مقاوم‌سازی با frp با نازل ترین قیمت در سریع‌ترین زمان و ضمانت پس از اجرا با مشاوره رایگان | elitarchgroup

الیاف frp در چهار نوع cfrp، Gfrp، Afrp و Bfrp ساخته و به بازار ارائه می‌گردد که به معرفی هرکدام می‌پردازیم. چسب اپوکسی دو جزئی می باشد که جزA رزین اپوکسی و جزB هاردنر می باشد که به رنگ طوسی هستند. محصول چسب اپوکسی لمینیت FRP شرکت BASF در سطل های 6 کیلوگرمی موجود می‌باشد. توجه کنید که حداقل مقاومت کششی بستر باید 1.5 نیوتن بر میلی متر مربع باشد. قیمت آن نسبت به کیفیت و ویژگی‌ های آن پایین است و در نتیجه انتخابی مقرون به صرفه به شمار می‌رود. الیاف قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و از مقاومت خوبی برخوردار هستند و به خوبی نقش تحمل بار اصلی در سازه را انجام می‌دهند که بسیار حائز اهمیت است.

چسب اپوکسی لمینت FRP چیست و چه کاربردی دارد؟

مقاوم‌سازی با frp با نازل ترین قیمت در سریع‌ترین زمان و ضمانت پس از اجرا با مشاوره رایگان | elitarchgroup

این روش بسیار نتیجه‌ بخش بوده است که کم کم در حال جایگزین شدن به جای روش ‌های متداول قدیمی است. قبل از مسلح کردن یک سازه بتنی با تقویت کننده میله ای FRP، لازم و ضروری است که خصوصیات جزء تقویت کننده به طور دقیق ملاحظه و ارزیابی گردد تا بتوان قابلیت کاربردی متناسب با مورد مصرف نهایی و سازگار با نظر طراح را فراهم ساخت. مقاومت طبیعی در مقابل خوردگی برای سازه های بتنی مسلح شده با میلگردهای FRP یک فایده بزرگ برای سازه هایی است که در معرض شدید خوردگی قرار دارند، از قبیل سازه های دریایی، عرشه پل ها و همچنین سازه هایی که در معرض محیط های حاوی نمک یخ زدا هستند. در بخش هایی ام آر آی یا سایر تجهیزات حساس به میدان های الکترومغناطیس، خاصیت غیرمغناطیس بودن FRP مزایای فراوانی را به دنبال دارد.

همچنین در جهت تمیز نمودن سطح بتن می توان از روش ساب زدن با دستگاه فرز با صفحه ساب مخصوص و یا سند بلاست مسکن وشهرسازی بهره برداری کرد. FRP های کربنی در بتن پیش تنیده برای کاربردهایی که مقاومت بالا در برابر خوردگی و شفافیت الکترومغناطیسی CFRP مهم است استفاده می شود. از این نوع فیلتر برای از بین بردن رنگ ، بو ، طعم ، مواد آلی و کلر های آزاد استفاده می شود به صورتی که درون مخازن FRP، کربن فعال قرار می دهند و با عبور آب از این مخازن عمل تصفیه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که کیفیت تصفیه و سرعت آن نسبت به میزان آب ورودی متغیر می باشد. کربن فعال به دلیل قدرت جذب بالایی که دارد با مواد و عناصر درون آب ترکیب پیدا کرده و ته نشین می شود و فرایند احیا سازی این ماده ، متفاوت با فرایند تصفیه است که خود پروسه ی دیگری را شامل می شود. یکی از مراحل تصفه آب ها که از مراحل پایانی نیز می باشد عبور دادن آب از میان فیلتر های شنی است تا آب مورد نیاز برای شرب و استفاده انسانی به دست آید.

  • برای درمان این اتفاق از میلگردهایی استفاده می کنند که با مواد پلیمری Frp ساخته شده باشند .
  • همچنین FRPدر اتصالات بتنی می تواند استفاده گردد و شکل پذیری اتصال را افزایش دهد (تقریبا هیچ روش دیگری نمی تواند چنین تاثیری داشته باشد).
  • آمار و گزارشات خرابی‌ های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله نشان می ‌دهد که بیشتر خرابی‌ ها به دلیل تخریب اتصالات بوده است.
  • میلگرد‌های فولادی دارای رفتار تقریبا همسانگرد می‌باشند ولی میلگرد‌های FRP دارای رفتار ناهمسانگرد هستند.
  • دو روش تقویت به صورت متوالی اعمال می شوند تا مقدار کل مواد FRP مورد نیاز به حداقل برسد.
  • حال برای عبور دادن آب ها از این فیلتر های شنی می بایست از مخزن FRP بهره بگیریم ، همچنین برای زلال سازی آب ها و تصفیه آب هایی که در خنک سازی برج های خنک کننده استفاده می شود ، می توان از این مخازن بهره برد.

به دلیل عدم امکان مدلسازی محصورشدگی به نحو مناسب، مدل فایبر این نرم افزارها کارایی ندارد. ورق های FRP از لحاظ شکل پذیری می توانند به شکل پارچه‌ای و صفحه‌ای باشند. شکل پارچه‌ای خاصیت شکل پذیری بالایی دارد و راستای الیاف در آن می تواند در یک جهت یا دو جهت باشد. صفحه‌ها بر خلاف الیاف پارچه‌ای، شکل پذیر نیستند و در ضخامت و عرض های مختلف یافت می شوند. FRP می تواند شکل پذیری دیوارهای بنایی را افزایش داده و آنها را مهار نماید. در مقایسه با استفاده از تنگ ها و مارپیچ فولادی، تکنیک محصور سازی با استفاده از FRP قابلیت این را دارد که محصور شدگی را به صورت پیوسته برای تمام مقطع عرضی ستون تامین کنند.

ژل میکروسیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟