دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 12 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 12 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال

محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد می‌تواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند. معمولاً کسب‌وکارها با تبلیغ محصولات، خدمات یا برند، خود را به بازار عرضه می‌کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

طبیعتا مخاطبین هدف با توجه به کانال ارتباطی یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارین میتونه متفاوت باشه. مثلا اکثر مخاطبین اینستاگرامتون جوان هستن و میم های بامزه و ویدیوهای کوتاه رو دست دارن. وقتی سطح تعامل مشتری‌ها زیاد میشه و به کاربران فعال شبکه اجتماعی یک برند تبدیل میشن، احساس تعلق بیشتری به اون برند دارن و در نتیجه وفاداری به برند رو افزایش میده. دیجیتال مارکتینگ امکان برقراری ارتباط با مشتری رو به صورت بی‌ درنگ فراهم می‌کنه. فرض کنین برای یکی از محصولاتتون یک بروشور طراحی کردین و اون رو برای مشتریانتون فرستادین.

انتخاب محتوای مناسب، تولید مستمر و انتشار در زمان‌های پربازده و استفاده از هشتگ‌ها روش‌هایی برای رشد در شبکه‌های اجتماعی بالاخص اینستاگرام هستند. با استفاده از گوگل ادوردز و ابزارهای مشابه نه تنها ترافیک سایت شما بالا می‌رود بلکه مطمئن خواهید بود که هزینه‌ای که برای تبلیغات پرداخته‌اید، مثمر ثمر است. فقط توجه کنید که پیش از استفاده از PPC محتوای مناسب را تهیه کرده باشید تا مخاطبین از کلیک بر روی لینک پشیمان نشوند. درواقع درinbound مارکتینگسایت یا صفحه شما در نتایج جست و جوی مخاطب در موتورهای جستجو یا اپلیکیشن‌های مختلف نشان داده می‌شود. اگر بتوانید به ازای کلمات کلیدی مهم در صفحه اول گوگل باشید دو مزیت بسیار بزرگ نصیب‌تان خواهد شد.

پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین استفاده را کنید.

  • در نهایت، معمولاً پیشنهاد می شود که روی افزایش دسترسی ارگانیک خود با استفاده از محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت پایدار و طولانی مدت تمرکز کنید.
  • وقتی به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنین، همه افراد فارغ از موقعیت جغرافیاییشون می‌تونن تبلیغات شما رو ببینن.
  • تبلیغات کلیکی را می‌توان یکی از موثرترین روش‌های افزایش میزان ورودی به سایت معرفی کرد.
  • کل آنچه در سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود برای “رتبه بندی” بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است و در نتیجه میزان بازدید ارگانیک (یا رایگان) وب‌سایت شما افزایش می‌یابد.
  • اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید.
  • این سرویس به شما کمک می‌کند تا وبسایتتان هنگام سرچ شدن یک سری کلمات کلیدی خاص (به انتخاب شما)، در صفحه اول گوگل و بالاتر از سایر سایت‌ها نمایش داده شود.

بازاریابی ویدئویی را می‌توان جز یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوایی به شمار آورد. محتواهای بصری همواره به دلیل تاثیرگذاری بیشتر، مورد توجه بشر قرار گرفته است. محتواهای بصری به سادگی پیام و مفهوم مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌کنند و در ذهن ماندگارتر هستند. هر برندی به استراتژی بازاریابی ویدئویی نیاز دارد و این مسئله جدیدی نیست. چیزی که در سال‌های اخیر تغییر کرده است، میزان اهمیت ویدئوها در تمامی پلتفرم‌ها است. فیسبوک پیش‌بینی کرده است که طی پنج سال آینده، کل پلتفرم را ویدئو در برمی‌گیرد.

مرحله 4: بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در این استراتژی که می‌توان آن را بازاریابی پورسانتی هم نامید، از واسطه‌هایی برای تبلیغات استفاده می‌شود و در ازای عملکرد آن واسطه هزینه یا پورسانت پرداخت خواهد شد. از مهم‌ترین محتواهایی که می‌توانید در این استراتژی استفاده کنید، می‌توان به تولید بلاگ پست، ویدیو و اینفوگرافیک اشاره کرد. بالا بردن ترافیک سایت از دو روش ترافیک ارگانیک و خریداری شده صورت می گیرد که ترافیک ارگانیک به دلیل حاصل شدن از روش کلاه سفید به عنوان یکی از بخش های موتورهای جست و جو تاثیرات طولانی مدت دارد اما ترافیک های خریداری شده کوتاه مدت می باشند.