پایان مسابقات قرآنی دانش آموزان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و تارتار + اسامی برگزیدگان

پایان رقابت قرآنی دانشجویان در سی‌وهشتمین مسابقه قرآن و عترت+اسامی برگزیدگان

برای گزارش دادن معاونت علمی و آموزشی ایرنا سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های ،تی سراسر کشور با حضور 400 دانشجو به مدت دو روز در 9 بخش در پنجیشپا در دانشگاه کردستان راه اندازی شد. آن شامل آ،تیک، آموزش، پژوهش، نهج البلاغه، صفیحه سجادیه و نوآوری و 44 فیلد تست ادامه داد. در نهایت برگزیدگان عصر روز جمعه (28 اردیبهشت) طی مراسمی کشوری معرفی و تجلیل شدند.

کلانتری عبدالحسین وی در این مراسم گفت: در دوره جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری تاکید داریم که فعالیت ها و برنامه ها باید توسط دانش آموزان انجام شود. چون دانش آموزان سلیقه همسالان خود را بهتر می شناسند، کارشان تاثیرگذارتر و موثرتر است، هزینه برنامه ها بهتر مدیریت می شود و از همه مهمتر این تنها فرصتی است که دانش آموزان قبل از ورود به جامعه تجربه ،ب کنند.

وی افزود: مشارکت دانش آموزان در این رویداد نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت. در مرحله پای، 400 دانش آموز بودند که مراحل مختلف آزمون را پشت سر گذاشتند تا به این مرحله برسند که اگر به تعداد کل شرکت کنندگان در کشور برگردیم، میزان حضور دو برابر می شود که بسیار م،ی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در این دوره دانشگاهی قابل اعتماد و امین و مایه مباهات ملت ایران است. دانشگاهی که در آن قرآن کریم و مفاهیم دینی ترویج و نشر می شود.

پایان مسابقات قرآنی دانش آموزان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و تارتار + اسامی برگزیدگان

به گفته رهبر معظم انقلاب، کلانتری گفت: سه رویکرد مهم وجود دارد تولید علم، توسعه دانش و جهت گیری به سمت علم این امر به دانشگاه نیز تاکید شده است و امید است با تکیه بر مفاهیم متعالی قرآن این امر محقق شود. باید از گستردگی قرآن و برنامه ریزی در آیات آن برای معرفی مب، شناختی لازم به عالم علم بهره برد.

وی افزود: بخشهای مختلف جشنواره قرآن کریم و حج دانش آموزی هر ساله افزایش می یابد. زیرا دانشجویان با استقبال بی نظیر خود ثابت ،د که می توان بینش قرآنی را در عالم علم بازتولید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و، علوم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پایه های علم امروز جزء لاینفک نظام های فرهنگی و هنجاری است، ادامه داد: نگاه ضد دینی به غرب در ایران قبل از انقلاب نیز دوچندان شد. اما امروز دین اسلام در دنیا دو چندان شده و سلطه غرب از بین رفته است و باید از این فرصت استفاده کرد. بهره مندی از توان مسلمانان برای همبستگی اجتماعی در جهان و استفاده از قرآن در همه شاخه های علمی ضروری است.

پایان مسابقات قرآنی دانش آموزان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و تارتار + اسامی برگزیدگان

جریان دانشجویی ارتباط خوبی با قرآن دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در پیامی تصویری ضمن عرض ادب و احترام به دانشجویان و شرکت کنندگان در جشنواره قرآن کریم، گفت: مجمع قرآنی دانشجویی یکی از محافل قرآنی است. باارزش ترین محافل و جو، است که با قرآن آشناست. قرآن با روح و روانش آمیخته است، بنابراین در وسوسه ها و سختی های تبعیض و در موقعیت های پیچیده به برکت قرآن بهترین قدرت تشخیص و حرکت را دارد.

حجت ا،لام والمسلمین مصطفی رستمی وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های دانشگاه های ما ارتباط خوب جریان دانشجویی با قرآن کریم است. جشنواره گسترده‌تر دانشجویی در دانشگاه‌های ما به برکت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی با قرآن کریم ادغام شده است. بیش از سایر زمینه هایی که دانش آموزان با آن آشنا هستند مجموعه قرآن کریم است که در قالب جشنواره سراسری دانش آموزی مورد استقبال قرار می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: علاقه به قرآن در زمینه های روخو،، ریتم، مفاهیم، ​​تفسیر، گروه های آموزشی و هنری و سایر حوزه ها بخش های زیادی دارد و گروه ها این عاشقان را گرد هم می آورند. از قرآن. درباره شمع وجود قرآن

حجت ا،لام رستمی بر رسالت اساسی جنبش دانشجویی در ایجاد تمدن اسلامی تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی جنبش دانشجویی در دانشگاه ها توجه به آینده نظام، انقلاب، ملت و آینده ملت است. جهان تمدن اسلامی که هدف اولیه نظام اسلامی است. با توجه به این نقش مهم، شایسته است که هجوم دانشجویان و دانشگاه، علاقه به قرآن را بازتعریف کند. آنچه در جهان امروز می گذرد؛ تعمیم و جه، شدن جنایت و ظلم و دوری از خدا و رفتار دردناک و ضد بشری رژیم لیبرال دموکرات و رژیم صهیونیستی که چون خنجر در دل سرزمین های اسلامی کاشته شده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به ویژه پس از هجوم ،صی، آنچه از این رژیم منفور می بینیم جنایت، قتل، کشتار کودکان، ت،یب منازل، مدارس، بیمارستان ها و جاده ها و واکنشی است که ایشان به آن نشان دادند. شاهد از جهان از یک سو قدرت های استعماری جهان هستند که در گذشته جنایات بی شماری را مرتکب شده اند و در حال حاضر به اشکال دیگر انجام می دهند. این کشورها از رژیم اسرائیل حمایت می کنند، جنایات آن را توجیه می کنند و به ،وان سپری در برابر افکار عمومی عمل می کنند. در سوی دیگر فطرت بشری، مردمی که به آن منشأ الهی پی می برند، فارغ از دینشان، همه را به فلسطین و مردم مظلوم غزه آوردند و با ،نان آن، مردان و ،ن تحت آزار و اذیت و کودکان از دست رفته، همدردی ،د.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بین این جبهه و این دو ضلع جبهه که خطوط را مشخص ،د، امروز مسئولیت بزرگی بر دوش دانشگاه های ما گذاشته شده است. قرآن وظیفه دفاع از مستضعفین را به ما داده است و دانش آموزان ما باید بیش از سایر اقشار و گروه ها این پیام قرآنی را مطالبه و دنبال کنند.

وی گفت: امروز روز بیداری دانشگاه های آمریکا و اروپاست. روز قیام دل‌ها و ارزش‌های جوان در سراسر جهان است و انتظار حرکت و تقویت جدی این نهضت قرآنی و مطالبات آن در داخل و خارج از قرآن‌آموزان عزیز وجود دارد.

پایان مسابقات قرآنی دانش آموزان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و تارتار + اسامی برگزیدگان

دانشگاه نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد

به گزارش مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی و، علوم، رئیس دانشگاه کردستان ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده برای برگزاری این محفل گفت: در سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه کردستان از دانشگاه های ،تی در مجموع 400 دانشجو از سراسر کشور در 9 گروه آموزشی و 41 نفر با هم به رقابت پرداختند که در سه سالن مجزا در بخش آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند و قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند. 16 نفر از اساتید برجسته کشور.

حامد قادرزاده وی افزود: دانشگاه ها به ،وان مراکز علم و دانش نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان دارند و برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره قرآن کریم و جشنواره های عطر و طعم می تواند فرصت من،ی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این حوزه باشد. آموزه های قرآن کریم. قرآن و گام برداشتن در جهت تعالیم آن. خدا را شاکریم که با همه هجمه ها به دین اسلام، روز به روز بر تعداد مسلمانان جهان افزوده می شود و بر تعداد قاریان قرآن افزوده می شود.

اسامی برندگان را در این پوشه PDF مشاهده کنید.

منبع: https://www.irna.ir/news/85480404/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D9%87%D8%B4%D8%AA%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C