لوله فلکسی چیست و چه کاربردی در نصب دوربین مدار بسته دارد

با توجه به داشتن روکش پی‌وی‌سی می‌توان از این لوله‌ها حتی در مکان‌های مرطوب نیز بهره برد هرچند که استفاده در محیط‌های خشک می‌تواند طول عمر آن را بالا ببرد. همچنین این لوله هم قابلیت استفاده به صورت روکار و هم توکار را دارند و می‌توانند در صنایع مختلف به کار برده شوند. همان‌گونه که از اسم آن‌ ها مشخص است، این لوله‌ها از هیچ روکشی استفاده نمی‌کنند و همین امر دلیلی است که معمولاً از این لوله‌ ها در فضاهای داخلی و برای عبور کابل و سیم‌ها از استفاده می‌شود. هرچند که پوشش گالوانیزه می‌تواند مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد اما بهتر است از لوله‌های فلکسی بدون روکش در محیط‌ های مرطوب استفاده نشود. در صنایع مختلف همواره جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی فلزات یک دغدغه و بحث مورد توجه بوده است و تا امروز روش‌های متنوعی برای این امر استفاده شده است (پوشش دهید با رنگ، پلاستیک، PVC و انواع پوشش‌های دیگر). یکی از مرسوم‌ترین پوشش‌ها برای محافظت بیشتر از فلزات پوششی به نام گالوانیزه است که تقریباً ۶ دهه است در ایران حضور دارد و جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد.

این نوع از لوله‌های فلکسی طبق استاندارد جهانی EN و با مواد اولیه گالوانیزه و شیلد آلومینیومی ساخته شده است. اصلی‌ترین قابلیت این نوع از فلکسیبل حفاظت از سیم و کابل‌ها در قسمت‌های صنعتی با حرارت و فشار مکانیکی بالا بوده و از ایجاد اختلال نویز یا امواج مزاحم جلوگیری خواهد کرد. به طور معمول از لوله فلکسی فلزی در شرکت‌ تولیدی، سیستم‌های هوایی، ریلی و دریایی به‌همراه صنایع نظامی استفاده خواهد شد. تحمل دمایی این لوله فلکسی نیز بین منفی 30 الی مثبت 245 درجه سانتی‌گراد است. به‌دلیل قابلیت مقاومت بالا، استفاده آسان و قابلیت حمل بی‌دردسر به‌کارگیری از انواع لوله فلکسی در بخش کشاورزی نیز مرسوم شده است.

  • کاهش میزان هزینه‌‌های خرید به دلیل حذف واسطه‌‌ها و سودجویی افراد غیرمسئول نیز از دیگر مزایای همکاری مستقیم با شرکت تهویه نظری خواهد بود.
  • مورد استفاده قرار می گیرند و این شرکت توانسته در سال های اخیر با استفاده از به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته مطابق با تکنولوژی روز دنیا کانال های فلکسیبل یا لوله های فلکسیبل خرطومی را تولید و به بازار عرضه نماید.
  • اما به طور دقیق تر باید بگوییم که لوله های فلکسی نوعی کانل فلزی بوده که دارای سطحی مقطع و گرد می باشند، این لوله ها بسیار بلند هستند و وزن سبک آن ها اجازه می دهد به راحتی در پروژه های ساختمانی مختلف به کار گرفته شوند.
  • برای لوله های فلکسی روکش دار معمولا از روکش پلاستیکی PVC استفاده می کنند که در نصب دوربین های مدار بسته بسیار رایج می باشند.
  • عایق کردن کانال‌های گالوانیزه و تهویه پس از نصب کار، کار دشواری‌ است که به کمک لوله‌های فلکسیبل عایق دار آسان شده و دیگر دردسر‌های سابق را ندارد.
  • نمونه داخل دیوار و توکار لوله فلکسی با قرارگیری در درون دیوار آماده حفاظت از انواع کابل برق شده و برخی دیگر از انواع فلکسیبل با سایزهای متوسط و رو به بالا جهت تهویه هوا در قسمت‌های توخالی و سقف کاذب بنا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این نوع لوله همانطور که از نامش پیداست روکش PVC ندارد و مقاومت آنها در برابر آسیب‌های بیرونی کمتر است به همین دلیل از لوله فلکسیبل بدون روکش اغلب در فضاهای داخلی استفاده می‌شود. همچنین مقاومت بالا در محیط‌های قلیایی و اسیدی و قابلیت تحمل فشار بالا و تخلیه‌ی خودکار الکتریسیته‌ی ساکن و سادگی در نصب از دیگر ویژگی‌های آن است. بنابراین لوله فلکسیبل در برابر هر نوع چرخش یا کششی هنگام نصب مقاوم است.

انواع لوله فلکسی

دو بخش داخلی و خارجی لوله خرطومی پشم شیشه عایق دار را آلومینیوم تشکیل داده و قسمت میانی با پشم شیشه پر شده است. به‌کارگیری از این فلکسیبل در سیستم تهویه هوای گرم کارگاه و شرکت‌ها مرسوم بوده و از توان حرارتی مابین منفی 30 الی مثبت 250 درجه سانتی‌گراد برخوردار است. تنوع سایز، انعطاف‌پذیری، وزن کم و نصب آسان از دیگر دلایل مصرف لوله فلکسی با عایق پشم شیشه است.

لوله فلکسی بل روکش‌دار

لوله فلکسی چیست و چه کاربردی در نصب دوربین مدار بسته دارد در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با لوله فلکسی به دست خواهید اورد. این شرکت محصولاتش را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. تابان پارس در انجام پروژه‌های خود و تولید و فروش محصولاتش از افراد متخصص و کار آزموده استفاده می‌کند و یکی از برترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌های خدماتی در زمینه انواع تجهیزات برقی است. در حال حاضر شرکت تابان پارس دارای 101پروژه در حال انجام است و 55 پروژه خود را تکمیل کرده است. همچنین دارای 212 مشتری ثابت است که خود گواه کیفیت کار و خدمات ارائه شده شرکت تابان پارس است. در صنعت ساختمان سازی امروزه فلکسی بل را روکشی محافظتی به منظور جلوگیری از آسیب های وارده به کابل و سیم های به کار رفته در سیم کشی لوله فلکسی ساختمانی می شناسند.

بیشترین کاربرد آن در صنعت خودروسازی می‌باشد که از آن برای برق‌کشی موتور ماشین استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها مقاومت دمایی بسیار بالایی ( از 30- تا 150+ درجه سانتی گراد ) دارد . همچنین در برابر مواد شیمیایی و انواع روغن‌ها، بنزین و اسیدسولفوریک 2% مقاوم است. لوله‌های فلکسی بل قیمت‌های مختلفی دارند و با توجه به نوع آن قیمت‌گذاری می‌شود.

داکت نیم گرد زمینی 12*50 دانوب چسبدار کف خواب

برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد. این لوله‌ها سایز های متفاوتی دارند و بر اساس محیط و حیطه‌ی کاربرد شما به شما عرضه می‌شوند. بعد از بررسی کردن این لوله‌ها از نظر شرایط فیزیکی و شیمیایی، کاربرد آن ها مشخص می‌شود. توجه به امنیت کابل ها یکی از اقداماتی است که به پیشگیری از انواع خطرات و حوادث کمک می‌کند.