دکوراسیون رستوران ؛ ایدههایی برای دکور کلاسیک، سنتی و مدرن

پیشنهاد میکنیم یک گلدان، مجسمه، تابلو یا حتی یک گیاه طبیعی را در زیر نور مستقیم لامپ ریلی قرار دهید و دکوراسیون رستوران خود را لوکس نشان دهید. شاید هیچچیز قدرت گل و گیاه و سرسبزی در ایجاد فضایی باز و زنده را نداشته باشد. درطراحی دکوراسیون کافی شاپ در عین توجه به زیبایی باید فضایی را ایجاد کنید که بتوان به مشتری آزادی عمل و حرکت داد. رنگ آبی برای همه افراد اعم از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان مناسب است، ضمن اینکه این رنگ بیانتها، ماندگار و در عین سادگی بسیار زیبا است. مغز انسان حتی بر اساس رنگهای موجود در فضایی خاص شروع به نتیجهگیری میکند. اگر جای زیاد دارید میتوانید از ماکتهای بزرگ در فضای باز رستوران استفاده کنید تا مشتریان بتوانند با آنها عکس بگیرند یا حتی به این ماکتها وارد شوند و گردش کنند.

طراحی داخلی رستوران کوچک

یکی از ایدههای نو در یکی از بهترین رستورانهای جهان، آرایش شبکهای چهارچوبهای پنجرهها بهصورت هماندازه و نقاشی کردن دیوارها با رنگهای هماهنگ و متقارن است. بهره گرفت.نقاشی کردن دیوارها و اجرای طرحی خاص بر روی آن ها با رنگ های متقارن و هماهنگ،دیوارکوب ها و تابلوهای نقاشی سرتاسری که با سبک انتخابی برای دکوراسیون هماهنگ باشند،طراحی داخلی را مهیج و بی نظیر می کند. دکوراسیون رستوران سنتی هم میتواند بهره زیادی از این هنرها ببرد. کافه های که سبک و سیاق سنتی شکل را برای حوزه کاری خود در نظر گرفته اند می توانند از ایده پردازی کلاسیک بهره بگیرند و چیدمان های سلطنتی برای کافه های دنج و خاص پیشنهاد می شود.

اصول طراحی داخلی رستوران از چیدمان شلوغ در رستوران کلاسیک بپرهیزید. سبک و طراحی دکور کافه و رستوران می تواند الهام گرفته از معماری های بسیار مدرن، سنتی و یا تلفیقی از این دو باشد. در حقیقت هر چقدر فضای کافه و رستوران شما خلاقانه تر باشد توجه بیشتری را به خود جلب می کند. در این رستوران ها، فاصله بین میزها از یکدیگر زیاد است و در نتیجه به افراد دور یک میز، فضای خصوصی بیشتری میدهد. با این کار فضای خصوصی بیشتری برای مشتریان خود ایجاد میکنید. این کار به خاص شدن طراحی رستوران شما و جذب نظر مشتریان جدید کمک میکند.

شما میتوانید متناسب با سلیقه و سبک رستوران خود، با استفاده از انواع گیاهان و گلدان های جذاب یا تابلوهای نقاشی، ورودی رستوران خود را برای مشترین جذاب کنید. اما برای دیزاین رستوران های کلاسیک، باید از رنگ های ملایم و خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری و … همونطور که گفتیم، مشخصه بارز کابینت طرح انزو برش چهار طرف درها و رنگ سفید براق اون هست. دستور ساخت کاخ دولما باغچه یا دلمه باغچه را (که از سال 1843 آغاز و در سال 1856 به پایان رسید) یکی از پادشاهان عثمانی به نام سلطان عبدالمجید داد زیرا در نظر او کاخ توپکاپی معمولی بود و وی به دنبال بنایی باشکوه تر که فرصت رقابت با بناهای خارجی را داشته باشد، بود. کابینت هایگلاس مدرن سفید که در این تصویر میبینین، باعث پرنور شدن محیط میشه و بهترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه های کوچک است.

از این ظرفها میتوانید به عنوان اکسسوری و برای تزیین کردن محیط هم استفاده کنید. همانطور که گفته شد گاه استفاده از مصالح ساختمان مختلف میتواند به زیبایی محیط کمک کند که آجرنما از جمله آن ها می باشد. طراحی رستوران میتواند باعث موفقیت یا شکست کسبوکارتان شود! علاوه بر موارد بالا، روشنایی اولین چیزی است که ممکن است یک مشتری را جذب کند و او را هنگامی که از کنار رستوران شما عبور میکند به سمت رستوران متمایل کند. اگر اهل مطالعه هستید چه چیزی بهتر از نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول! پس از نورهای متمرکزتر برای این اکسسوریها استفاده کنید.

این مهم از صفر تا صد به منو غذایی رستوران و کافه شما بستگی دارد. میتوانید از لوسترهای بزرگ و چراغهای پرنور استفاده کنید تا نور کافی را برای سالن اصلی رستوران تامین کنید. روشنایی محل سرو غذا در رستوران را باید با نور مستقیم تامین شود. در نتیجه روشنایی میزهای سرو غذا و همچنین بوفه رستوران باید با نور مستقیم تامین شود. در این مقاله به بررسی کامل تم های مختلف دکوراسیون رستوران ها و ویژگی های هر کدام میپردازیم. کدام طراح دکوراسیون داخلی در تهران مناسب ماست؟ علاوه بر قیمت مناسب و زیبایی ظاهری، راحتی میز و صندلی نیز اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر ضرورت هماهنگی سبک و رنگ مبلمان با طرح کلی رستوران، لازم است در هنگام خرید به راحتی مبلمان، به قابلیت شستشو و تعمیر آن نیز توجه کنید. شما میتوانید از المان های کلاسیک مانند مبلمان سلطنتی، تابلوهای مجلل و گلدان های بزرگ استفاده کنید.

استفاده از جایگاه های کلاسیک زیبا با سایه بان های خوش رنگ و گل کاری های اطراف میز و جایگاه ها و البته استفاده از نور طبیعی از ویژگی های زیبای این رستوران ها است. میتوان گفت مهم ترین عنصر چیدمان رستوران، رنگ هست. هر رستورانی برای موفقیت لازم است یک استانداردی را در تناسب میان این سه عنصر رعایت کند. اگر چه هر کسی در خانه خود می توانند آشپزی کرده و غذا بخورند، اما به دلایل گفته شده کافه ها و رستوران ها به دنبال طراحی های جذاب و زیبا برای جلب مردم هستند. امروزه همه می دانند که دکور کافه و رستوران چه اهمیتی در جذب مشتری دارد. آیا رستوران شما مختص غذاهای سنتی است یا فقط غذاهای منطقهای خاصی از جهان را پوشش میدهد؟ در رستورانهای سنتی باید هرچه کمتر از فلز استفاده کنیم و توجه خاصی به فراهم کردن مبلمان چوبی داشته باشیم.

برای دکوراسیون فست فود از فضای باز غافل نشوید.

اجرای زنده به جذب مشتری و همچنین ایجاد فضای صمیمی بسیار کمک میکند. همچنین میتوانید از رنگ های سفید و طلایی نیز دز چیدمان رستوران خود استفاده کنید. توجه کنید که همانند سبک کلاسیک، نباید رنگ دیوار ها، میز و صندلی ها، سقف و زمین یکسان باشد. بر روی دیوار و سقف ها میتوانید از گچ بری ها با نقوش اسلیمی استفاده کنید. تازه در این مقاله کلی مدل کابینت می بینید که در کشور خودمون هم قابل اجرا هستن و بعضی از اون ها رو متخصصین سلام ساختمان اجرا کردن، مثل دکوراسیون داخلی رستوران فست فود همین عکس بالا.

بنابراین طراحی و دکوراسیون رستوران ها برای ایجاد فضایی دنج برای مشتریان اهمیت می یابد. به طور کلی سبک طراحی، معرف حال و هوای رستوران و فضای داخلی آن است. مکتبهای نقاشی ایرانی مثل مکتب شیراز و نقاشیهای گل و مرغ، مکتب تبریز، مکتب اصفهان یا سبک قاجاری با دختران فرنگی و گل و مرغ، طراحی زیبایی برای سقف و دیوارهای یک رستوران سنتی خواهند بود. برای روشنایی رستوران مدرن هرگز از لوستر های بزرگ استفاده نکنید. برای تزئین فضا از گلدانهای بزرگ، شمع، لوستر و تابلوهای مجلل استفاده کنید. از میان هزاران غذای ترکیه ای همیشه کباب محبوب ترین بوده است و انواع مختلف آن در استانبول و سایر شهرهای ترکیه در دسترس بوده و هست. ساحل گونش Güneş که در قسمت اروپایی استانبول (15.5 کیلومتر فاصله تا استانبول) در منطقه فلوریا واقع شده است یکی از سواحل شهرک کوچوک چکمجه است.

بعلاوه میتوانید بجای نقاشی از سعر هایی با خط شکسته نستعلیق برای دیزاین دیوار ها استفاده کنید. همچنین بهتر است رنگ میزها و صندلی ها با دیوار و سقف متفاوت باشد تا باعث جذابیت بیشتر فضا شود. به طور کلی نورپردازی و ترکیب نورها در دکوراسیون رستوران با طراحی شیک و جدید بسیار حائز اهمیت است وبایستی با مکان،سبک دکوراسیون،منوی و رنگ غذاها هماهنگی داشته باشد. آنچه که از این نوشته استنباط می شود را به طور خلاصه می شود اینگونه بیان کرد؛ برای طراحی دکوراسیون رستوران باید قبل از هر کاری منو و خدمات مورد نظر که قرار است در این مکان ارائه شوند را مشخص کرد، پس از آن سبک و سیاق رستوران را بنا به خدمات مشخص ساخت. روکش بلوط و ملچ از روکشهای پرطرفدار در ساخت کابینت روکش چوب هستن. بهتر است فضای بیرون رستوران هم سر سبز باشد و ورودی رستوران هم خالی از گل و گیاه نباشد.

دکوراسیون داخلی رستوران

با این کار زیبایی خاصی به مبلمان رستورانتان میبخشید و از هنرهای دستی کشور هم حمایت میکنید. شما هم میتوانید با استفاده از این شیشههای رنگی و قرار دادنشان روی پنجرههای گرد سنتی، اثری به یاد ماندنی و خیرهکننده در فضای رستورانتان خلق کنید. برای دکوراسیون فست فود از فضای باز غافل نشوید. محیطی باز و آرام. در رستورانهای کلاسیک معمولاً موسیقیهای بدون متن، بسیار آرام و دلنشین پخش میشود. در صورتی که در طراحی داخلی رستوران، سبک کلاسیک یا سنتی به کار رفته باشد ظاهر و نمای رستوران هم باید همین سبک ها را نمایان سازد. تالار اصلی رستوران باید نور کافی داشته باشد. همچنین باید صندلی های یک میز به هم نزدیک باشند ولی تا حد امکان فاصله میز ها از یکدیگر بیشتر باشد. طراحی دکوراسیون رستوران و همین طور بازسازی رستوران تا حد زیادی با نوع کاربری رستوران نیز در ارتباط می باشد.

در فضای باز و عمومی رستوران، یک بخش بزرگ و مشکی و مجزا قرار دارد که نقش میز صبحانه را ایفا کرده و به آشپزخانه نیمه اپن راه دارد. برای طراحی دکوراسیون رستوران سنتی دستتان در انتخاب این صنایع دستی باز است. ساختن یک حوض گرد یا چند ضلعی در رستوران و قرار دادن یک آبنما داخل آن باعث میشود مشتریان از صدای آب و دیدن تصویر شفاف و زلالاش در حوض لذت ببرند. به شیوه صحیح، می تواند باعث ایجاد فضایی جذاب و ایده آل شده و خاطره ای فراموش نشدنی را برای مشتریان کافه و رستوران شما به ارمغان آورد. در کل باید گفت که یک طراحی خوب می تواند محیط رستوران و کافه شما را از سایر رقیبان جدا بسازد و کسب و کار شما را رونق بخشد.

علاوه بر این، در طراحی جدید کفپوش های جدید رستوران از چوب های تیره ساخته شده است. این منو شامل 16 مواد تشکیل دهنده می شود که هر مشتری می تواند انتخاب کند که غذایی که سفارش می دهد کدام یک از این مواد را داشته باشد و کدام را نداشته باشد. سقفهای ایرانی قسمتهای مختلفی شامل گنبد، کاربندی و کاشیکاری ایرانی اسلامی متعلق به دورههای مختلف است. بادگیر، کاربندی، حوض، گنبد، هشتی، حیاط داخلی، ایوان، ارسی، باغچه، زیرزمین شاهنشین، تقسیم بخشهای اندرونی بیرونی، نورگیر، طاقچه و دیگر المانهای سنتی یادآور معماری خاص سنتی ایرانی هستند.

جزیره اگر کاملا یکپارچه و متحد طراحی شود نباید محیط اطراف تجهیزات آشپزخانه مثل: فر، ظرفشویی صنعتی و فریزر را بلاک کند. با در نظر گرفتن استفاده بهینه از فضاهای موجود و ایجاد راهروهایی که حرکت در آنها آسان است، با قرار دادن جداول به روشی مناسب به طوری که فاصله بین هر میز در نظر گرفته شود، چون باید آزادی حرکت و کار را برای کارکنان در آن فراهم کند. مثلاً برخی موسیقی های پاپ مانند بهنام بانی اصلاً مناسب رستوران های سنتی نمیباشد پس در انتخاب آنها دقت کنید. توجه کنید موسیقی های رستوران باید شاد و سنتی باشد. موسیقی عنصری ضروری در رستوران است. تزیین کردن این پنجرهها با شیشههای کوچک رنگی که داخل گرهچینیهای پنجره قرار میگیرند، نمایی فوقالعاده زیبا به رستوران میدهند. این پنجرهها کمتر شکل چهارگوش دارند و بیشتر شکلهای دالبر یا گرد دارند.

بنابراین از یک طرف طراحان قصد داشتن که یک فضایی در دو طبقه طراحی کنند و از طرف دیگر قصد داشتند تا بین این دو سطح رستوران ارتباط ایجاد کنند. رفتار کارکنان در این رستوران بسیار حرفهای و محترمانهای و حس خوبی را به شما منتقل میکند. دکوراسیون داخلی رستوران بایستی گرم و دلنشین طراحی شود تا مشتریان ، هنگام صرف غذا حس و حال خوبی از تجربه ورود به دکوراسیون داخلی رستوران داشته باشند. وجود نور کافی در فضای رستوران در میزان رضایت و آرامش مشتریان تاثیرگذار است بنابراین بهتر است شما برای طراحی نورپردازی رستوران از لامپ های تزیینی و زیبا استفاده کنید.

طراحی داخلی رستوران خاص