2 ماده غذایی مفید برای مقابله با سرماخوردگی | طب ایرانی

 

2 ماده غذایی به درد بخور واسه مقابله با سرماخوردگی

 

 

سیر پر از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و چیزای دیگه ای به جز اینا هستش که خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی فوق العاده ای دارن. قرن هاست که سیر جایگاه خود رو در هر مطبخ و آشپزخانه ای اثبات کرده. اما این ماده غذایی علاوه بر طعم دادن به غذاها ارزش دارویی هم داره. حالا که هوا سرد شده مصرف اونو شروع کنین تا سرما نخورین.

یافته های یه تحقیق انگلیسی نشون میده که مصرف سیر از سرماخوردگی جلوگیری می کنه و حتی دوره سرماخوردگی رو هم کم می کنه. سیر شامل ترکیباتی به نام «آلیسین» است که باکتریا رو ناکار می کنه. در واقع سیر ضدباکتری و ضدویروسه و سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه. این ماده غذایی به بدن کمک می کنه تا گلبولای سفید و آنتی کورهای بیشتری تولید کنه که با عفونتا و مریضیا مقابله می کنن.

مصرف سیر به همراه ادویه های دیگری مانند فلفل، خردل و هم اینکه ترب سرماخوردگی رو از شما دور می کنه. علاوه بر اینا سیر پر از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و چیزای دیگه ای به جز اینا هستش که خواص آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی فوق العاده ای دارن. این ماده غذایی هم اینکه باعث کاهش فشار خون می شه. به خاطر اینکه آلیسین باعث تحریک جریان خون می شه. علاوه بر این سیر یه محرک جنسی طبیعی هم حساب می شه. اگه به خاطر بوی بد اون و یا به هر دلیل دیگری از خوردن اون دوری می کنین بهتره از مکملای غذایی شامل سیر استفاده کنین.

بروکلی
یافته های تحقیقای آمریکایی نشون میده که بروکلی هم سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کنه. قدرت سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کمتر می شه اما ترکیبات گوگردی بروکلی خواص احیاکنندگی داره. یافته های تحقیقات نشون میده که ترکیبات گوگردی بروکلی روی ژنا و آنزیمای آنتی اکسیدانی موجود در سلولای سیستم ایمنی بدن اثر میذاره. واسه همین هم اثرات داغون کننده رادیکالای آزاد رو خنثی می کنه.

اگه می خواین زمستون امسال رو بدون سرماخوردگی بگذرونین حتما سیر و بروکلی رو وارد برنامه غذایی تون بکنین تا سیستم ایمنی بدن تون تقویت شه و سرماخوردگی سراغتون نیاد.

.

منبع :

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*