تکنیک های ژنتیک مولکولی 14 و 15 مرداد news-detail پردیس علوم-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

به منظور تکثیر توالی DNA مد نظر محقق در دستگاه ترموسایکلر(دستگاه PCR) لازم است که طول بهینه ای از پرایمر طراحی گردد. طول پرا یمر فاکتوری است که بر اختصاصی بودن پرایمر تاثیر زیادی دارد. بطور کلی DNA از 4 نوع باز تشکیل شده است که طبق قانون احتمالات، احتمال حضور هر کدام از این نوکلئوتیدها برابر یک چهارم است. اگر توالی پرایمر مورد نظر از 10 نوکلئوتید تشکیل شده باشد احتمال وجود چنین توالی روی DNA الگو برابر با یک چهارم به توان 10 است. این بدین معناست که از هر یک میلیون باز، یک توالی مشابه توالی 10تایی پرایمر ما وجود دارد.

معرفی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

Coli حدود 6/4 میلیارد باز تشکیل شده است، پس احتمال وجود پرایمر 10 جفت بازی ما در این ژنوم برابر 6/4 است. به عبارت دیگر 6/4 بار احتمال دارد که پرایمر ما روی ژنوم تکرار شود. اگر طول پرایمر 20 نوکلئوتید شود این پرایمر از هر 50 میلیارد باز می­تواند جایگاه خود را پیدا کند. اختصاصیت پرایمر به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. هیستوژنوتک امیدوار است با ارائه این مطلب به دانشجویان عزیز روند طراحی پرایمر qPCR با استفاده از NPrimer-BLAST را تسهیل نموده باشد. اگر تنظیمات بالا روی ژن مورد نظر شما کار نکرد، به عقب برگردید و برخی از تنظیمات را تغییر دهید.

  • انتخاب موارد و عناوین بصورت جداگانه و همچنین بصورت بسته آموزشی (پکیج) مقدور می باشد.
  • ، ساز و کار PCR ، دسته بندی PCR بر اساس نوع تکنولوژی و نوع آنالیز آنها می پردازد.
  • بیش از 70 درصد از قابلیت های این برنامه مرتبط با فیلوژنی و انجام تست های ژنتیک جمعیت میباشد و در واقع این نرم افزار در پروژه های تحقیقاتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
  • در اینجا ما توالی فاژ لامبدا را که در خود نرم افزار ذخیره شده بود را باز میکنیم و توالی را مشاهده میکنیم که هر نوکئیک اسید به رنگی نمایش داده شده است و این قابلیت را دارد که رنگ ها را تغییر داد.

تراز کردن ژنوم‌های کل یک مسئله اساساً متفاوت از تراز کردن توالی‌های کوتاه است. Mauve با این ایده توسعه یافته است که یک همسو کننده ژنوم چندگانه فقط به منابع محاسباتی متوسط نیاز دارد. این روش از تکنیک‌های الگوریتمی استفاده می‌کند که از نظر میزان توالی هم تراز به خوبی مقیاس می‌شوند. Pestis را می‌توان در کمتر از یک دقیقه تراز کرد، در حالی که یک گروه 9 ژنومی واگرا انتروباکتریال را می‌توان در چند ساعت تراز کرد. پروتکل‌های جستجوی Oligo (سیستم امتیاز دهی) ممکن است به طور جزئی سفارشی شوند، بنابراین می‌توانید نتایج را با توجه به نیازهای خاص خود بهینه کنید. تا کنون با روش های آزمایشگاهی و به صورت تجربی بسیاری از ژن های هدف میکروارناها شناسایی و تایید شده اند.

معرفی رشته بیوتکنولوژی-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

4- در مولکول های DNA نسبت مولکولی سیتوزین به گوانین همیشه ثابت است. 2- در RNA ها تعداد نوکلئوتید های گوانین دار و سیتوزین دار برابر است. 1- در مولکول های RNA نسبت مولکولی آدنین به تیمین همیشه ثابت است.

تمام موسسات آموزش عالی در سراسر جهان دوره های زیست شناسی را ارائه می دهند. زیست شناسی در سال های اخیر به عنوان یکی از زمینه های غالب در علوم مدرن ظهور کرده است . دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور و پردیس‌های خودگردان ارائه‌دهنده گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی هستند که به طور معمول، در مقطع کارشناسی پذیرش بالاتری دارند. وزارت بهداشت و وزارت علوم هر دو، در مقطع ارشد و دکتری برای زیست شناسی آزمون برگزار می‌کنند و پذیرش دارند. اما کاربرد، وضعیت کاری، دروس کنکور و دروس دانشگاهی آن‌ها با یکدیگر تا حدودی متفاوت خواهد بود. در آزمون وزارت علوم تقریبا محدودیتی در رشته‌های مجاز شرکت کننده آزمون ارشد و دکتری در گرایش‌ها یا حتی رشته‌های غیر مشابه، وجود ندارد اما در وزارت بهداشت در هر گرایش فقط رشته‌های محدودی می‌توانند شرکت کنند.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته زیست شناسی بیشتر کاربرد دارند؟

فیزیولوژی چگونگی تعاملات و عملکردهای دستگاه عصبی، دستگاه ایمنی، دستگاه درون ریز، دستگاه تنفس، و دستگاه گردش خون را مطالعه می‌کند. مطالعه این دستگاه‌ها با رشته‌های مرتبط پزشکی مثل عصب‌شناسی و ایمنی‌شناسی به اشتراک گذاشته شده‌است. شکل لاتین این اصطلاح نخستین بار در ۱۷۳۶ زمانی که کارل لینه، از واژه biologi در کتاب کتاب‌شناسی گیاه‌شناسی خود استفاده کرد، ظاهر شده‌است. کتاب سان حتی به فکر زمان محدود شما بوده و خرید آنلاین را برایتان در این سایت شگفت انگیز درج کرده است.

بلكه مراحل سوخت وسازی مواد غذایی در بدن باید مورد مطالعه قرار گیرد و ایمنی آنها تایید شود. با توجه به گستره و حیطه عمل بیوتكنولوژی ذكر تمام قابلیت‌ها و توانایی‌های بیوتكنولوژی در بخش كشاورزی و صنایع غذایی محدود به مقاله‌ها و كتابها نمی‌شود. فروشوئی میکروبی، تصفیه بیولوژیکی فاضلابها، تصفیه بیولوژیکی آلاینده های خطرناک، آلودگی دریا و بیوتکنولوژی دریایی، پاکسازی زیستی، مدلسازی و شبیه سازی فرآیندها، معادلات دیفرانسیل، شیمی فیزیک، میکروبیولوژی محیطی. البته دکتری مستقیم بیوتکنولوژی دوره آموزشی به خصوص است که مناسب با دانشجویانی است که توانایی های نظیر بهره هوشی بالا، قدرت فهم و توان نوآوری، فرصت طلب و همچنین علاقه و انگیزه زیادی داشته باشند. دانشجوبان این گرایش در دوران تحصیل خود با مباحثی در زمینه های تولید آنزیم ها، پلی ساکاری ها، غذایی و دارویی، پروتئین ها، قارچ ها و مخمرها آشنا می شوند. شماره تماس با تمامی واحدها، اعضای هیأت علمی و کارکنان گروه بیوتکنولوژی شماره زیر می باشد.

آموزش ومطالب رایگان

تکنیک های ژنتیک مولکولی 14 و 15 مرداد news-detail پردیس علوم-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

این تکنیک بیشتر برای نمونه های گیاهی و همچنین قسمت هایی مانند دانه ها، دانه ها و برگ ها استفاده می شود. اسیدهای نوکلیک و برخی پلی ساکاریدهای دیگر در محلول های 2% اسید اسید نوکلیک استیل تری متیل آمونیوم برومید در pH بالا نامحلول هستند. این یک راه آسان برای حذف بسیاری از آلاینده های گیاهی قبل از تصفیه بیشتر است. بسیاری از روش‌های اولیه برای استخراج اسید نوکلیک به آسیا، نمونه‌های بیولوژیکی منجمد، و سپس مخلوط کردن آن‌ها با محلول‌های شیمیایی ساخته شده برای ایجاد امکان خالص‌سازی RNA و/یا DNA ایجاد می‌شود. جهت درخواست کتاب ابتدا بایستی فرم درخواست کتاب را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود توجه داشته باشید بعد از تکمیل نمودن فرم درخواست کتاب, مرجع نرم افزارهای بیوانفورماتیک در ایران درخواست شما برای ما ارسال می شود و کمتر سه ساعت کاری با شما تماس گرفته خواهد شد. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

  • کارشناسان وانیار بر تمامی مراحل ارسال مدل سازی و گزارش نتایج نظارت کامل دارند.
  • نوکلئوبازها از طریق ارتباط N-glycosidic شامل نیتروژن حلقه نوکلئوباز (N-1 برای پیریمیدین ها و N-9 برای پورین ها) و کربن 1 ‘حلقه قند پنتوز به قندها متصل می شوند.
  • این امر باعث ایجاد جفت بازهای نیتروژنی با طول یکسان و یک تصویر آینه‌ای در رشته‌های مخالف می‌شود.
  • قند پنتوز به شکل ریبوز که بخشی از ستون فقرات قند – فسفات RNA را تشکیل می‌دهد، یک اتم اکسیژن اضافی در اتم کربن دوم خود دارد که یک گروه هیدروکسیل تشکیل می‌دهد.
  • پیوند‌های هیدروژنی که بین باز‌های مکمل دو رشته اسید نوکلئیک تشکیل می‌شوند با پیوند کووالانسی که بین مونومر‌های متوالی در یک رشته اسید نوکلئیک تشکیل می‌شود، کاملاً متفاوت هستند.

یکی دیگر از مشکلات اساسی حل نشده در زیست‌شناسی، اساس زیستی سالخوردی است. چگونگی نامگذاری این جانداران توسط توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله قوانین جهانی نام‌گذاری برای جلبک‌ها، قارچ‌ها و گیاهان ، قوانین جهانی نام‌گذاری برای جانوران ، و قوانین جهانی نام‌گذاری برای باکتری‌ها اداره می‌شود. طبقه‌بندی ویروس‌ها، ویروئیدها، پریون‌ها و تمام عوامل زیر-ویروسی که ویژگی‌های زیستی را نشان می‌دهند توسط کمیته بین‌المللی طبقه‌بندی ویروس‌ها اداره شده و به نام قوانین جهانی طبقه‌بندی و نام‌گذاری ویروس‌ها شناخته می‌شود .[۵۳][۵۴][۵۵][۵۶] هر چند، چندین سیستم طبقه‌بندی ویروسی وجود دارند. ژنتیک، علم مربوط به ژن، وراثت و گوناگونی جانداران است.[۳۴][۳۵] ژن‌ها اطلاعات لازم برای سنتز پروتئین‌ها را کد می‌کنند، که به نوبه خود نقش مهمی در فنوتیپ نهایی جاندار دارند.

لیز سلولی را می توان با تکنیک های مکانیکی به دست آورد ، یا با یک بافر لیز می توان شیمیایی انجام داد. بافرهای لیز برای پارگی سلول ها توسط اسمز طراحی شده اند و ترکیبات آنها برای برنامه های خاص قابل تنظیم است. بافر لیز به طور معمول حاوی مواد شوینده مانند NP-40 یا Triton است تا لیپیدهای غشایی را مختل کند. عوامل چلاتی مانند EDTA و EGTA نیز ممکن است در مهارکننده لیز حضور داشته باشند تا فعالیت نوکلئاز را مهار کنند.

حواس ویژه چیست؟ – به زبان ساده + نکات مهم

این نرم افزار دارای رابط گرافیکی جاوا است که استفاده آسان از آن را برای کاربر میسر می سازد. FirstGlance in Jmol نرم افزار بیوانفورماتیکی ساده و سریعی برای مشاهده ساختار سه بعدی (۳D) ماکرومولکول ها (پروتئین ها، DNA، RNA) و ترکیباتشان است. این ابزار مبتنی بر وب بوده و نیاز به نصب نرم افزار Jmol و یادگیری دستورات آن ندارد. برای استفاده از این ابزار، بایستی کد شناسایی چهار رقمی مولکول مورد نظر که در پایگاه اطلاعاتی PDB موجود است را دریافت و در نرم افزار وارد کنید.

اکثر این فرآورده‌ها، مانند ترکیبات هالوژنه (ترکیبات برم وید) هستند و نمی‌توان مشابه آن را از موجودات خشکی‌زی به‌دست آورد. علاوه بر این، میکروارگانیزم‌های دریایی، منبع غنی از ژن‌های جدیدی هستند که می‌توان از آنها برای تولید داروها و فرآورده‌های بیولوژیک جدید و دسترسی به اهداف دیگر مانند مانیتورینگ استفاده کرد. نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

معرفی گرایش های رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی ارشد

سيستم هاي مبدل بادي پر بازده و پر منفعت هستند و می‌توانند نيروي برق، براي مكان‌هايي كه دور از شبكه برق تامين کنند. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد. استفاده از مطالب باریج فقط با مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به هولدینگ باریج اسانس است. تاثیر تیمار هورمونی بر ریشه‌زایی قلمه‌ آویشن شیرازی .

‍ امضا توافقنامه همکاری فی‌مابین شرکت نفت پاسارگاد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

با طراحی پروب نشان دار و انجام آزمایش،‌ در صورتی که پروب به ژن هدف متصل و سیگنال تولید بشه،‌ حضور ویروس در نمونه مشخص خواهد شد. اگر دوست دارید پیرامون این تکنیک بیشتر مطالعه کنید این مقاله می تونه انتخاب مناسبی باشه. طی سالیان مختلف نسل های جدید توالی یابی توسعه داده شدن و امروز در مدت زمان کوتاه، میتونیم ژنوم کامل رو توالی یابی کنیم. در حالی که این امر در گذشته،‌ ممکنه بود ماه ها و حتی سال ها زمان ببره.

پذیرش سفارش ترجمه

این در حالی است که پیدا کردن موقعیت شغلی زیست شناسی در دیگر گرایش‌ها، تقریبا فقط در بعضی از سازمان‌ها دولتی امکان‌پذیر است. این گرایش برخلاف گرایش های علوم جانوری و علوم گیاهی به مطالعه و بررسی گیاهان آبزی، محیط آبی، فعالیت های آبزی پروری، بیولوژی آبزیان می پردازند. افرادی که در گرایش زیست دریا تحصیل کرده اند می توانند در شیلات، مراکز تحقیق بر روی ارزش مواد غذایی، مراکز پورش ماهی مشغول به کار شوند.

مرجع بیولوژی کمپبل 2020 ساختار وعمل جانوران جلد 6 ویرایش دوازدهم

ها و همچنین پیامدهای عوامل مختلف بر گنجیه ترانسکریپتوم سلولی را شناسایی کند. پیشرفت­های دو دهه اخیر در زمینه بیولوژی مولکولی موجب ارتقاء کارآیی و تکامل هر­چه بیشتر آزمایش­های وابسته به اسیدهای نوکلئیک شده است. این مولف دارای 8 کتاب فارسی ( تالیف و ترجمه) و دو کتاب بین اللملی در زمینه های بیولوژی مولکولی، سرطان، نانوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک، تکنولوژی CRISPR، فلوسایتومتری و ناباروری هستند.

نرم افزارهای بیوانفورماتیک شبکه ی بیوتکنولوژی نصر: بیوتکنولوژي، بیوانفورماتیک، دارو، واکسن، پروتئین-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

روند پیشرفت در تست های تشخیصی همواره در جهت کاهش زمان،‌ هزینه، افزایش حساسیت و اختصاصیت بوده. مسلما تمایل به پیشرفت بشریت و حس ماجراجویانه اکثر محققین به همین مقطع و تست های موجود منتهی نخواهد شد. به نظر من تلفیق حوزه های مختلف تشخیصی با علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی و حتی رباتیک می تونن پروسه های جذابی رو خلق کنن. پزشکی فرد محور و حوزه های مرتبط با اون، تست های تشخیصی رو هم تحت شعاع قرار دادن. نیاز به سنجش های مبتنی بر omics و microarray بیشتر حس میشه و به طور کلی افزایش بازدهی و احاطه هرچه بیشتر بر فعل و انفعالات مولکولی داخل سلول می تونن غالب بر صرفا سنجش های موضعی بشن.

در گزینه بعدی ژن دیگری وجود دارد که ممکن است با این پرایمرها نیز تکثیر شود. Primer-BLAST نشان می‌دهد که اندازه محصول در اینجا ۵۸ جفت باز است، که هنگام بردن محصول روی ژل آگارز باید به دنبال آن باشیم. با انتخاب گزینه ” intron inclusion” می توانید هر گونه آلودگی DNA ژنومی را در واکنش PCR خود شناسایی کنید، زیرا DNA ژنومی شامل اینترون است و به همین دلیل محصول PCR بزرگتری به شما می دهد.

اسپکتروفتومتری یک روش استاندارد و ارزان قیمت برای اندازه گیری جذب نور یا مقدار ماده شیمیایی در یک محلول هست. ترکیب موجود در محلول، نور رو در طول موج خاصی جذب یا منتقل می کنه. در آزمایشگاه های تشخیص طبی در بخش بیوشیمی، این روش بسیار پرکاربرد هست. طی سالیان اخیر دستگاه های اسپکتروفوتومتر با قابلیت های متفاوتی طراحی و وارد بازار شدن. تکثیر تصاعدی مهم ترین مزیت واکنش زنجیره ای پلی مراز هست، چون در مدت زمان نسبتا منطقی و کوتاه (معمولا ۲ ساعت) ما رو به تعداد قابل توجهی از توالی مورد هدفمون میرسونه. امروز از PCR به کررات در آزمایشگاه های مختلف تشخیص طبی و تحقیقاتی استفاده میشه.

نسخه جدید این برنامه می تواند داده های حجیم حاصل از توالی یابی را نیز پردازش کند. از آنجاییکه نوترکیبی ژنتیکی یک فرآیند تکاملی مهم در بسیاری از انواع مختلف ویروس هاست، کاربرد این نرم افزار بیشتر در مطالعات ویروس شناسی است، اگرچه در ژنوم های دیگر موجودات مانند انسان و باکتری هم کاربرد دارد. روش های مورد استفاده شامل RDP، MaxChi، Chimaera، Geneconv، Bootscan، Siscan، 3SEQ، VisRD و BURT می باشند. فرمت های مختلف فایل همردیفی از جمله PHYLIP، GDE، FASTA، CLUSTAL، GCG، NEXUS، MEGA و DNAMAN برای این نرم افزار قابل شناسایی و باز کردن هستند.

دانلود نرم افزارهای بیوانفورماتیک

تمامی محتوای موجود تماما خودکار از وبلاگ های فارسی دریافت میشود ؛ در صورت مشاهده هرگونه محتوای خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ؛ گزارش دهید تا به قید فوریت حذف گردد. با افتخار قدرت گرفته از سیستم جامع بلاگ ریدر نسخه 8 © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق بهانشا هوشمند بوده و محفوظ میباشد ، با هرگونه کپی بردای از طرح یا پوسته برخورد خواهد شد. نرم افزار RNAhybrid یک ابزار بیوانفورماتیکی برای شناسایی ژن های هدف میکروارناها می باشد. علاوه براین با استفاده از این نرم افزار میتوان ساختار و نحوه اتصال میکروارناها به ژن هدف را به صورت کمی مورد بررسی قرار داد. این نرم افزار نیازمند فایل های فرمت SEQ است که حاوی اطلاعات ژنتیکی هستند و سپس می توانند با استفاده از دکمه ORF تجزیه و تحلیل شوند، که کاربران را قادر می سازد تا داده ورودی را از نظر Nucleotide یا Amino Acids را تنظیم کنند.

نرم افزار های ژنتیک

اما تفاوت‌های اندک در شکل مارپیچ می‌تواند تفاوت‌هایی در نحوه تعامل مارپیچ با آنزیم‌های ما و سایر مولکول‌ها ایجاد کند. پیوند‌های هیدروژنی که بین باز‌های مکمل دو رشته اسید نوکلئیک تشکیل می‌شوند با پیوند کووالانسی که بین مونومر‌های متوالی در یک رشته اسید نوکلئیک تشکیل می‌شود، کاملاً متفاوت هستند. در کارهای تشخیصی به واسطه یک پروب نشان دار شده که قابلیت اتصال اختصاصی به ناحیه ای از ژن هدف رو داره،‌ می تونیم تست های مختلفی رو طراحی کنیم.

اسیدهای نوکلئیک

در سال 1388 به همت خانم دکتر الهی خریداری و در گروه بیوتکنولوژی پردیس علوم مستقر گردید. از آن زمان این آزمایشگاه بعنوان یک رکن اصلی در مسیر شناسایی جهش‌های ژنی مسئول اختلالات ژنتیکی، تعیین قرابت گونه‌های زیستی، شناسایی واریانت‌ها و تغییرات ژنتیکی در گونه‌های مختلف انسانی و جانوری و مطرح بوده است. آزمایشگاه آموزشی گروه که در طبقه همکف قرار گرفته است، مجهز به هود شیمیایی و زیستی است و برای تدریس دروس آزمایشگاهی دانشجویان مرحله اول استفاده می­شود.

Chromas یک نرم افزار بیوانفورماتیکی بسیار کاربردی در حوزه ژنومیکس و پروتئومیکس است. پس از تعیین توالی ژن ها فایل دریافتی و نتیجه آنالیز های مثل سنجر دارای پسوند abi و حاوی اطلاعات مربوط فلوئورسنت نوتکلوئوتیدهاست. با استفاده از این نرم افزار میتوان اطلاعات موجود در فایل دریافتی را به توالی رشته ای با پسوند fasta تبدیل و آنالیز های فیلوژنی یا ویرایش را روی آن انجام داد. این نرم افزار با محصی کاربری جذاب و کاربر پسند امکان ویرایش و مشاهده انواع توالی ها، بررسی پرایمر و پروب و نیز ویرایش ژن ها را فراهم میاورد. این نرم افزارهای بیوانفورماتیکی بطور خاص، به تحلیل نتایج حاصل از روش Real time PCR، برای بیان ژن های مختلف می پردازند. Integrative Genomics Viewer یا IGV یکی از نرم افزارهای بیوانفورماتیک تعاملی با کارایی بالا، استفاده آسان و راحت برای کاوش بصری داده‌های ژنومی است.

  • از یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای بیوانفورماتیک مطرح، می‌توان به نرم‌افزار Blast اشاره کرد.
  • آیا شما تاکنون از خود پرسیده‌اید که پروتئین و نقش آن در بیوانفورماتیک چیست؟ یا…
  • کاربران می توانند یک پرایمر از بیست تا سی نوکلئوتید را طراحی کنند و با کلیک بر روی دکمه Oligo ، شرح مفصلی از تمام ویژگی ها ساختاری پرایمر مورد نظر را بدست آورند.
  • به طور کلی می‌توان گفت روش‌هایی که مبنای عمل آن‌ها٬ به صورت ترکیبی از الگوریتم‌های مختلف است٬ ديد کلی‌تری را در مورد احتمال هدف بودن ناحيه مورد مطالعه در اختیار ما قرار می‌دهند.

برخی گرایش‌ها سروکارشان بیش‌تر با مباحث زیستی است و برای دانش‌آموزان تجربی جذاب‌تر است. برخی دیگر از گرایش‌ها با فیزیک، ریاضی و مهندسی در ارتباط است و دانش‌آموزان ریاضی بیش‌تر به آن‌ها متمایل هستند. بيوتکنولوژي فراورش زيستي (ترکیب زیست و ریاضی)، بيوتکنولوژي مولکولي (ترکیب ژنتیک و مهندسی کامپیوتر)، بيوتکنولوژي پزشکي (زیست)، بيوتکنولوژي کشاورزی (زیست)، بیوتکنولوژی محیطی- دریایی و بیوتکنولوژی میکروبی از جمله گرایش‌های این رشته هستند.

بزرگ‌ترین هلدینگ صنعتی آماده سرمایه‌گذاری مشترک-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

یعنی جمع کلی هزینه‌ها (قیمت تمام شده) + درصدی تحت Mark up، مد نظر قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که در کشور قیمت‌گذاری سه‌گانه موسوم P۱، P۲ و P۳ اعمال می‌شود. آزادسازی قیمت دارو در حقیقت حرکت به سمت کیفیت محوری بوده و رقابت عامل تعیین کننده در کیفیت است. به نظر می‌رسد که این حق مسلم بیماران است که کیفیت داروی مصرفی‌شان را تعیین و انتخاب کنند.

در تحقیقات جدید، ژنتیک ابزار مهمی در بررسی عملکرد یک ژن خاص یا بررسی فعل و انفعالات ژنتیکی فراهم می‌کند. در بدن جانداران، اطلاعات ژنتیکی معمولاً در کروموزوم‌ها حمل می‌شوند، جایی که ساختار شیمیایی مولکول دی‌ان‌ای خاص ارائه شده‌است. نظریه سلولی بیان می‌کند که سلول، واحد اساسی زندگی است، و همه جانداران از یک یا چندین سلول تشکیل شده‌اند یا موادی را از سلول‌های خود ترشح می‌کنند (به عنوان مثال، پوسته، استخوان بندی بیرونی). در جانداران پر سلولی، هر سلول بدن جاندار از یک سلول تخم بارور مشتق شده‌است. همچنین سلول به عنوان واحد اساسی در بسیاری از فرایندهای پاتولوژیک نیز در نظر گرفته می‌شود.[۱۵] به علاوه، پدیده جریان انرژی در سلول‌ها طی فرایند سوخت ساز اتفاق می‌افتد. در نهایت، سلول‌های حاوی اطلاعات وراثتی (دی‌ان‌ای)، در طول تقسیم سلولی از یک سلول به سلول دیگر منتقل می‌شوند.

با این نرم افزار کم حجم و کاربردی امکان نشاهده دومین و ساختار های پروتئینی و برخی اصلاحت ساختاری بروی آن ها در دسترس خواهد بود. ۷- نرم افزارهای برنامه نویسی برای حوزه های زیستی برای آنالیز داده های حجیم زیستی و ترسیم انواع نمودار برای آن ها می توان از این نرم افزارهای برنامه نویسی استفاده کرد. نرم افزارهای بیوانفورماتیک در زمینه‌های مختلف علوم مورد استفاده قرار می‌گیرند،ابزارهای کامپیوتری هستند که دقت و سرعت اجرای فعالیت‌های آزمایشگاهی و پروژه‌های تحقیقاتی را افزایش می‌دهند.

پرفسور کمپل دکترایش را در شاخه علوم گیاهی در سال 1975 از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. و سپس در دانشگاه مشغول تدریس شد تا اینکه در سال 1989 به گروه زیست شناسی دانشگاه کالیفرنیا پیوست. وی در دانشگاهها و دانشکده ها به عنوان متخصص در آموزش زیست شناسی مشغول به فعالیت بود.

زیست فناوری از طریق انتخاب بر پایه نشانگرها می تواند در ردیابی بهترین ژن های مقاومت به نماتدها و ارائه اطلاعات مفید مربوط به آن ها از لحاظ پتانسیل کاربرد برای مهندسی ژنتیک گیاهان نقش داشته باشد. بنابراین پیشرفت های اخیر، سبب بهره برداری از جنبه های اختصاصی برهم کنش های نماتد-میزبان برای طراحی راهکارهای کنترلی شده اند تا از این طریق گیاهان را قادر به جلوگیری از حمله و حرکت نماتدها در داخل بافت ها، تولیدمثل و رشد و تمایز موفقیت آمیز آن ها سازد. بهره گیری از RNAi، ایجاد نماتدکش های شیمیایی جدید مبتنی بر زیست فناوری و برخی راهکارهای جدید دیگر، از روش های نوین کنترل نماتدها هستند.

گزارشی از بازار کار بیوانفورماتیک موقعیت شغلی پسا دکتری در حوزه ی بیوانفورماتیک… در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. آیا شما تاکنون از خود پرسیده‌اید که پروتئین و نقش آن در بیوانفورماتیک چیست؟ یا… انفورماتیک چیست؟ قبل از اینکه درباره انفورماتیک پزشکی و تفاوت آن با بیوانفورماتیک صحبت کنیم،… این ابزار بیوانفورماتیک دارای مزایای زیادی است که در ادامه آن ها را می بینید.

بازهای آلی ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در سلو‌ل‌ها وجود دارند و نام هر نوکلئوتید از باز آلی آن مشخص می‌شود و به این صورت نوکلئوتیدها را به دو گروه پیریمیدین و پورین تقسیم می‌کنند. بازهای گروه پیریمیدین سیتوزین، تیمین و اوراسیل هستند که ساختارهای کوچک و تک حلقه را می‌سازند، بازهای آدنین و گوانین ساختارهای بزرگتر و دو حلقه را تشکیل می‌دهند که در گروه بازهای پورین قرار دارند. این تفاوت در شکل و اندازه و اختلاف در بار الکتریکی مهم است، زیرا ایجاد جفت پیوندهای‌ مکمل اختصاصی را بین انواع گروه‌های مختلف امکان پذیر می‌کند. در DNA، آدنین تنها با تیمین پیوند می‌یابد و سیتوزین فقط می‌تواند با گوانین پیوند برقرار کند. این امر باعث ایجاد جفت بازهای نیتروژنی با طول یکسان و یک تصویر آینه‌ای در رشته‌های مخالف می‌شود. اسید نوکلئیک یکی از ماکرومولکول‌های زیستی مهم در سلول‌های ارگانیسم‌ها به شمار می‌آیند.

شرکت دانش بنیان آریوژن به این دلیل از آخرین استانداردهای اروپایی برای تولید دارو بهره می برد که بتواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی و منطقه بخشی از نیازهای بازارهای اروپایی را نیز تامین کند. البته پیامدهای مذکور بر اقتصاد کشورمان با عنایت به شرایط تحریمی از ابعاد بیشتری برخوردار شد. اثرات منفی این بحران جهانی بر همه صنایع از جمله داروسازی بود. همچنین با توجه به کاهش تولید مواد اولیه دارویی در مراکز اصلی تولید (نظیر چین و هند) به دلیل تعطیلی کامل یا نسبی واحدهای تولیدی، افزایش قیمت مواد اولیه، اخلال در شبکه حمل و نقل جهانی و غیره افزایش قیمت تمام محصولات دارویی را به دنبال داشته است. البته برای برون رفت و کاهش این مشکلات، شرکت‌های تولیدی گروه شفادارو تلاش کردند با افزایش تولید در برخی از داروها و مکمل‌های مؤثر در درمان کرونا، تا حدودی زیان‌های وارده را کاهش دهند. در حال حاضر موضوع اصلی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شفادارو، نظارت و اداره هفت شرکت صنعت داروسازی کشور بوده که در زمینه‌های مختلف تولید و توزیع محصولات دارویی فعالیت دارند.

خبر فوری مدارس اصفهان

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای 6 گرایش با عنوان های میکروبی، محیطی و دریایی، مولکولی، پزشکی، فراورش زیستی، کشاورزی(گیاهی) است. در این مقطع دانشجویان باید 48 واحد را در یکی از گرایش های زیر بگذرانند و ملزم به پاس کردن 6 واحد پژوهشی و 2 واحد سمینار هستند. حداقل میانگین نمرات دانشجویان در این مقطع باید 16 باشد، تا با شرکت در امتحان جامع وارد مقطع دکترا (PH.D) شوند.

ژن ها و صفات مقاومتی جدید بهتر است به ژنوتیپ هایی اضافه گردد که از قبل مقاومت طبیعی خوبی دارا هستند تا از این طریق تاثیر و ماندگاری مقاومت در آن ها بیشتر شود. از طرفی به لحاظ تاثیر غالب نماتدها از طریق خاک بهتر است بیان ژن های مقاومت جدید محدود به ریشه باشد تا توده پروتئینی بخش های هوایی قابل برداشت گیاه همانند گیاهان معمولی باشند. دروس پایه شامل دروس ریاضی1 و 2، شیمی عمومی، فیزیک عمومی1 و 2، زیست شناسی عمومی1 و 2 است. دروس اختصاصی نیز شامل دروس آمار و احتمالات، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، مکانیک سیالات، پدیده های انتقال، زیست شناسی سلولی مولکولی1 و 2، ژنتیک1 و 2، میکروبیولوژی1 و 2، متابولیسم، بیوشیمی ساختمانی، بیوانفورماتیک، روش تحقیق، مبانی بیوتکنولوژی میکروبی، مبانی بیوتکنولوژی کشاورزی و مبانی بیوتکنولوژی پزشکی است.

رشته مهندسی بهداشت محیط: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

برای وارد کردن توالی مورد نظر خود از همان گزینه فایل، روی new کلیک کنیم و از بخش nucleic acid توالی خود را که کپی کرده بودیم ، اینجا paste میکنیم. برای وارد کردن توالی پروتئین نیز میتوان همین عمل را تکرار کرد فقط اینکه از گزینه فایل، وارد بخش پروتئین میشویم به جای nucleic acid. این مورد را نرم افزارهای مختلف بررسی می­کند و نرم افزار به شما میگوید که پرایمرهای طراحی شده دایمر تشکیل می­دهند یانه. اگر دو پرایمر forward و Reverse تشکیل دایمر دهند cross dimer نامیده می­شود. می­دانیم که رشته DNA غنی از بار منفی است که توسط فسفات حمل می­شود. دو بار هم­نام یکدیگر را دفع می­کنند پس سوال اینجاست که چرا دو رشته DNA همدیگر را دفع نمی­کنند و در سلول بسیار پایدار کنار همدیگر قرار می­گیرند.

عليرضا بلندنظر، نرجس فرزين، حسين حسينی و محسن تقی زاده. اثر تنش شوری ناشی از NaCl بر رشد گياهچه گياه‌دارويی باباآدم در شرايط آبياری هيدروپونيک. نرجس فرزین، قاسم حقی، محسن تقی زاده، فاطمه کیانی. اثر عصاره آبی و الکلی چای سبز بر مهار آنزیم لیپاز در شرایط آزمایشگاه. اولین کنگره ملی گیاهان دارویی، اردیبهشت 1391.

  • اما باز هم زماني كه مي‌خواستم مثبت فكر كنم، اتفاقاتي رخ داد كه بدبين شوم.
  • راهکارهای بیوتکنولوژی در افزایش کارآیی گیاهان دارویی.
  • یعنی از ۱۰۰ شکل دارویی، کمتر از ۵ قلم آن به دلیل فن‌آوری بسیار پیچیده از خارج از کشور تأمین شده که سهم قابل ملاحظه‌ای از ارز تخصیصی به صنعت دارو را به خود اختصاص می‌دهد.

از یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای بیوانفورماتیک مطرح، می‌توان به نرم‌افزار Blast اشاره کرد. Gene Runner یک ابزار عالی برای حرفه ای ها درزمینه ژنتیک و سلولی ملکولی میباشد. این ابزار با محیط ساده سبب ایجاد کارآمدی بهتر برای کار با توالی DNA و RNA میشود. رایگان بودن این برنامه و رفع سریع مشکلات برنامه در ورژن های جدید از دیگر نقاط قوت این برنامه میباشد.

با توجه به سابقه و نوع فعالیت، این شرکت نیز جز فعالان مجاز اقتصادی قرار گرفته است. شركت گل دارو در حال حاضر ۱۰۹ فرآورده داروئی را با پروانه تولید از وزارت بهداشت و درمان، به بازار داروئی عرضه می‌کند و بیش از ۲۰ فرآورده دیگر را نیز در مراحل مختلف پژوهش و آماده سازی برای اخذ پروانه و تولید در آینده دارد. Neelikon به عنوان بزرگترین تولید کننده برتر رنگ های دارویی، غذایی و آرایشی بهداشتی در جهان شناخته شده است. این شرکت به عنوان یک تولید کننده معتبر در امر تولید انواع رنگ های دارویی با گرید USP موفق شده است جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی کسب نماید. البته باوجود مشکلات مذکور، تولیدات فعلی صنعت داروسازی کشور با توجه به شرایط برخی از کشورهای همسایه از ظرفیت مناسب صادراتی برخوردار بوده و چنانچه سازوکارهای قانونی و اداری مناسب برای صادرات فراهم شود، منابع ارزی حاصله از صادرات می‌تواند صرف بازسازی و نوسازی صنایع داروسازی شود.

از پرایمرهایی که طول قطعه تکثیری آنها بیشتر از bp 400 است اجتناب شود. این معیارهای کلیدی در مطلب اصول طراحی پرایمر به طور کامل شرح داده شده است. چندین بخش در صفحه Primer-BLAST وجود دارد، به دلیل اهمیت این قسمت هر کدام از موارد در ادامه به صورت جداگانه توضیح داده می شود. 1- در حالت ایده آل بهتر است پروب در مجاورت پرایمر سنس یا پرایمر آنتی سنس باشد، اما نباید با سایت اتصال پرایمر بر روی همان رشته هم پوشانی داشته باشد، در این صورت پروب را می توان بر روی رشته ی دیگری از الگوی هدف قرار داد.

نرم افزار های ژنتیک

در مورد پارامتر درصد GC، بهترین محدوده ی توصیه شده بین 40 تا 60 می باشد. اختلاف درصد GC بین پرایمرهای رفت و برگشت نبایستی بیشتر از 5 درصد باشد. ❇️این نتایج به صورت عملی در آزمایشگاه تایید شده اند و ncRNAهای لیست شده دارای نقش معنی داری و مستقیم در بروز یماری می باشند. ❇️تکنیک مورد استفاده برای بررسی ارتباطها در این فایل ذکر شده است.

تعییین الگوی PCR در طراحی پرایمر qPCR

كاربرد بیوتكنولوژی در صنایع غذایی مشاركت بین چند رشته علمی متفاوت از قبیل بیولوژی سلولی ژنتیك میكروبیولوژی، بیولوژی مولكولی، بیوشیمی، مهندسی شیمی و اقتصاد را می طلبد. ایمونوژنتیک، ایمنی شناسی سلولی – مولکولی، ژنتیک پزشکی، متابولیت های میکروبی، فاراماکوژنتیک، فرآورده های نوترکیب، مهندسی ژنتیک پیشرفته، آنزیمولوژی. واژه‌ زیست‌فناوری یا بیوتکنولوژی نخستین بار در سال ۱۹۱۹ از سوی کارل ارکی به مفهوم کاربرد دانش‌های پزشکی و زیستی و اثر متقابل آن در فناوری‌های ساخت بشر، به کار برده شد. اساس‌ و پایه‌ بیوتکنولوژی‌ جدید را می‌توان‌ انتقال‌ ژن‌های‌ یک‌ موجود به‌ موجود دیگر و فعال‌ ساختن‌ آنها در موجود جدید دانست‌؛ فن‌آوری‌ رو به‌ گسترشی‌ که‌ امروزه‌ به‌ سرعت‌ در صنایع‌ دارویی‌، غذایی‌، پزشکی‌، شیمیایی‌ و کشاورزی‌ وارد شده‌ است‌. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند.

اشتباه خیلی از دانشجویان اینه که بعد از پایان کارشناسی، بدون بررسی بازار کار کارشناسی ارشد، وارد این مقطع میشن. بهتره قبل از این کار درباره شرایط بازار کار کارشناسی ارشد و دکترا تحقیق کنید و بعد وارد این مقاطع بشید. سلام ساراجان، این سردرگمی برای ادم هایی که علاقه ها و استعدادهای مختلف دارن همیشه هست شما باید وارد رشته ای بشی که پاسخگو عمده علایقت باشه و بدون دنیا برای ادم هایی مثل شما زیباتره پس سردرگم و ناراحت نباش!

  • کتاب های زیست شناسی در دوره متوسطه دوم و کتاب های علوم در دوره متوسطه اول، از کتاب های کمپبل الگو برداری می کنند.
  • سایت کتاب سان راهی آسان برای دسترسی به کتاب با خرید آنلاین را به هموطنان عزیز عرضه میکند این سایت طوری طراحی شده که تمامی سنین و تمامی مقاطع تحصیلی میتوانند از خدمات بی بدیلش بهرمند شوند.
  • علاوه بر مراكز فوق به گفته دكتر فروغ مند كارشناسان ژنتیك می توانند در مراكز ژنتیك دولتی و خصوصی مانند بخشهای ژنتیك مراكز بهزیستی، جهاد دانشگاهی، بیمارستان ها و كلینیك های خصوصی مشغول به كار گردند.

IBM از تمام شرکت‌های کامپیوتری قدیمی‌تر است و شاید اگر اشتباهات تاریخی‌اش نبود هم‌اکنون باید در مکان بهتری جای می‌گرفت. در خودرو‌ها، هوش مصنوعی و استفاده از سیستم‌های خودران در حال افزایش است. شرکت تسلا در کنار گوگل فعلا پیشتاز این عرصه هستند، البته باقی خودروسازان و فعالان در عرصه فناوری مانند شرکت اینتل، آمازون و اپل هم وارد این بازی شده‌اند. بر خلاف انتظار شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل با اینکه در این فهرست حضور دارند دست بالا را ندارند. به عنوان مثال اپل در این تقسیم بندی در مکان ۱۶ و مایکروسافت در رده ۲۷ قرار دارد. در زمینه ساخت پردازشگرهای رایانه‌ای هم اینتل در مکان ۱۳ قرار گرفته است.

آموزش طراحی پرایمر قسمت اول: آموزش NCBI جهت یافتن توالی ژن در NCBI-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

البته هيچ يك از اين انتقادات، شركت مونسانتو را تحت تاثير قرار نداد. این شرکت كماكان اعلام مي‌كند که مهندسي ژنتيك راه حل مشکل گرسنگي در جهان است. هنگامي كه ساير محققان، عملكرد بذر‌هاي مهندسي شده سوياي شركت مونسانتو (كه بيش از هر محصول مهندسي شده ديگري در جهان کشت مي‌شود) را با گونه‌هاي معمولي سويا در شرايط كشت يكسان مقايسه كردند متوجه شدند كه میزان محصول سوياهاي مهندسي شده حدود 10 درصد كمتر از سوياهاي معمولي است.

۲- نرم افزارهای sequence alignment و رسم درخت¬های فایلوژنی برای مقایسه شباهت و تفاوت توالی های مختلف (برای مثال در یک خانواده ژنی و یا گونه های نزدیک به هم) و بعد از آن، رسم درخت های تکاملی، استفاده از این نرم افزارها پیشنهاد می شود. برای انجام هر نوع واکنش PCR، به پرایمرهای اختصاصی نیاز داریم که باید با نرم افزارهای طراحی پرایمر، طراحی شده و اختصاصیت آن چک شود. Mauve یک سیستم برای ایجاد ترازبندی کارآمد چند ژنومی در حضور رویدادهای تکاملی در مقیاس بزرگ مانند بازآرایی و وارونگی است. هم ترازی چندگانه ژنوم، زمینه‌ای برای تحقیقات در زمینه ژنومیک مقایسه‌ای و مطالعه پویایی تکاملی فراهم می‌کند.

صف بندی پروتئین‌های مشابه و ایجاد درخت‌های نژادشناسی برای بررسی روابط تکاملی. بنابراین رد نمودن بیوتکنولوژی بر اساس آمار موجود، غیرعلمی و غیرکارشناسانه است؛ به ویژه آنکه ممکن است این آمار به طور عمدی اریب و خطادار شده باشند؛ هر چند در همین آمار خطادار نیز بیوتکنولوژی به طور مطلق رد نشده است. نیمی از ظرفیت پذیرش این رشته به داوطلبانی اختصاص دارد که در مرحله ما قبل پایانی المپیادهای دانش آموزی پذیرفته شده باشند و نیمی دیگر نیز از طریق کنکور سراسری وارد می شوند. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. دانش آموزی پذیرفته شده باشند و نیمی دیگر نیز از طریق کنکور سراسری وارد می شوند.

  • این بیوتکنولوژی های خاص را در دو سطح نظری و کاربردی مورد بررسی قرار می دهد.دوره آمار این کتاب مورد توجه مخاطبان زیادی است زیرا شامل پیش زمینه لازم برای درک نحوه عملکرد یک فناوری است.
  • زیست فناوری نوین یکی از امیدهای قرن آینده برای رفع بسیاری از نیازهای مختلف بشر و راه حلی برای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان به شمار می‌رود و یکی از هفت رشته کلیدی فناوری جهان در قرن حاضر محسوب می‌شود.
  • رشته بیوتکنولوژی یک رشته کاربردی در میان رشته‌های مهندسی ـ علوم پایه است که قلمرو آن حداقل 33 حوزه تخصصی علوم را در برمی‌گیرد.
  • هدف اولیه بیوانفورماتیک افزایش سطح فهم و درک از فرایندهای زیستی است و تمرکز آن در توسعه و کاربرد تکنیک‌های محاسباتی جامع به منظور کسب این هدف است برای مثال می‌توان به تشخیص الگو، داده کاوی، الگوریتم‌های یادگیری و تصویرسازی اشاره کرد.

بخش اعظم صنعت مهندسي ژنتيك براي منافع بخش خصوصي طراحي شده و بودجه آن توسط شركت‌هايي چون مونسانتو تامين مي‌شود. روز پنجشنبه، مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده و شرکت فین‌تک دیفاینس اعلام کرد که اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس متمرکز بر توکن غیرقابل تعویض را در بازار آرکا بورس نیویورک راه‌اندازی کرده است. این صندوق تحت نماد NFTZ فهرست شده است و دارای هزینه مدیریت 0.65 درصدی در سال است. بررسی تاثیر متیل جاسمونات، عصاره مخمر و استرس شوری بر تولید چیکوریک اسید در گیاه اکیناسه . هفتمین کنگره گیاهان دارویی؛ شیراز، اردیبهشت 1397.

رشته بیوتکنولوژی یک رشته تحصیلی تقریبا جدید است که فارغ التحصیلان آن در کنار همه توانایی هایی که دارند، جایگاه شغلی واقعی در کشور ایران ندارند. در حال حاظر بیشتر فرصت های شغلی برای دانشجویان این رشته به صورت تحقیقاتی است. به طور مثال دانشجویان مقطع دکترا رشته میکروبیولوژی که در مطالعه آنها در زمینه بیوتکنولوژی میکروبی است در حال حاظر به بررسی و تحقیق آب های شور کشور که امکان رشد موجودات در آن دشوار و پیچیده است می پردازند تا محیط مناسبی برای رشد موجودات دریایی با استفاده از تکنیک های رشته بیوتکنولوژی فراهم کنند. بیوتکنولوژی یک حوزه چالش برانگیز است که مفاهیم علوم و مهندسی را در هم می آمیزد. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این رشته ادامه می دهند، احتمالاً در زمینه میکروبیولوژی، شیمی، ژنتیک، بیولوژی مولکولی، زیست کردارشناسی، همانند سازی ژنی، زیست سنجی، بیوانفورماتیک، ژنومیک و بیومتریک به کسب دانش و معلومات خواهند پرداخت.

مرکز مشاوره ژنتیک وستروژن به منظور ارائه بهترین خدمات مشاوره ژنتیک تاسیس شده است. این مرکز با به بهره گیری از متخصصین حرفه ای در حوزه ژنتیک ، مشاورین ژنتیک ، متخصصان زنان و متخصصین عکس برداری ، سونوگرافی و رادیولوژی در صدد بالا بردن سطح کیفیت خدمات بالینی در ایران میباشد. وستروژن اولین مرکز بالینی در دنیا میباشد که در صفر تا صد بارداری را کنترل میکند تا نوزادی با بیماری ژنتیک متولد نشود. نرم افزار بسیار محبوب FinchTV برای سیستم عامل ویندوز XP ، Vista ، 7 ، 8 و 10 ارائه شده است. مستند دوم، مستندی درباره بزرگترین کشفیات علم ژنتیک است که می توانید از لینک زیر دانلود کنید.