیشگیرانه در بحران ها را از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و گفت: به ،وان مثال قبل از اینکه اعتراض دانشجویی در مسکن و ا،اط به بحران تبدیل شود، روابط عمومی باید این خبر را اعلام کند و اگر ،ی می داند این موضوع در اختیار اوست. او مطمئناً قبل از بحران اقدام خواهد کرد.

وزیر علوم به ضرورت وجود مکمل اطلاعاتی برای هر قانون و دستورالعملی اشاره کرد و گفت: در فضای دانشگاه توسل به زور هیچ فایده ای ندارد و مردم باید قانع شوند. اخباری که منع، می کنیم باید با منافع ملی و منافع فردی منطبق باشد.

وی در پاسخ به درخواست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: پیگیر این موضوع هستیم. پایگاه تشویقی دستیاران علمی را نهایی کرده ایم و افرادی که در جشنواره هاتوال حائز رتبه شده اند می توانند از این پایگاه تشویقی استفاده کنند.

وزیر علوم همچنین با اشاره به سخنان رهبری گفت: ایشان بارها خاطرنشان کرده اند که در عرصه جهاد بی،ه کار خوبی انجام نشده است، به ویژه اینکه نسل جوان از دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی اطلاعی ندارند. در حالی که اقدامات زیادی در زمینه های مختلف شهری، جاده ای، علمی و … انجام شده است و جوانان باید نسبت به این دستاوردها آگاه باشند، اما بهره برداری از قول واقعی حاصل کار دانشگاهیان است.

زلفی گل افزود: روابط عمومی ها باید با انعکاس واقعیات این دستاوردها را به مردم نشان دهند. ویژگی اصلی فردی که در روابط عمومی فعالیت می کند مهرب، است و باید مردم را با عشق به سمت خود و به اعمال این واحد جذب کند.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، جشنواره هاتوال با هدف تجليل از خدمات خبرنگاران در حوزه آموزش عالي و شناسايي آثار برتر مرتبط با اين حوزه و نيز تجليل از عموم مردم برتر از مرداد ماه سال 1402 برگزار شد. روابط دانشگاه ها و آموزش عالی موسسات تحقیقاتی و فناوری در سراسر کشور.

موضوع اصلی فعالیت های این جشنواره شعار 1401 (تولید دانش و اشتغا،ایی) و همچنین «جهاد زلال» بود که در 9 بخش آثار رسانه ای پذیرفته شد.

بخش‌های مختلفی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اخبار، مصاحبه، گزارش، یادداشت، تیتر، ع، خبری، فیلم، ،میشن و اینفوگرافیک است.

اصحاب رسانه تا 25 مرداد 1402 مهلت داشتند تا با مراجعه به سایت جشنواره، آثار خود را که در فاصله تیر 1402 تا 1402 در رسانه های تصویری و مکتوب منتشر شده، طبق استانداردهای اعلام شده، به نش، اینترنتی جشنواره ارسال کنند. دبیرخانه جشنواره

بخش ویژه جشنواره رسانه‌ای، معرفی رو،مه‌نگار مؤثر حوزه‌ای است که به‌خاطر میزان فعالیت و تأثیرگذاری در عرصه آموزش عالی مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرد.

در این جشنواره که در آستانه روز روابط عمومی (7 اردیبهشت) به کار خود پایان داد، از 48 نفر از روابط عمومی های وابسته به و، علوم و 6 نفر از اصحاب رسانه مختلف تجلیل شد.

منبع: https://www.irna.ir/news/85478407/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C