ملاسما به کلواسما نیز معروف است

در پروسه تولید دستیابی به این شیدهای متنوع با افزودن عوامل کوپل شونده مخلوط به نمک دی آزونیوم به دست می آیند. سفید کردن پوست معمولا با ممانعت از تولید ملانین ، رنگدانه پوست حاصل می شود. در سلول های مبتنی بر پایه آند نوری tio2 در دمای k 250 مقدار بازده% 91/6 و تا دمایk340 با روند افزایشی مقدار بازده به %36/10 رسید و برای سلول بر پایه آند نوریzno در دمای k250 مقدار بازده% 35/3 و با روند صعودی تا دمایk340مقدار بازده به %30/4 افزایش یافت که این مقدار کمتر از نصف مقدار آن در سلول بر پایه الکترود نوری با استفاده از tio2 می باشد. ایشان گفت: آیا تا به حال سایر تولیدکنندگان صنایعی چون دام و طیور که آن ها نیز برای تقویت یا استحکام بافت گوشت دام های خود از داروها یا مواد غذایی تقویتی استفاده می کنند، فرمول مواد خوراکی ای را که به آن ها می دهند به مردم می گویند که آبزی پروران هم بخواهند به مردم وجود رنگدانه های خوراکی در اغذیه قزل آلای صورتی را اطلاع دهند!

رنگدانه ها با جذب انتخابی یا انتشار نور و یا هردو آنها ظاهر اشیاء را تغییر می دهند. اگر فسفات کبالت یا مخلوط آن با فسفات سایر فلزات را تکلیس کنیم طیفی از پیگمنت های ارغوانی به دست می آید که اصطلاحا ً آنها را بنفش کبالت می نامند. پیگمنت معدنی در برابر خوردگی و اشعه ماورا بنفش مقاوم تر است. خواص مقاوم حرارتی رزین سیلیکونی به همراه پیگمنت آلومینیوم باعث شده تا این رنگ ها تا دمای ۶۵۰ درجه سانتی گراد و بالاتر رو تحمل کنن. پخش درست و کامل و یکدست پیگمنت ها در حلالهای استفادهشده در ساخت مرکب، ضمن افزایش براقیت مرکب، قدرت رنگی بالاتر و خاصیت لیتوگرافی بهتری را باعث خواهد شد. سیستم رنگ مانسل برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ منتشر شد .

این انواع طبیعی شامل معادلهای مصنوعی نیز هستند، بدین معنی که رنگدانه از اجزای دیگر در طی یک فرایند شیمیایی ساخته خواهد شد و از نظر شیمیایی با مدل طبیعی آن برابری میکند اما امکان دارد که خواص متفاوتی داشته باشد. نکته مهم این است که رنگدانه و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند و هر دو مواد رنگی به حساب میآیند. پیگمنت یا رنگدانه همانطور که از اسم آن مشخص است مادهای رنگی است که به سایر مواد از پارچه گرفته تا پلاستیک رنگ میدهد. البته این پیگمنتها به مرور زمان کم اثر شدند، زیرا تنها اکسید روی کربنات سرب قابلیت واکنشپذیری با اسیدهای حاوی رزین را دارد و سایر رنگدانه ها تقریباً بیاثر هستند. پیگمنت ماده ای که با استفاده از جذب طول موج انتخابی ، قادر است رنگ نور انعکاسی یا انتقالی را تغییر دهد. پیگمنت یا رنگدانه به ماده جامد و تزئینی گفته میشود که با جذب طول موج انتخابی میتواند رنگ نوری یا انعکاسی را تغییر دهد.

البته هر تمدنی که تکنولوژی استفاده از این رنگدانه ها را در دست داشت میتوانست به ثروتی عظیم دست پیدا کند که رقیبی در برابرش وجود نداشت. البته ممکن است با این تعاریف حواستان به فرایندی چون فسفورسانس و یا فلورسانس معطوف شود؛ اما جالب است بدانید که فرایند انتقال نور در آنها کاملاً متفاوت است. البته دسته دیگری از پیگمنتها در این دوره رواج پیدا کردند که بعدها با نام پیگمنت سفید از آنها یاد میشد. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ می تواند از بروز آن جلوگیری کند. دستکش مناسب بپوشید. توصیه می شود 48 ساعت قبل از استفاده تست حساسیت انجام شود.

درنتیجه جلوۀ خوبی نیز در ظاهر افراد ایجاد می کند.

رنگدانه گیاهی خالص بدون اکسیداسیون، ایده آل برای ایجاد رنگ های فانتزی درخشان، تشدید رنگ با اکسیداسیون، خنثی کردن رنگ های ناخواسته و بلوند های ظریف. اضافه کردن پیگمنتها به رنگ چه ویژگی به آنها اضافه میکنند؟ اطلاعات و دانش خود را بهروز میکنند یا خیر؟ سعی کنید پوست زیر بغل خود را خشک نگه دارید، خصوصا در ماههای گرم سال. این پیگمنت به صورت پودر خشک در رنگ های سفید- نقره ای، قرمز و برنز با تن رنگ معدنی آن و درخشش طلایی به فروش می رسد و می توان آن را در حامل های آبی یا وارنیش های مختلف پراکنده و به صورت اسپری یا برس بر روی سطوح استفاده کرد. رنگ این مدل رژلبهای پرطرفدار را می توانید با رنگ رژگونه و سایه چشم خود ست کنید که در این صورت چهره شما زیبا و دلنشین تر خواهد بود. مدلهای مصنوعی به دلیل اینکه دارای شکل بلوری بسیار مطلوب، دانه بندی بسیار با کیفیت و خلوص بیشتری که هستند از مدل طبیعی مرغوبتر بوده و طرفداران بیشتری را به خود اختصاص میدهد.

پیگمنت قرمز ۲۵۴، Red 254، به طور معمولی یک پودر آلی بدون بو است که اغلب به رنگ قرمز وجود دارد. هر چند تزریق بوتاکس بیشتر به عنوان یک عمل زیبایی شناخته میشود، اما کاربردهای درمانی نیز دارد. در برابر حرارت های بالا ، رنگدانه یا pigment های معدنی ، از پیگمنت های آلی بهتر عمل میکنند ولی رنگدانه های آبی ذوب میشوند. دوره نقاهت این عمل بسیار کم است و بیمار در مدت زمان کوتاهی بهبودی خود را به دست می آورد، علاوه بر این نسبت به روشهای دیگر مزایای زیادی دارد و در چند جلسه انجام می شود. نتايج نشان مي دهد، زعفران علاوه بر كاربرد در صنايع غذايي اخيراً به عنوان دارو به كار مي رود و به دليل اثرات بيولوژيكي مفيد و خصوصاً ضد سرطان بودن آن مورد توجه قرار گرفته است. رنگدانه های معدنی یا همان pigment خواص و ویژگی های بسیار مهمی دارند؛ برای مثال مقاومت در برابر اشعه ی uv پایداری و مقاومت حرارتی بالا و همچنین ضد خوردگی ، از مزیت و ویژگی های پیگمنت های معدنی میباشد.

رنگدانه مصنوعی

2. ایجاد سختی مناسب روی سطوح. یک رنگدانه مناسب باید تابشهای فرابنفش را بدون آنکه شکستی در پیوندش ایجاد شود، جذب کند و در این صورت است که میگوییم پیگمنت دارای پایداری نوری و رنگ است. کاربرد اصلی رنگدانه ها در صنعت رنگ سازی برای رنگی کردن محصول مورد استفاده استفاده می شود، و به ذو شکل معدنی و آلی در صنایع رنگسازی تولید می شود. هورمونی ظاهر می شوند. افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد کک و مک هستند از بدو تولد دارای این لک­ ها نیستند و معمولاً حدود 4 سالگی کک و مک ­ها ظاهر می ­شوند. درنتیجه جلوۀ خوبی نیز در ظاهر افراد ایجاد می کند. در بازار مواد شیمیایی و معدنی، پیگمنت آبی PB15 با نام رایج Pigment Blue 15 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Blue BGS، Blue GLA، Blue P5B و BT 4651 نیز بیان شده است.

به عنوان مثال پیگمنت سفید دی اکسید تیتانیم موقعی ماگزیمم پوشش را ایجاد مینماید که غلظت حجمی پیگمنت آن (PVC) چیزی حدود ۱۰% باشد و قدرت پوشش یک پیگمنت موقعی ماگزیمم است که قطر ذرات آن حدود نصف طول موج اشعه نور باشد که بر فیلم حاصل از آن میتابد. مواد فلورسنت در یک طول موج نور را جذب می­کنند و در انرژی دیگر نور انرژی را ساطع می­کنند. هر پیگمنتی یک نوع استفاده را برایتان به همراه خواهد داشت؛ پس باید در این انتخاب دقت کنید. نتایج اولیه از اثربخشی این اصلاح کننده رنگ اوسرین، پس از دو هفته استفاده منظم روزانه قابل مشاهده است.

همچنین به آن کلواسما یا ماسک بارداری نیز گفته می شود و معمولاً زنان را مبتلا می کند. وقتی نور خورشید به زمین میرساند و به اجسام میتابد، هر جسمی مطابق با خواص ذاتی خود مقداری از آن نور را جذب کرده و بقیه را منعکس میکند، نور منعکس شده همان نمایشی از جسم است که به ما میرسد و موجب میشود که آن را ببینیم در زبان تخصصی به رنگ شیء تحت نور خورشید که توسط بیننده ادراک میگردد color گفته میشود.

به دست آوردن پیگمنتهای رنگ ارغوانی به دوره سال 1200 باز میگردد و فینیقیها حق ساخت آن را در دست داشتند. اگر پایه رنگ موی اصلی خیلی تیره باشد و بخواهید موها را بلوند و یا بسیار روشن رنگ کنید، با دکلره این کار انجام می شود. سرمه یکی از همین دست پیگمنتها بود که از سنگهای لاجوردی به دست میآمد و از همین رو خیلی صرفه اقتصادی نداشت. نگهداری ساختمان های رایتل بر عهده این شرکت می باشد که پشت بام ساختمان مرکزی آن واقع در خیابان آفریقا(جردن) در بعضی نقاط دچار نشتی شده بود. این نوع که از نوعی صدف به دست میآمد تا اندازهای محرمانه بود که دستور ساخت آن فاش نمیشد.

بسته های حاوی ترکیب پیگمنت Red254 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما یا رطوبت نگهداری شوند؛ پسماندهای حاوی ترکیب رنگی Red 254 نباید به هیچ عنوان در فاضلاب یا مسیر عبور آب های آشامیدنی ریخته شوند زیرا برای محیط زیست در دراز مدت خطر آفرین هستند. ترکیب پیگمنت Red 254 به دلیل اینکه در آب نامحلول است، خطر زیست محیطی و آلایندگی حاد در پی نخواهد داشت؛ این رنگدانه با آب واکنش نمی دهد. به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایمن سبز، حلال مورد استفاده با توجه به کاربرد و استفادهی نهایی این خمیر انتخاب میشود. از پیگمنت معدنی در ساخت جوهرهای چاپ سیاهرنگ، مرکبهای چاپ و رنگرزی کاغذ و تأسیسات آهنی استفاده خمیر پیگمنت تاک فام میشود. 1. رنگها باید به کمک ماده مورد رنگرزی جذب شوند. پودر آلی قرمز Red 254 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد.

یک برش از خیار را به پوست زیر بغل خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را بشویید. تنها کاری که یک پیگمنت انجام میدهد این است که این نور مرئی را در محیط اطراف خود بازتاب کند. نفوذپذیری: ترکیبات معدنی تنها نوعی هستند که بهسختی در انواع آلی خود ترکیب میشوند. آلی: امروزه پیگمنت آلی بیشتر از رنگدانههای معدنی تشکیل میشوند و اکثرشان هم مواد شیمیایی هستند. اما قیمت بیشتر و وجود رنگهایی که شاید هرگز سراغ آن نروید، از معایب پالت سایه است.

وزن مولکولی ترکیب Red 254 برابر با ۳۵۷/۱۹ است؛ دانسیته این پودر آلی برابر ۵۷/۱ است و pH آن از ۶/۵ تا ۷/۵ متغیر است. قدرت رنگ کنندگی (Tinting Strength): قدرت رنگ کنندگی پیگمنتهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است. پیگمنت که به نام رنگدانه نیز مشهور است از جمله مواد جامد تزیینی است که در شکلها و اندازههای گوناگون وجود دارد. پهنههای گوناگون پیگمنت شدت رنگ متفاوتی نشان میدهد چنین موادی هم برای پیگمنت مناسب نمیباشند. دلیل اهمیت پوشش دادن مناسب این سطحها این است که باید توسط رنگ مناسب از عاملهای مختلفی مثل تغییر شرایط آب و هوایی، وجود رطوبت و انجام ترکیبات شیمیایی در امان باشند و به خوبی در برابر چنین عواملی محافظت شوند. این اتفاق ممکن است رخ دهد ، لذا فارغ از دلیل و علت بروز لکه ی پوستی و یا شرایط خاص پوست فرد و یا حتی محل زندگی او ، ممکن است بسیار مستعد لک و برگشت آن باشد .

میتوان گفت که تولید کارخانههای بزرگ در هنگام استفاده از پیگمنت خیس در هر حالتی بهینهسازی میشود اما این روشی است که برای تمامی کارخانهها امکان پیروی از آن وجود ندارد. ویتیلیگو می تواند در هر ناحیه ای از بدن رخ دهد و می تواند بر قسمت های کوچک یا بزرگ پوست تأثیر بگذارد. پیگمنت آلی قرمز ۲۵۴، نوعی پیگمنت آلی است که به عنوان ماده افزودنی رنگزا در تولید محصولات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای این رنگدانه هم میتوان در تولید کائوچو، صنایع سرامیک، روغن سر، کابل برق، صنایع غذایی، صنایع پلاستیکی، روان کنندههای چوب و موارد آرایشی بهداشتی اشاره کرد. از مهم ترین موارد استفاده پیگمنت Red 254 می باشند. دوده به دست آمده را از درون توریهای پارچه ای بسیار ریز عبور می دهند تا اگر احیانا ً سنگ ریزه هایی از جداره کانال جدا شده و همراه با دوده می باشند از آن جدا شوند.

واکنش الکترولیز با افزایش فلز آلومینیم- به منظور افزایش رسانایی- شروع می شود و واکنش در دمای 940 تا 985 درجه سانتی گراد، انجام می شود. پیگمنت های معدنی بعد ها با درآمیختن در یکدیگر رنگ های جدید را تشکیل می دادند و رفته رفته نوع مصنوعی این پیگمنت ها نیز رواج پیدا می کند که معمولا از طریق فرآیند های شیمیایی تولید می شود. BASF با استفاده از فناوریهای پیشرفته در ساخت پیگمنتها شکل آنها را تغییر میدهند و بهاصطلاح آنها را آسان پخش (Easy Disperse) میکنند و این کار به صورتی انجام میشود که مصرف پیگمنتهای خشک اینچنینی بدون ایجاد محدودیت در مصرف ورنی خاصی صورت میپذیرد.