یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند

یک‌سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند

برای گزارش دادن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از سایت مدیکال ا،پرسبر اساس تحقیقات سازمان جه، بهداشت و سایر محققان، بیش از 31 درصد از بزرگسالان (1.8 میلیارد نفر) در سال 2022 نسبت به سال 2010 که تعداد این افراد به پنج درصد رسیده بود، میزان ورزش توصیه شده توسط این سازمان را انجام نداده اند. افزایش یافته است.

رودیگر کرش، مدیر بخش ارتقای سلامت سازمان جه، بهداشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: عدم تحرک این یک تهدید خاموش برای سلامت جه، و یک تهدید چشمگیر در حال ساخت است بیماری ها مزمن نقش ایفا می کند.

وی افزود: متاسفانه دنیا در مسیر درستی حرکت نمی کند.

یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند

سازمان جه، بهداشت توصیه می کند که همه بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​(که می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری یا حتی انجام کارهای خانه باشد) یا حداقل 75 دقیقه ورزش شدیدتر مانند دویدن یا ایروبیک داشته باشند. ورزش ها. برای سالم ماندن برای پیشبرد رقابتی. البته انجام ،یبی از این دو کار باعث حفظ سلامتی نیز می شود.

کرچ تصریح کرد: انجام ندادن این ورزش زیاد خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، برخی از انواع سرطان و مشکلات رو، را افزایش می دهد.

نتایج بدست آمده توسط محققان در Lancet Global Health این گزارش پیش‌بینی می‌کند که در صورت ادامه روند فعلی، نرخ بی‌تحرکی در میان بزرگسالان تا سال 2030 به 35 درصد خواهد رسید.

یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی ندارند

هر قدم مهم است

بر اساس این تحقیق، میزان عدم تحرک بین کشورها کاملاً متفاوت بود. به ،وان مثال، 66 درصد از بزرگسالان در … امارات متحده ،ی آنها فعالیت بدنی کافی ندارند، در حالی که این رقم وجود دارد مالاوی کمتر از سه درصد بود.

شکاف ،تی همچنین تقریباً 34٪ از ،ن در سراسر جهان وجود داشتند که به آستانه فعالیت نرسیدند، در مقایسه با 29٪ از مردان.

به گفته محققان، دلایل متعددی برای کاهش فعالیت وجود دارد، از جمله: افرادی که کمتر راه می‌روند، بیشتر با رایانه کار می‌کنند و اوقات فراغت بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند.

منبع: https://www.irna.ir/news/85520742/%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF