وکیل خانواده ره جویان عدالت

۲- اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. از این رو فردی که قصد احراز رشد یا عدم حجر خود را دارد باید به دادگاه خانواده محل اقامت خود مراجعه کرده و دادخواست صدور حکم رفع حجر کند. بنابراین هماهنطور که از این بر می آید مرد به هر دلیلی نمی تواند زوجه را از اشتغال منع کند و تنها در صورتی که شغل زن به مصلحت خانواده نباشد یا موجب صدمه به حیثیت خانواده شود.

  • شما میتوانید با دسترسی به یک وکیل خانواده خود را در این زمینه بی نیاز کنید.
  • نکته مهم این است که این مسئله همچنان ادامه دارد و قانون گذار سعی می کند هر چند سال یک بار برخی از این قوانین را به روز کند.
  • مهریه در هر صورت حق زن می باشد و اگر مرد نخواهد مهریه زن را پرداخت نماید، زن می تواند برای مطالبه مهریه خود اقدام نماید.
  • در مواردی که زن از مرد خود تمکین نکند و بدون اینکه مانع قانونی وجود داشته باشد از انجام وظایف زوجیت ممانعت کند، مرد میتواند حق نفقه او را پرداخت نکند.

وکیل خانواده ره جویان عدالت در واقع وکیل خانواده می‌تواند صفر تا صد پرونده‌های مربوط به دریافت نفقه زوجه را انجام دهد. ممانعت زوجه از اشتغال در صورتیکه به دستور دادگاه، اشتغال زن برخلاف مصالح خانوادگی و حیثیتی زوجه نیست. محکوم شدن مرد به مجازات 5 سال حبس یا بیشتریا محکوم شدن مرد به پرداخت جزای نقدی که باعث حبس وی به مدت 5 سال یا بیشتر شود. در این مورد در صورتی زوجه می‌تواند تقاضای طلاق در این خصوص مطرح کند که حکم قطعی برای مرد صادر و در زندان به سر می‌برد. در صورتیکه مرد به اعتیاد مبتلا شود که این نوع اعتیاد با تشخیص دادگاه خانواده در زندگی خانوادگی شخص مشکل ایجاد کند و زندگی را برای زن دشوار و غیرقابل تحمل کند. مرد بدون داشتن عذر موجه زندگی خانوادگی را برای مدت 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب ترک نماید.

در این شرایط در صورتی که زن تمکین نکند و مرد الزام او را بخواهد، دعوای تمکین مطرح می شود. در صورتی که والدی که حضانت را بر عهده دارد صلاحیت نگهداری از طفل را نداشته باشد مانند اینکه عادت به امور فاسد مانند اعتیاد داشته باشد، اقدام به ضرب و جرح نماید و یا از کودک سواستفاده نماید و او را وادار به امور ناصواب نماید و موارد دیگری از این دست، والد دیگر می تواند درخواست خود را به دادگاه ارائه کند. یک وکیل خانواده خوب باید از اطلاعات، معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد. البته بهتر است وکلای خانواده ای که انتخاب می کنیم ، در شهر خودمان باشند تا بتوانیم با وی ملاقات کنیم و به صورت حضوری ، موضوع پرونده را برای وی توضیح دهیم .

شاید دیده باشید که در بعضی از کشورها، یک نفر وکیل تخصصی حقوق بشر، یا امور کیفری، وکیل خانواده در تهران یا حقوق مدنی باشند، اما در حال حاضر در کشور ما چنین تقسیم بندی‌ای وجود ندارد. وکیل تخصصی به آن معناست که او در آن رشته‌ی خاص مهارت دارد و احتمالا آزمون‌های ویژه آن را گذرانده است. یکی از مهم ترین شاخه های دعاوی حقوقی که در دادگاه ها مطرح می شود ، دعاوی خانواده یا دعاوی خانوادگی است و بعضی از وکلا که به صورت تخصصی به این نوع از دعاوی اشتغال می یابند را تحت عنوان متخصص در دعاوی خانواده یا وکیل خانواده نامگذاری می کنند که بصورت تخصصی به دعاوی خانوادگی می پردازند . به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی مطالب مربوط به وکیل خانواده و وظایف وی بپردازیم .

اگر خانم در خانه پدرش خدمتکار داشته‌ است یا به واسطه بیماری قادر به انجام امور مربوط به خانه نباشد، استخدام خدمتکار هم برای او نفقه محسوب می‌شود. وکیل خانواده با تخصص و تجربه در این زمینه و ارجاع زوجین به مشاور خانواده و همچنین یادآوری حقوق متقابل متقابل طرفین می تواند کمک بزرگی در ادامه زندگی مشترک و بهبود شرایط ایجاد کند. شرع اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران، تمامی شرایط و مشکلات احتمالی از تشکیل خانواده تا از هم پاشیدن خانواده ،به هر شکلی، را پیش بینی نموده و با توجه به ویژگی ها و روحیات افراد زیر مجموعه خانواده قوانینی را وضع نموده است. مجموعه ای از این قوانین تحت عنوان قانون حمایت از خانواده تدوین شده است و پاره ای از آنها نیز در نص صریح قانون مدنی وجود دارد. یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که شاید ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند آن می باشد که اصلا مزایای مراجعه به وکیل خانواده چیست و چرا ما باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟ مسلما پاسخ به چنین سوالی بسیار مهم است و برای عموم مردم اهمیت دارد. از آنجایی که تمام افراد در نهادی به نام خانواده زندگی می کنند، کاملا طبیعی است که همه انان دارای مشکلات و چالش های مختلفی در خانواده باشند و به دنبال یک فرد متخصص بگردند که در این زمینه به انان کمک کند.

اما به‌هرحال وکیل خانواده در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک کند. این که وکیل به شما می‌تواند در هر دو نوع تمکین خاص و عام کمک کند. تمکین عام در واقع مربوط به موضوعاتی بوده که از جمله وظایف عمومی زوجه در مقابل زوج است. یعنی در این‌گونه پرونده‌ها مردمی تواند درخواست رسیدگی به الزام تمکین، دادخواست عدم تمکین و رد دادخواست دهد.

، طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، مهریه، نفقه، اجرت المثل، اذن ازدواج، حضانت و … دارای تجریه و تخصص بسیاری است. بنابراین می‌توانید پرونده خود را با خیال راحت به این گروه بسپارید. حتی بسیاری از مردان نیز به دلایلی که ذکر شد و نیز دلسوزی بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که حتما از وکیل خانم استفاده کنند. به هر حال مرد یا زن بودن وکیل شاید مهمترین پارامتر انتخاب وکیل نباشد. اما قطعا انتخاب وکیل حق هر موکل است و طبعا هر فردی براساس ملاک‌ها، شرایط، علاقه و محدودیت‌های خود وکیل خانم یا آقا انتخاب می‌کند. اما سوال اینجاست که یک وکیل خانواده در چه حوزه‌هایی تخصص دارد و اساسا ویژگی های بهترین وکیل در این حوزه چیست؟ برای پاسخ به این سوالات، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در توضیح آن باید گفت زن می‌تواند اجرت اعمالی از قبیل آشپزی،خانه داری،بچه داری و غیره را که در دوران زوجیت انجام داده است مطالبه کند و در صورت طرح این دعوا دادگاه خانواده، با ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری و بررسی اعمالی که زن در دوره زندگی مشترک انجام داده است اجرت آن را تعیین می نماید. در چنین صورتی هم چنان حضانت با مادر خواهد بود ، چرا که حضانت حق و تکلیف والدین است و در واقع اگر پدر در قید حیات بود ، حضانت به او می‌ رسید ، ولی در صورتی که پدر در قید حیات نباشد ، جد پدری نمی تواند تنها به این خاطر که مادر ازدواج کرده ، حضانت فرزند را از او بگیرد . و یا موارد و حالات دیگری که وکیل خانواده تهران ، می‌ تواند به آن ها اشاره کند .

در مرحله بعدی وقتی پرونده شما بررسی شود راهکارها به شما شرح داده و در نهایت بهترین راهکار مطابق با پرونده شما در نظر گرفته می‌شود. یکی دیگر از موضوعاتی که در شهرهای مختلف و از جمله کرج و تهران مردم با آن روبرو هستند. بالاخره زوجین وقتی تصمیم به جدایی می‌گیرند باید مسئولیت و وظایف نگه‌داری از بچه را تعیین کنند. بارها اشاره کرده‌ایم که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مدنی در این مورد تصمیماتی از قبل اتخاذ شده است.