20 خوراکی مضر برای عضلات

ممکنه شما شدیدا واسه پرورش عضلات تمرین و ورزش کنین و به اندازه کافی بخوابین، اما تغذیه مناسب نداشته باشین. این شرایط مانع پیشرفت در روند پرورش عضلات شما می شه.

به گزارش ایسنا ، شما نیاز به خوردن میان وعده واسه افزایش انرژی و تغذیه عضلات خود دارین. تغذیه متعادل که شامل میوه، سبزیجات، پروتئین و لبنیات کم چرب باشه می تونه شما رو به هدفتون نزدیک کنه.

آمینو اسیدها واسه عضلات به درد بخور هستن که در گوشت، مرغ، لبنیات کم چرب و بادام زمینی یافت می شن.

اما تعدادی از مواد غذایی تلاش شما واسه پرورش عضلات رو از بین می برن. این مواد غذایی عبارتند از:

1. نوشابه

نوشابه قند زیادی داره و هیچ ماده مفیدی واسه بدن نداره. کافئین موجود در نوشابه عضلات رو ضعیف می کنه. به جای نوشابه از نوشیدنیای سالم مثل آب میوه استفاده کنین.

2. پیتزا پپرونی

یه تیکه پیتزا 400 کالری داره. پپرونی سدیم زیادی داره که باعث می شه به عضلات آسیب برسه. بهتره پتیزا رو در خونه درست کنین. از پنیر کم چرب استفاده کنین و روی پیتزا سبزیجات بریزین.

3. الکل

مصرف الکل به بدن فشار وارد می کنه و نیاز به آنتی اکسیدان رو زیاد می کنه. آنتی اکسیدانایی که معمولا واسه ریکاوری عضلات مصرف می شن، عوضش صرف سوخت و ساز الکل می شن.

4. آرد نرم

همه شیرینیا، کیکا و نانهایی با آرد کوبیده و نرم درست می شن، شامل کالری اضافه هستن. بهتره از آردهایی که فیبر بیشتری دارن استفاده کنین. مثلا ترکیب آرد کامل و آرد نرم گزینه خوبی واسه پختن شیرینیه.

5. سوسیس

سوسیس شامل سدیم و چربیه. هم اینکه این ماده غذایی نیتریت داره که از رشد باکتریا مانع می شه. نیتریت باعث تشکیل مواد شیمیایی می شه که با ایجاد سرطان در رابطه هستن. به جای سوسیس گوشت استفاده کنین.

6. اسموتیای آماده

خیلی از اسموتیای آماده که بیرون به فروش می رسن کالری زیادی دارن و شامل اندازه زیادی شکر هستن. به جای سفارش اسموتی خودتون در خونه با تیکهای میوه این نوشیدنی رو درست کنین.

هم اینکه بخونین : روش درست کردن شکلای جور واجور اسموتی

7. دونات

دونات شامل مواد غذاییه که ناسالم هستن و به رشد عضلات کمکی نمی کنن. به جای دونات در وعده صبحونه میوه و عسل بخورین.

8. بستنی

خوردن نصف ظرف بستنی 137 کالری رو وارد بدن شما می کنه. این اندازه بستنی هفت گرم چربی و دو گرم پروتئین داره. بیشتر افراد بیشتر از این اندازه بستنی می خورن. خوردن ماست های طعم دار به جای بستنی مناسب تره.

9. ژامبون

ژامبون شامل اندازه زیادی سدیمه. سدیم زیاد باعث ورم کردن بدن می شه و خوش فرم بودن عضلات رو نابود می کنه. به جای ژامبون از گوشت استفاده کنین.

10. پنیر فراوری شده

پنیر شامل سدیم و چربیه. البته پنیر مواد غذایی مفیدی هم داره. پنیرهای فراوری شده پروتئین کمتری دارن. پنیرهایی که فراوری نشده ان استفاده کنین.

11. کره بادام زمینی کم چرب

وقتی که چربی از کره بادام زمینی گرفته می شه به اون شکر اضافه می شه، کره های بادام زمینی که کم چرب هستن، پروتئین کمتری هم دارن. کره بادام زمینی طبیعی استفاده کنین.

12. چیپس

سیب زمینی وقتی که سرخ می شه خیلی از مواد مغذی خود رو از دست میده. بهتره به جای سیب زمینی سرخ شده، سیب زمینی پخته شده استفاده کنین.

13. شیرین کننده های مصنوعی

این مواد 100 برابر شیرین تر از شکر هستن. این مواد چیزی به عضلات اضافه نمی کنن و باید از مصرف اونا جلوگیری کرد.

از شیرین کننده های طبیعی مانند شربتای میوه استفاده کنین.

14. غلات شیرین شده

این مواد معمولا واسه صبحونه استفاده می شن، اما شامل اندازه زیادی شکر هستن. به جای غلات شیرین شده از غلاتی که کمتر از پنج گرم شکر دارن استفاده کنین.

15. گرانولا

گرانولا از دانه های گیاهی، میوه های خشک، آجیل و اندازه کمی چربی و شکر درست می شه. بعضی از گرانولاا شکلات هم دارن. این مواد بیشتر از اون چه که شما فکر می کنین کالری دارن و واسه پرورش عضلات مناسب نیستن. اگه می خواین گرانولا بخورین به اندازه کالری دریافتی توجه کنین. کالری نباید بیشتر از 200 باشه.

16. مافین

مافینای بزرگ حدود 500 کالری دارن و هیچ ارزش غذایی هم ندارن. مافین شامل آرد، تخم مرغ و کره س. بهتره اگه می خواین این شیرینی رو استفاده کنین خودتون در خونه با اندازه چربی کمتر، آرد کامل و میوه اونو جفت و جور کنین.

17. روغن نارگیل

روغن نارگیل ماده غذایی سالمیه، اما این بدون معنا نیس که میشه روغن نارگیل رو با هر ماده غذایی دیگری مصرف کرد. هر قاشق روغن نارگیل 120 کالری داره.

روغن نارگیل، امگا سه نداره و به کاهش تورم عضلات کمکی نمی کنه. روغن کانولا گزینه بهتریه، چون امگا سه داره. از هر روغنی که استفاده می کنین بیشتر از یک تا دو قاشق نخورین.

18. کره

کره از شیر گاو درست می شه. یه دوم فنجون کره 810 کالری و گرم چربی داره. این اندازه 141 درصد بیشتر از چربی پیشنهاد شده در روزه. مصرف این اندازه کره واسه عضلات بسیار بده. به جای کره از روغن کانولا و زیتون استفاده کنین.

19. نون صبحونه “بیگل”

هر نون بیگل 400 کالری داره و شامل کربوهیدراته. خوردن این نوع نون تنها چربی وارد بدن شما می کنه. نون بیگل و پنیر خامه ای هیچ کدوم در پرورش عضلات شما تاثیری ندارن. به جای خوردن این مواد غذایی در صبحونه نونای فراوری نشده و کره بادام زمینی استفاده کنین.

20. نون پرتزل

این نون هم هیچ مواد مغذی که واسه عضلات به درد بخور باشه رو نداره و تنها شامل کربوهیدراته. به جای مصرف این نون هم نونای فراوری نشده و کره بادام زمینی استفاده کنین.

.

منبع :

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*