خرید انواع دریچه هوا

خرید انواع دریچه هوا

این بخش سیستم تهویه مانند بخشهای دیگر زیر نظر کارشناسان مجرب طراحی و تولید دریچه هوا می شود. دریچه برگشت برای ورود هوای تمیز به درون دستگاه است و دارای دو نوع چهار گوش و دایره ای می باشد. این بخش از نظر شکل و ابعاد و طریقه خروج هوا دارای شکل های مختلفی می باشند. دریچه های هوا داری کاتالوگ می باشند که تمام ویژگی های این محصولات در آنها قید شده است.

  • دریچه تهویه هوا دارای کارایی متفاوتی می باشد و به همین دلیل با شکل‌‌ها و طراحی گوناگونی تولید می شوند.
  • پوشش بدنه‌ی دریچه توزیع هوا پلاستیکی به خودی خود کامل بوده و نیازی به پوشش اضافی از جمله رنگ بر روی سطوح این دریچه توزیع هوا نیست.
  • این محصول قدیمی ترین و بهترین نوعی است که در بیشتر ساختمان ها کابرد دارد.
  • پره‌ های مورد استفاده در این نوع دریچه هوا، دارای زاویه چهل و پنج و نود درجه است و بر اساس نیاز باید برای خرید آن اقدام شود.

خطی زاویه دار،خطی کله قندی و خطی طرح اسلوت تولید و عرضه میگردد . در سیستم های کنترل هوای دستی پدال گاز توسط سیم سوپاپ به چرخبندی دریچه هوا متصل است. خودروهای جدید از سیستم های کنترل هوای الکترونیکی استفاده میکنند که در آن ها پدال گاز به یک سنسور متصل است و چرخ بندی توسط یک موتور برقی کننترل میشود. واحد کنترل موتور هم از این اصلاعات برای باز و بستن سوپاپ های دریچه هوا استفاده میکند. آپادانا کالا یکی از بزرگترین تولید کنندگان دریچه‌ های تهویه در ایران است که با هدف جلب رضایت مشتریان گام برداشته است.

موارد مصرف دریچه های خطی اسلوت با دمپر و بدون دمپر

باید خاطر نشان کرد که تمام این دریچه ها قابلیت رنگ با رنگ کو ره ای الکتروستاتیک را دارند . جالب است بدانید برای اولین بار دریچه های تهویه به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده شد. دستگاه هایی مانند هواسازها و یا کولر ها از جمله این دستگاه ها هستند. ولی بیشتر از این دریچه ها در نمای داخلی و برای بخش هایی که با دکور تناسب پیدا کند استفاده می شود.

مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به علاوه، از نظر شکل ظاهری کاملا جذاب و مدرن است و کارایی خیلی بالایی دارد چرا که هوا را به طور مساوی در تمام جهات پخش می‌کند. به همین دلیل است که از این نوع ‌دریچه هوا به طور گسترده ای در محیط‌های مختلف تجاری و مسکونی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل آن‌ها را متناسب با نوع و مکان استفاده، از مواد اولیه مختلفی ‌می‌سازند. معمول‌ترین گزینه‌ها برای تولید ‌آن عبارتند از فلز، پلاستیک و چوب ام‌دی‌اف می‌باشند. انواع ‌دریچه هوای فلزی عبارتند از ‌آلومینیو‌می ‌و ‌ آهنی که هریک دسته‌بندی‌های مخصوص به خود را دارند.

قیمت دریچه تهویه هوا در مدل های مختلف

فوم پلی اورتان که از آن برای عایق کردن کانال های پیش عایق استفاده می شود، فاقد هر گونه مواد سمی از جمله CFC و HCFC بوده و در هنگام آتش سوزی هیچ گونه گاز سمی تولید نمی گردد. در صورتیکه انواع عایق های مورد استفاده مرسوم در کانال های گالوانیزه (مانند پشم سنگ،پشم شیشه وعایقهای الاستومری) علاوه بر سرطان زا بودن در هنگام آتش سوزی نیز گازهای سمی وخطرناکی تولید می نمایند. در کانال های گالوانیزه به علت پروسه ساخت آن در گوشه های کانال محل رشد باکتری و قارچ می باشد. در صورتی که در کانال های از پیش عایق شده به دلیل استفاده از آلومینیوم و یون نقره در ساخت آن در مقابل رطوبت نفوذ ناپذیر بوده واز رشد قارچ و باکتری جلوگیری می نماید.

چ- دریچه هوای تازه خطی کله قندی آلومینیومی با توری:

در یک دسته بندی کلی انواع دریچه هوا استفاده شده در ساختمانها را از لحاظ محل نصب میتوان به دو دسته تقسیم کرد. به‌طور کلی، لازم است تا بدانید که اگر قصد خرید دریچه تهویه برای منازل مسکونی را دارید، لازم است تا از ابعاد مناسب آن مطمئن شوید تا دریچه مورد استفاده صدای پایینی داشته باشد. البته اگر قصد استفاده از دریچه‌ های تهویه هوا در مناطق صنعتی را دارید که آلودگی صوتی اهمیتی ندارد، می‌ توانید به این مورد اهمیت زیادی ندهید. انتخاب نوع ابعاد دریچه هوا به شدت دارای اهمیت است و به دو فاکتور اساسی نیاز دارد. همچنین وجود فیلتر در دریچه‌ های هوا نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب آن‌هاست. معمولاً در اتاق‌ های کودکان و کسانی که حساسیت‌ های فصلی دارند، این دریچه‌ ها نصب می‌ شود تا در فصول بهار و تابستان از ورود غبار‌های محلی به منازل جلوگیری کند.

پس از توضیحات درباره ی دریچه هوا ی فلزی و انواع آن ، حال نوبت به توضیح دریچه هوا ی پلاستیکی و انواع متعدد آن می رسد . هنگام طراحی دریچه هوا ی اسلوت عواملی چون سرعت جریان هوا و انیز ارتفاع نصب در محاسبات تاثیر گذار است . دریچه هوا جهت تنظیم،انسداد یا باز کردن مسیر هوای عبوری از دهانه های انشعابات هوا بکار می رود. به طور کلی اگر از هواساز تا دریچه کانالی کشیده شده باشد، همواره باید ابعادی را برای دریچه انتخاب کنید که با آن در تطابق باشد و بزرگتر یا کوچکتر نباشد.