کلاهک سیمانی دودکش لوله

انتخاب مسیر دودکش مناسب و به تبعیت از آن بهره‌برداری از کلاهک دودکش در جهت افزایش کارایی خروج گازهای سمی تاثیرگذار است. تمامی تجهیزات آتش‌زا نیازمند اکسیژن لازم برای ادامه روند فعالیت خود بوده و این امر توسط دودکش و کلاهک آن انجام خواهد شد. با توجه به نوع ساختار و شکل ظاهری این محصول که از چندین پره موازی بصورت گریلی تشکیل شده، نام آن را کلاهک دودکش پره ای نامیده اند. شرکت الماس تبریز تولید کننده ورق طرح سفال سقف شیروانی، سقف شیبدار، سقف ویلا، آلاچیق و سردرب و لوازم جانبی مانند فلاشینگ، آبرو، ناودانی، ابرویی، لمبه، تیزه، کلاهک و دودکش می‌باشد. کلیه محصولات از ورق گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک تولید می‌شوند.

این نوع کلاهک نیز مشابه کلاهک اِچ گرد می باشد و تنها تفاوت آن در شکل ظاهری و ساختارش است به طوری که تمام قسمت های این دودکش به شکل چهارگوش ساخته شده است . در ادامه مطلب شما را با دو نمونه از پرکاربرد ترین دودکش های پشت بام یعنی دودکچ H و دودکش های کلاهک چینی آشنا کنیم ،با ما همراه باشید. کلاهک گِرد را نیز می‌توان از ورق گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و ورق استیل تولید نمود.

کلاهک سیمانی دودکش لوله عمدتا برای فضاهای باز یا مکان‌های که رطوبت زیاد دارند از این لوله رابط دودکش استفاده می‌شود. در ادامه و جهت آشنایی شما با انواع دودکش، توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد. استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می باشد. دلیل نام گذاری این نوع کلاهک ،به نام کلاهک چینی ،میزان شباهت آن به کلاه های قدیمی چینی ها است.

  • کلاهک دودکش نیز وسیله ای می باشد که بر سر دودکش متصل شده و از ورود آشغال، برف و باران و گرد و خاک به داخل خونه جلوگیری می کند.
  • طی این مقاله به‌دنبال معرفی انواع کلاهک مناسب برای دودکش ساختمان خواهیم بود.
  • کلاهک دودکش پره ای گرد به دو صورت فلنچی و اُورلپ به قطعه ی زیری و پایه ای که قرار است روی آن قرار گیرد متصل می شود.
  • توصیه اکید این است که به هیچ عنوان از لوله رابط دودکش آکاردئونی برای وسایل گازسوز استفاده نکنید، زیرا این نوع از دودکش فقط برای انتقال هوا مناسب می باشد.

صعود آگهی شما به بالای لیست، باعث نمایش بیشتر و بهتر آگهی شما شده و منجر به افزایش کلیک و بازدید آگهی می شود. وی آی پی فرصتی است تا شما بتوانید با کمترین هزینه آگهی خود را بالانشین کنید . از جمله کاربردهای جانبی این کلاهک ها استفاده از آن برای تامین هوای تازه ی اتاقک دستگاه های هواساز می باشد. لوله خرطومی نسوز برای مکش یا تخلیه هوا با دمای بالا استفاده می شود.

قیمت کلاهک

به خصوص در مناطق بادخیز، کلاهک دودکش می تواند برای کمک به کارآمدتر کردن انرژی خانه بسیار مفید باشد. از ورود هوای سرد به خانه های مجهز به کلاهک دودکش جلوگیری می شود. معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود.

قیمت مشتقات میلگرد

همچنین، ارتفاع و قطر کلاهک آلمانی محدودیتی ندارد و می توان آن را به سفارش کارفرما در هر اتفاع و قطری ساخت. از این دسته از کلاهک ها نیز در سقف های مسطح و شیب دار استفاده می شود. کلاهک ژاپنی بر روی دیوار و همچنین نمای ساختمان قابل استفاده میباشد. کانال فلکسیبل کومبی یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مکانهای مسکونی،تجاری،صنعتی و اداری می باشد. شکل ظاهری این نوع دودکش ها از یک استوانه و یک تاج توخالی تشکیل شده است که ارتفاع و قطر استوانه هیچ محدودیتی ندارد و کارفرما می تواند بر اساس نیاز خود استوانه مورد نظر خود را سفارش دهد. با توجه به وزن های متغییر محصولات فروشگاه ابزار غفوری جهت رفاه حال مشتریان ، این فروشگاه از چند روش ارسال استفاده میکند که سعی در آن شده است که پایین ترین قیمت ارسال برای محصولات استفاده شود.

ساختار این کلاهک دودکش بصورت حرف H لاتین اما با مقطع چهارگوش می‌باشد که بواسطه‌ی پایه مکعبی هوای داخل کانال چهارگوشِ دودکش را به سمت بیرونِ کلاهک دودکش اچ چهارگوش هدایت می‌کند. از موارد مهمی ‌که در هنگام نصب سیستم دودکش ساختمان باید بدان توجه کرد، کلاهک دودکش است. این کلاهک در انتهای دودکش پشت بام و به عنوان محافظی استاندارد در برابر انواع آسیب ها و تخریب های مختلف، نصب می‌شود. این محافظ یا کلاهک دودکش، از نفوذ آب باران، برف، گرد و خاک، لانه گزینی پرندگان یا گیر کردن وسایل خارجی در دودکش جلوگیری می کند.

اندازه لوله های دودکش باید با هم برابر باشد و تفاوتی بین قطر لوله دودکش اصلی و کلاهک وجود نداشته باشد تا بتواند دود را از خانه خارج کند. جنس این گروه نیز از ورق گالوانیزه یا استیل است و بر روی بام های مسطح یا شیب دار نیز نصب می شود. کلاهک دودکش با طرح اچ گرد دسته ای از این نوع کلاهک است که گرد و استوانه ای بوده و به دلیل برابر بودن قطر لوله های دودکش با دودکش اصلی خانه، دود را به خوبی تخلیه می کند. به همین دلیل باید به قطر آن توجه کرد، چراکه اگر قطر اجزای آن با یکدیگر فرق داشته باشد و کوچکتر باشد، سبب می شود که دودکش نتواند دود را به خوبی خارج کند و به داخل خانه پس می زند که خطرناک خواهد بود.

انواع پکیج، بخاری و شومینه در ساختمان مسکونی، ادارات و فروشگاه‌ها در جهت گرمایش و افزایش دمای محیط داخلی استفاده خواهد شد. اما در شرکت‌های صنعتی و کارگاهی جهت تداوم فعالیت نیازمند گرما بالا بوده و استفاده از کوره امری مهم به‌شمار خواهد رفت. همچنین برخی از محیط‌های داخلی دارای فضایی به شدت گرم و با بویی نامطبوع بوده و باید از تهویه مناسب هوا استفاده نمایند.

در صورتیکه لوله های دودکش چهارگوش باشند برای استفاده از کلاهک دودکش H گرد باید از یک تبدیل چهارگوش به گرد استفاده کرد که به راحتی عملیات نصب انجام شود. در سطح بام مسطح یا شیبدار، یا حتی دیواری که کانال دودکش از آن خارج شده می توان کلاهک دودکش اچ چهارگوش را نصب کرد. روش دیگر نصب که که بیشتر در قطرها و ضخامت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فلنچ در نقطه ی اتصال پایه کلاهک دودکش اچ گرد به لوله ی دودکش می باشد. دودکش‌ها از سمت محیط داخلی گازهای سمی را دریافت و آن در قسمت پایانی ساختمان به هوای آزاد کلاهک کلبه ای انتقال خواهند داد.