تفاوت چای سبز و چای سیاه چیست؟ پاسخ نامه | OkChay

مصرف حدود ۲ تا ۳ لیوان چای در روز می‌تواند مفید باشد. همچنین در فصول سرد سال نوشیدن چای بسیار لذت بخش بوده و باعث گرم نگه داشتن بدن می‌شود. «سکته مغزی» زمانی رخ می‌دهد که یک رگ خونی در مغز مسدود یا پاره شود. یک مطالعه پژوهشی روی ۷۴۹۶۱ شرکت‌کننده به مدت بیش از ۱۰ سال انجام شد. نتایج نشان داد کسانی که ۴ فنجان یا بیشتر چای سیاه در روز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشیدند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی بودند. در ادامه به خواص و فواید چای سیاه برای سلامتی اشاره می‌کنیم که همگی از لحاظ علمی تایید شده‌اند.

انواع چای سیاه : چای سیاه تایوانی

آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی توانند فعالیت کنند و مواد زائد در بدن ذخیره می شوند و همچنین تانن باعث فعالیت بیش از حد سلولهای اپیتلیال کلیه شده و کلیه را به مرور از کار می اندازد. مواد کاتچین و فلاونوئید موجود در چای سیاه می تواند به جلوگیری از عفونتهای پوستی کمک کند و التیام آن را تسریع می بخشد. مقدار کافئین موجود در چای سیاه برای رفع خستگی و بازیابی توان ذهنی در مواقع خستگی بسیار مفید است. چای سیاه یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین، آنتی اکسیدانهاست، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدراتها یا پروتئین می باشد که دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس است. درست است که این دمنوش یک نوع نوشیدنی طبیعی و گیاهی می باشد اما باید میزان مصرف آن را مورد توجه قرار داد تا از حد تعادل خارج نشود. زیرا مصرف بیش از حد از هر ماده طبیعی و یا شیمیایی می تواند عوارض بدی برای بدن به همراه داشته باشد.

  • نوشیدن این نوع چای سیاه ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.
  • اپیگالوکاتچین-3-گالات (epigallocatechin-3-gallate) موجود در چای سیاه در برابر اختلالات عصبی تأثیر محافظتی دارند.
  • همین عوامل در کنار خواص تغذیه این میوه، موجب محبوبیت آن در بین عموم شده است.
  • در پایان این آزمایش، تایید شد شرکت کنندگانی که چای سیاه مصرف می کنند فشار خون کمتری نسبت به گروه کنترل دارند.
  • با این حال، قبل از نتیجه گیری قوی در مورد نقش چای سیاه و عملکرد سیستم ایمنی، تحقیقات بیشتری لازم است.
تفاوت چای سبز و چای سیاه چیست؟ پاسخ نامه | OkChay یکی دیگر از ترکیبات موثر موجود در این چای تانن است که می تواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر روی سلامتی بدن بگذارد. علاوه بر این مطالعات گزارش کرده‌اند که چای سیاه ممکن است در پیشگیری از لکوپلاکیا (که باعث بروز لکه‌های سفید داخل دهان می‌شود) در بیماران مبتلا به کارسینوما (نوعی معاشرت و چای سرطان) مفید باشد. هرچند باید در نظر داشته باشید که چای سیاه ممکن است دندان‌ها را لکه‌دار کند.

۲- آیا چای سیاه باعث لاغری می‌شود؟

همچنین مصرف چای سیاه با شیر می‌تواند طبع آن را متعادل‌تر کند. کافئین موجود در چای سیاه جریان خون به مغز را تقویت کرده و متابولیسم را تحریک می‌کند، بنابراین مقدار زیادی انرژی برای شما فراهم می‌آورد. پلی فنول‌های موجود در چای سیاه شامل کاتچین‌ها، فلاونوئید‌ها و تانن‌ها می‌شوند که خاصیت ضد میکروبی دارند و یک عمل بازدارنده بر روی آنزیم‌های باکتریایی و بزاقی دارند.