سيم و مفتول آرماتور و قالب بندي | foulka

البته از آنجا‌یی‌که دسترسی به سیم آرماتوربندی تسمه در بازار راحت‌تر است، میزان تقاضای آن هم بالاتر است. در حین خرید سیم آرماتوربندی دقت به نوع آن اهمیت زیادی دارد؛ چراکه قیمت انواع تسمه نسبت به انواع فابریک به‌مراتب کم‌تر است. نوسانات قیمت سیم مفتول، بر تغییرات این محصول اثر مفتول فولکا مستقیم می‌گذارد. در واقع سیم آرماتوربندی طی فرآیند آنیل شدن یا پخته شدن،در دمای بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دیده و در شرایط خلاء در کوره مخصوص تا زمانیکه خصوصیات شیمیایی خود را از دست ندهد پخته و تولید می شود. سیم مفتول آرماتوربندی یا مفتول سیاه که با نام سیم نجاری و قالب بندی نیز شناخته می‌شود، نوعی مفتول است که در پروژه‌های ساختمانی کاربرد فراوان و مهمی دارد.

هر کلاف سیم مفتول سفت چند متر و کیلو است؟

همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت سیم آرماتور به سایت ثامن تجارت مراجعه نمایید. تخمین دقیق و صحیح مقادیر مقاطع فولادی موردنیاز در یک پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است. جدای از قیمت روز میلگرد ، تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی مورد استفاده در ساختمان‌سازی، قیمت سیم آرماتوربندی و دیگر محصولات جانبی نیز می‌تواند نقش مهمی در قیمت تمام‌شده پروژه شما داشته باشند. اکنون با دانستن روشی که در این مقاله برای تخمین مقدار سیم آرماتوربندی موردنیاز هر پروژه آورده شده است می‌توانید به‌راحتی این مبلغ را محاسبه کنید. مفتول آرماتور بندی در دو مدل فابریک و تسمه در بازار موجود است که مدل فابریک آن کیفیت ، دوام و نرمی بالاتری نسبت به مدل تسمه دارد . در این روش میلگرد و خاموت‌ها با آرایش مشخص کنار یک دیگر قرار می‌گیرند.

برای انجام گره کراواتی پس ‌از اینکه میلگردها روی یکدیگر قرار گرفتند، سیم اتصال را به ترتیب دور میلگرد پایینی و بالایی می‌پیچند. سپس سیم آرماتوربندی به شکل یک ضربدر از بالا و پایین این دو میلگرد عبور کرده و آن‌ها را به هم محکم می‌کند. پس از محکم شدن، انتهای سیم سیاه را به کمک دست یا وسیله‌ای مانند انبردست به شکل پیچشی می‌‌پیچند. مفتول آرماتوربندی استفاده شده در انیمیشن‌ها، فلزی متشکل از سیم با چهره شخصی چوبی یا مواد مختلف برای ساخت یک شخصیت انیمیشنی است که می‌توان آن را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. دسته‌بندی کردن مفتول آرماتوربندی به خریدار کمک می‌کند تا محصول مورد نیاز خود را به بهترین شکل انتخاب کند.

هر کلاف سیم مفتول راویزبندی عمدتاً 25 کیلو وزن دارد ولی این عدد می‌تواند دبا توجه به کارخانه تولید مفتول سفید متغیر باشد. در بازار آهن و صنایع توری مفتولی، وزن هر کلاف سیم مفتول سفت(خام) فابریک 1.5 میلیمتر 50 کیلو و وزن هر کلاف مفتول فابریک سفت 2.5 میلیمتر 100 کیلو می‌باشد. سایت آسرون به نشانی یکی از مراجعی است که می‌توانید به آن مراجعه کرده و قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد و سیم آرماتوربندی کارخانه‌های متفاوت را در آن مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۲۳ تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه در مورد کیفیت میلگرد و سیم کارخانه‌های مختلف مشورت نمایید. آرماتوربندی یکی از اصلی‌ترین مراحل ساختمان‌سازی است که در آن میلگردها مانند شبکه‌ای منسجم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

  • وزن واحد این سیم مفتول نیز صرفاً به ضخامت آنها بستگی دارد ولی وزن هر کلاف آنها اصولا بیشتر از نوع قالب بندی و آرماتوربندی است.
  • به منظور قرارگیری میلگرد در دیوارهای بتنی و ایجاد صفحات عمودی از این روش استفاده می‌شود.
  • به عنوان مثال از آن در قالب‌سازی، پانل، ساخت انواع قفسه و صنایع گوناگون دیگر نیز استفاده خواهد شد.
سيم و مفتول آرماتور و قالب بندي | foulka

برای این کار پس از اینکه دو عدد میلگرد را روی هم قرار دادند، سیم سیاه را از زیر میلگرد پایینی رد می‌کنند. سپس از کنار میلگرد بالایی عبور داده و دو انتها را بهم وصل می‌کنند (تقریبا مشابه بستن کروات می‌باشد). برای اینکه آرماتوربند کار راحت‌تری داشته باشد و سرعت کار بالاتر برود، می‌تواند از آرماتوربند اتوماتیک استفاده کند.

همه‌چیز درباره گره زدن میلگرد