انواع دمنوش گیاهی، خواص و فواید دمنوش گیاهی طبع دمنوش گیاهی

در ادامه پرطرفدارترین دمنوش‌ها و خواص آن‌ها را معرفی می‌کنیم. مقداری چای ترش را در آب سرد، همراه با افزودنی‌های دلخواهتون داخل یک پارچ بریزید و حدود 12 ساعت بذارید توی یخچال بمونه و بعد نوش جان کنید. طبیعت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات بشری راه‌کار‌هایی را در مقابل ما قرار داده است. ما می‌توانیم با بازگشت به طبیعت شادی روزهای گذشته خود را بازبیابیم و بار دیگر طعم زندگی را بچشیم. اگر تا به حال دمنوش درست نکرده‌اید و نمی‌دانید که چه دمنوشی برای بدن شما مفید است، با خواندن این مقاله، این علامت سوال ذهن شما برطرف شده و دیگر جای تردید وجود ندارد.

این دمنوش با طعم مطبوع و عطر و رنگ بی‌نظیرش، برای از بین بردن اضطراب و استرس به شدت مفید است. در واقع به عنوان یک گیاه معجزه‌آسا، برای افرادی که مشکلات خواب دارند بسیار خوب است. اگر در زمان دم کردن گل گاو زبان، مقداری هم به آن گیاه سنبل الطیب اضافه نمایید، خاصیت آن دو چندان می‌شود. سنبل الطیب موجب کمک به بهبود صرع و تشنج شده و اسپاسم‌های عضلانی را درمان می‌کند.

حتما می دانید که آهن چه تاثیر چشمگیری بر روی سلامت شما و زیبایی بهتر پوست و موهای تان دارد. گزنه، میوه گل سرخ، دارچین، میوه هایی برای شیرین کردن طبیعی دمنوش را ترکیب کرده و دم کنید. دمنوش‌ها می‌توانند صرفا شامل یک نوع گیاه داروئی باشند که برای درمان و یا تاثیر بر قسمت خاصی از بدن مفید هستند و یا ترکیبی از چندین گیاه، برای تاثیر بیشتر باشند. برای مثال گیاه گل گاوزبان یک گیاه آرامبخش است و می‌توان از آن به تنهایی استفاده کرد اما برای اینکه تاثیر آن بیشتر شود، می‌توان گیاه سنبل طیب و زیرفون را نیز به آن اضافه کرد. فنجان یا ظرف بخصوصی برای نوشیدن دمنوش نیاز نیست و می‌توان آن را در هر ظرفی نوشید. اما ظرفی که می‌تواند حس کامل و لذت‌بخش مصرف یک نوشیدنی گیاهی و دمنوش سالم را به شما بدهد، یک فنجان شیشه‌ای و بدون رنگ است که بین طرفداران این نوشیدنی‌ها محبوبیت دارد.

  • بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد، می توانید روی حرارت غیر مستقیم بگذارید.
  • برای تهیه دمنوش از قسمت های مختلف گیاه ( ریشه ، ساقه ، برگ ، گل ، میوه و دانه … )که می تواند خشک یا تازه باشد ، استفاده میشود.
  • در روستاهای مازندران با استفاده از گیاه گزنه آشی می‌پزند که هم مزه بسیار خوبی دارد و هم برخلاف تصور همه که فکر می‌کنند طعم تند تیزی دارد کمی شیرین‌مزه است.
ابتدا باید شکر و آب را همراه با عرق بهار نارنج داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا آب به‌آرامی بجوشد و شکر کاملا در آب حل شود. حواستان باشد که آبلیمو را بیش از اندازه به شربت اضافه نکنید. وقتی شربت به غلظت دلخواه رسید آن را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. برای هر بار مصرف می‌توانید حدود دو قاشق شربت غلیظ بهار نارنج را داخل لیوان بریزید و یخ و آب به آن اضافه کنید.

تهیه انواع دمنوش‌های گیاهی

در میان انواع دمنوش بادرنجبویه، دمنوش بادرنجبویه و به لیمو برای فصل پاییز بسیار مناسب است. اگر در پاییز، افسرده و غمگین هستید و منع مصرف ندارید، حتما برای تغییر حالتان این دمنوش مفید فروشگاه اینترنتی آریو کالا را امتحان کنید. خاصیت این گیاه معجزه‌گر به خوبی با داروهای ضد‌‌التهاب برابری می‌کند و به نحو موثری، درد ناشی از التهاب را تسکین می‌دهد. هنگام مصرف دمنوش اسطوخودوس، مراقب تداخلات دارویی با داروهای اعصاب و روان یا داروهای رقیق‌کننده خون باشید. به علاوه، در صورت وجود آریتمی قلبی و همچنین بارداری یا شیردهی، مصرف اسطوخودوس ممنوع است. اگر به دنبال یک چای کم‌کالری و بدون کافئین هستید، دمنوش گیاهی هیبیسکوس می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

دمنوش های گیاهی اسطوخودوس

دمنوش‌های گیاهی از گل‌ها، برگ‎ها، دانه‌ها و ریشه‌های بسیاری از گیاهان تهیه می‌شوند. دو قاشق غذاخوری (یک مشت) گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری ( یک مشت کوچک) سنبل الطيب + دو لیوان آب جوش + نبات را بگذارید نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید. یک قاشق غذاخوری زیرفون + یک قاشق مرباخوری بادرنجبویه + دو لیوان آب جوش با شعله مستقیم و ملایم حدود یک ساعت بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد. برای شیرین شدن جوشانده مانند دمنوش می توان از عسل یا نبات استفاده کرد .

این دمنوش از زمان باستان تا به امروز برای درمان همه چیز از ناراحتی معده گرفته تا سرماخوردگی مصرف می‌شود. دمنوش ریشه شیرین بیان هم مانند دمنوش رازیانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یکی از دلایل کم کاری تیروئید استرس است که مصرف این دمنوش آنرا به خوبی کاهش می دهد. هضم بهتر غذا می تواند معده درد را کاهش دهد و از چاقی کاذب جلوگیری کند. یبوست یکی از عوامل چاقی است و مصرف دمنوش ها می تواند یبوست را از بین ببرد. از بین بردن اسهال، نفخ، استفراغ و غیره نیز از خواص این نوشیدنی های گیاهی مربوط به هضم بهتر است.

صبح را با دمنوش جینسینگ شروع کنید

انواع دمنوش گیاهی، خواص و فواید دمنوش گیاهی طبع دمنوش گیاهی

همچنین نوشیدن این دمنوش، سبب کشیدگی و تقویت پوست می‌شود که همین امر سبب جلوگیری از پیری زودرس می‌‌شود. این دمنوش برای رفع تشنگی نیز مناسب است و دمای بدن را پایین می‌آورد و آن را خنک می‌کند. دمنوش گل گاو زبان به عنوان یک نوشیدنی آرام بخش، از معروفترین دمنوش های پرطرفدار به حساب می‌آید.

چای دارچین یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش سطح قند خون و کاهش دهنده وزن و موثر در روند لاغری است. دارچین یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و علاوه بر این هم برای درمان سردرد مفید است و هم به کاهش التهاب کمک می‌کند. می‌توانید طعم چای دارچین را با کمی عسل و لیموترش خوشمزه‌تر کنید. یک نوشیدنی ملایم با طعم و عطر لیمو که خواص درمانی فراوانی دارد و در طب سنتی هم بسیار توصیه شده است.