بازسازی آسانسور اقدامات لازم برای بازسازی و تزئینات آسانسور

و با بالا رفتن سن آسانسور ، بسیاری از مؤلفه ها به دلیل داشتن قطعات منسوخ شده یا پیشرفت تکنولوژی، به ارتقاء نیاز دارند بازسازی آسانسورها علاوه بر افزایش عمر مفید آن، امنیت استفاده‌کنندگان از آن را تامین می کند و ارزش ساختمان شما را افزایش دهد. اولین اقدام در نوسازی آسانسور بررسی داده های فنی آسانسور و شرایط محیط کاری می باشد ، تا از مناسب بودن واحد قدرت ، گروه شیر کنترل و سیلندر اطمینان حاصل کرد. با انجام بررسی های لازم می توان ایرادات را مشخص کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

  • همانطور که می دانید، یکی از عمومی ترین وسایل حمل و نقل در جهان آسانسور ها می باشند و از همین رو لازم است که کاملا ایمن، زیبا و کارآمد ساخته شوند.
  • چه در نوع دنده‌ای و چه در نوع غیر دنده‌ای، کل بدنه آسانسور باید مورد بازرسی، تمیزکاری و در صورت نیاز، نوسازی شود.
  • و در نهایت تمام موارد ذکرشده باید توسط افراد آموزش‌دیده و ماهر انجام گیرد، تا از اتفاق افتادن هرگونه مشکل و حادثه جلوگیری شود.
  • از یک تغییر ساده در کابین گرفته تا تعمیرات اساسی در کابین و سیستم‌های کنترل، ما هر خدماتی که برای بازسازی آسانسور شما نیاز باشد را ارائه می‌دهیم.
امروزه به جای موارد ذکر شده، از صفحات دیجیتال و پیشرفته استفاده می‌شود. در صورتی که برای بازسازی کابین آسانسور نیاز به اینگونه اقدامات داشتید، هزینه چنین موارد جانبی نیز محاسبه خواهد شد. به علت ظاهر شفاف این نوع کابیندر طراحی کابین آسانسور شیشه ای اغلب از استیل استفاده می شود که ظاهر شیکو لاکچری از بیرون دارد و طبعا قیمت بازسازی آسانسور بسیار بیشتر از سایر موارداست.

شرکت آسانسور فرازجم کناره بازسازی آسانسور را در دو مرحله کلی انجام می دهد. در برج ها و بناهای بلند مرتبه قدیمی آسانسورهائی نصب شده که گاه ۲۰ تا ۳۰ سال از عمر آنها گذشته است. این قدمت بطور طبیعی کاربران آسانسورها یعنی ساکنان طبقات بالا را ـ که شماری از آن ها دو برابر آسانسورها عمر کرده اند ـ نگران می کند و این نگرانی توأم با هراس ، جسم و روح ساکنان را می فرساید. طبق محاسبات،نوسازی آسانسور با کیفیت عالی و هزینه مناسب انجام میشود ،در آسانسور با کیفیت خوب و هزینه زیاد انجام میشود ،در آسانسور با کیفیت متوسط غیر اقتصادی و با کیفیت حداقل بسیار پر هزینه انجام میشود. را با کیفیت بالا ارائه می دهد همچنین می تواند خدمات “ارتقا آسانسور ، پله برقی / پیاده رو ” را فراهم نماید.

افراد متخصص و حرفه ای برای بازسازی اسانسور به قدرت موتور آسانسور توجه می کنند و با توجه به قدرت موتور آسانسور و نوع کاربری اسانسور، کارهای لازم را در کابین اسانسور اعمال می کنند تا فضای اسانسور استاندارد، نو و تمیز شود. گروه آسانسور کارما آمادگی خود را در جهت سرویس دهی به مراکز تجاری و مسکونی اعلام میدارد. آسانسورها بخشی اساسی از ساختمان‌ها هستند و باید کارکرد آن‌ها همیشه ایمن و دقیق باشد اما با کمی نکته‌سنجی و دقت به جرئیات، این ابزارهای کاربردی می‌توانند زیبایی ساختمان را کلیک کنید نیز ارتقا بخشند.

هزینه بازسازی آسانسور

تجهیزات مورد استفاده نقش مهمی در تعیین هزینه بازسازی کابین آسانسور دارند. نوع جنس بدنه، تزئینات اسانسور ، بازسازی و تعویض کف ، تجهیزات روشنایی مورد استفاده، نوع پنل های کنترل و یا به طور کلی تعویض کابین از عواملی است که هزینه بازسازي و نوسازی آسانسور را متغیر می کنند. با استفاده های ناصحیح از آسانسور، قطعا شاهد خرابی، تعمیرات و بازسازی آن خواهیم بود. باید دانست که اگر بیش از حد ظرفیت کابین آسانسور از آن استفاده کنیم مطمئنا دچار خرابی و فرسودگی خواهد شد. برای مثال در اثر استفاده زیاد و نادرست (مانند وارد کردن ضربه) از پنل و صفحه کلید، آن ها دچار شکستگی شده و نیاز به تعمیر و یا گاها نیاز به تعویض پیدا می کنند.

بازسازی و نوسازی آسانسور

در بسیاری از ساختمان‌­های عمومی و هتل­‌ها، از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کفپوش کابین آسانسور استفاده می‌شود. اگر قصد داشته باشید پنل کنترل قدیمی آسانسور را با صفحات دیجیتال و مدرن ارتقا دهید، بایستی این کار را هنگام بازسازی اتاق آسانسور انجام دهید. اینکار ممکن است هزینه ای اضافی تلقی شود، اما در صورت هزینه مناسب بازسازی آسانسور، بد نیست آن را نیز در فرآیند بازسازی آسانسور قدیمی درنظر گرفت. همان¬طور که اشاره کردیم، (در اغلب موارد) تعویض کفپوش کابین آسانسور به بازسازی کف آسانسور و زیرسازی نیز احتیاج دارد. در بسیاری از ساختمان‌ های عمومی و هتل ها، از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کفپوش کابین آسانسور استفاده می‌شود. بازسازی آسانسور باعث کاهش مصرف انرژی می شود و باعث می شود هزینه برق ساختمان و پول شارژ کمتر شود.

در صورت نیاز به بازسازی، اگر بخواهیم نگاهی اقتصادی داشته باشیم، زمان حاضر نسبت به سالهای آینده، زمان مناسب‌تری برای بازسازی و نوسازی آسانسورها می‌باشد، زیرا با توجه به پیشرفت فناوری و روند بازار، هرچه به سمت جلو حرکت می‌کنیم، همه چیز روز به روز گران‌تر خواهد شد. انتخاب تزئینات مناسب در بازسازی کابین آسانسور موجب کاهش هزینه های بازسازی و نوسازی اسانسور تا حد قابل قبولی می شود. در به کار بردن متریال مختلف در بازسازی کابین آسانسور به وزن کلی کابین هم توجه شود و با توجه به قدرت موتور آسانسور این تغییرات در کابین اعمال شود. آسانسورهایی با طول عمر بالای 20 سال مجهز به سیلندرهایی هستند که در زمین تعبیه شده اند. خوردگی سیلندر می تواند از نظر ایمنی خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد. سیلندرهای جدید توسط پوشش pvc پرشده از مایع که آب را جابه جا می کنند ، محصور شده و خطر خوردگی آن ها در آینده بسیار کمتر می باشد.

اگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد هیچ راه حلی جذاب یا زیست محیطی نیست. با توجه به این نکته، برای مثال، یک آسانسور کم مصرف در یک خانه دو تا سه طبقه با کمتر از ۲۰ چرخه در روز، به طور معمول نیاز به بازسازی برخی از اجزای سازگار با کدهای جدید دارد. در صورت لزوم، کنترل کننده آسانسور می‌تواند اصلاح یا تعویض شود تا مصرف انرژی در حالت آماده به کار و جریان ولتاژ به حداقل برسد. (یک شیر مکانیکی با کیفیت برای چنین آسانسورهایی کافی است، در حالی که دمای سیال تقریباً ثابت است). از طرف دیگر، راه‌حل‌های فن‌آوری بسیار پیشرفته برای آسانسورهای پرمصرف مناسب هستند. چنین فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای مانند سوپاپ‌های کنترل شونده با ولتاژ متغیر، فرکانس متغیر سطح پایین مصرف انرژی، کیفیت سواری بهتر و بازپرداخت سریعتر را ارائه می‌دهند.

از طرفی با بازسازي و نوسازی کابین آسانسور ، ضریب ایمنی و پارامتر های ترافیکی آسانسور نظیر سرعت ، ظرفیت ، الگوی پاسخ دهی به احظارها و …، ارتقاء می یابد. درک این موضوع که استاندارد ملی چگونه موضوعات مختلف مربوط به کار آسانسور را تعریف می کند، مهم است. اولین چیزی که باید بدانید این است که تعریفی از “مدرن سازی” آسانسور وجود ندارد. استاندارد ملی به تغییر مانند تغییر در تجهیزات، از جمله قطعات، قطعات یا سیستمهای فرعی آن، غیر از نگهداری ،تعمیر یا جایگزینی اشاره دارد.

هرچه مالک ساختمان زودتر آماده بازسازی آسانسور خود شود، روند کار آسان‌تر خواهد بود. بازسازی و نو سازی آسانسور های از رده خارج امری بدیهی است و برای هر ساختمان نیاز اصلی به حساب می آید که آسانسور های فرسوده و یا آسانسور های قدیمی و از رده خارج خود را بازسازی نماید. گروه آسانسور آتیس با بیش از دو دهه سابقه ی درخشان در امر آسانسور و پله برقی آمادگی خود را در جهت سرویس دهی به مراکز تجاری و مسکونی اعلام میدارد. با توجه به کدهای ایمنی ساختمان و نوسازی‌های شهری که هر چند سال اجرایی می‌شوند، هر چه به جلو می‌رویم، بازرسان مربوطه در مورد آسانسورها دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر نسبت به گذشته عمل می‌کنند.

بازسازی آسانسور اقدامات لازم برای بازسازی و تزئینات آسانسور